Japania tuntevat hoi!
Asumme itse Kaakkois-Aasiassa ja tarkoitus olisi matkustaa Tokioon miehen työmatkalle mukaan. Löytyykö Tokiosta katseltavaa/tekemistä vajaa 3-vuotiaalle ja kuinka helppoa on liikkuminen lapsen kanssa? Olisin luultavasti kaksistaan lapsen kanssa päivisin, asuisimme tod.näk. jossain hyvässä hotellissa. Vinkkejä?
Toinen, vähemmän tärkeä kysymykseni japanilaista kulttuuria tunteville: omistan puuvillaisen japanilaisen yukatan. Missä tilanteessa sitä on sopivaa käyttää? Onko ihan väärin käyttää kylpytakin kaltaisena esim. uimassa käydessä? Täällä nykyisessä asuinpaikassa olen saanut joiltakin japanilaisilta pitkiä katseita uima-altaalla...
Kommentit (4)
Tokion Disneylandissaa kannattaa käydä, etenkin jos pääset arkipäivänä menemään. Viikonloput ovat aivan tupaten täynnä, joten niitä kannattaa välttää, arkisinkin saattaa joutua jonottamaan.
Siellä löytyy monta juttua, johon voi mennä alle 3 -vuotiaankin kanssa (Disneysea on enemmän vanhemmille).
Riippuu vähän millainen se sun Yukata on, mihin tarkoitukseen se on tarkoitettu. Monia yukatoita käytetään kesäisin kesäjuhlissa (paksun vyön kanssa) ja ne ovat usein hyvinkin värikkäitä (kimonoa kevyempi versio).
Kylpylöillä on yleensä omat yukatat, joita käytetään kylvyn yhteydessä ja ne ovat yleensä hillitymmän värisiä. Kylpylöissä saattaa nähdä, että esim. kylvyn jälkeen illallisella ihmisillä on päällä ne yukatat.
En siis ole ihan moukka käyttäessäni yukataa kylpytakkina. Omani on hyvin hillitty, sininen ja lintukuvioinen ja mitä ihanin kevyt kylpytakki uinnin jälkeen. Ehkä siis vain ihmettelevät ulkomaalaisella yukataa.
Kiitos vinkistä Disneylandiin. Voisi olla aika hauska paikkakäydä. Muitakin vinkkejä otan mielelläni vastaan!
Hei!
Yukataa monet käyttävät kotonaan Ofuron jälkeen, mutta kyllä niitä kylpyläkaupungeissakin ja kadullakin jopa.
Ehkä he sit ihmettelee, et miks " ulkomaalaisella" on yukata tai sit ne vaan ihailee sun kauneutta ;-)
Itse en Tokiossa oo käynyt, mutta tekemistähän toki löytyy vaik kuinka japanista.