Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juhannuspäivä ja loman kuluminen

Vierailija
15.05.2023 |

Pidän lomani juhannuksen tienoilla. Juhannusaatto ja päivä eivät kuluta lomaa eli lomaa kuluu 22pv. Aikeeni oli pitää nuo kaksi päivää myöhemmin kesällä. Sain kuulla että toisen voi laittaa vaikka maanantaille mutta toinen pitää laittaa lauantaille. Onko mielestänne ok? Firman sääntöjen mukaan jokaista lomaviikkoa kohden pitää käyttää yksi lauantai. Mun mielestä ei mene näin sillä juhannuslauantaihan on poikkeus kuten tietyt muutkin määritellyt pyhät. Kokemuksia? Selvityksessä on luottiksen kautta.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos jätän nuo kaksi päivää pitämättä niin maksetaAnko ne minulle kahtena lomapäivänä rahana? Työsuhteeni ehkä loppuu niin voisin sitten tehdä ennemmin niin. Ei kannata ottaa vapaana jos kaksi vapaata muuttuu yhdeksi.

Yleensä ei makseta, vaan nuo kaksi lomapäivää pidetään irtisanomisaikana. Toki työnantaja tämänkin päättää.

Vierailija
22/23 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos jätän nuo kaksi päivää pitämättä niin maksetaAnko ne minulle kahtena lomapäivänä rahana? Työsuhteeni ehkä loppuu niin voisin sitten tehdä ennemmin niin. Ei kannata ottaa vapaana jos kaksi vapaata muuttuu yhdeksi.

Yleensä ei makseta, vaan nuo kaksi lomapäivää pidetään irtisanomisaikana. Toki työnantaja tämänkin päättää.

Jos määräaikainen työsuhteeni päättyy niin ei mulla ole irtisanomisaikaa. Jos tämä nyt menee näin toisin kuin kaikissa aiemmissa työpaikoissani niin toki otan noi kaksi päivää rahana ellei työnantaja niitä pakota pitämään. Siis sitä yhtä päivää plus lauantaita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En työskentele yksityisellä puolen mm sen vuoksi, että lomapäiviä kuluu 6pv/vkossa eli esim.24 ansaitusta vuosilomapäivästä saa vain 4vkoa lomaa.

Kuntapuolella vastaava loma-aika olisi 24 vuosilomapäivällä 5vkoa (no joo siis 4vkoa+4pv eli 1pv vaille 5vkoa Jansen varmaan jokainen ottaisi vaikka palkattomana).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme neljä