Loton pelaamisen tunnistautuminen
Veikkauksen kuponkipelit vaativat tunnistatumisen tästä päivästä lähtien. Tunnistatumiseen kelpaa kaikki henkilöllisyyttä todistavat kortin veikkauskortin lisäksi.
Myös raaputusarvat tulevat tunnistatumisen piiriin viimeistään ensi vuoden alussa.
Noin todetaan mm maikkarin sivulla. Olin aiemmin saanut kioskilta tietoa, että pakollinen tunnistauminen alkais kesäkuussa.
Mitä luulette, väheneekö pelaaminen kun on pakko tunnistautua?
Kommentit (120)
jäikö korona rokote ottamatta vai mikä sinua ahistaa mielestäni hyvä uudistus alkaa moni ongelma pelaaja miettimään onks tässä järkeä
Vierailija wrote:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo kyllä veikkaus menettää melkoisesti rahaa koska tttuen saajat ja muut esim. Ulosotossa olevat eivät voi enää pelata. Toisaalta on hyvä ettei kassat enää pysty huijaamaan vanhuksia väittämällä ettei voittoa ole.
Selitätkö tyhmälle, miten uudistus estää tuen saajia tai ulosotossa olevia pelaamasta.
Eikö kukaan jaksa selittää.
Koska tulevat tilille niin ne voidaan ulosmitata. Ja voitot huomioidaan myös tttuessa. 50e saa pitää. Joten ei kannata.
Joo, suomalaisella lottovoittajalla on 13 milkoonaa voittotilillä ja ei kannata kun yhteiskunta vie toimeentulotuen pois vaikka se on kansalaisoikeus... Ootte te kyllä yksiä :-)
Vierailija kirjoitti:
Koska tulevat tilille niin ne voidaan ulosmitata. Ja voitot huomioidaan myös tttuessa. 50e saa pitää. Joten ei kannata.
No sittenhän saa maksettua velkansa kun voittaa. Sen vuoksi kai ihmiset pelaa että saa rahaa. Ei pitäisi ulosotossa olevilla kyllä kauheasti olla varoja joilla pelata edes.
Lottoa pelaavat ovat keskimääräistä taikauskoisempia ja tunnistautumisesta säikähtävät samoin. Eli ei ihme että tämä on iskenyt juuri nimenomaan loton pelaamiseen. Järkiporukalle tunnistautuminen olisi kätevää ja luonnollista mutta hepä eivät sitten lottoa paljoa harrasta.
Vierailija kirjoitti:
Loppui se minunkin vähäinen pelaaminen. Pidän koko tunnistautumispakkoa naurettavana ja jopa yksityisyyttä loukkaavana. En jaksa rekistetöityä taas johonkin uuteen järjestelmään jonka tietoturva voi olla mitä tahansa. Adios!
Ehkä näistä asioista pitäisi varoittaa jo ennen syntymää. Saisi sikiö päättää haluaatko tulla rekisteröidyksi, kirjatuksi, arkistoiduksi ja varustetuksi epämääräisellä numerosarjalla joka seuraa elämän loppuun asti, halusi tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan, että algoritmia on säädetty sitä mukaa tiukemmalle, mitä enemmän ihmiset rekisteröityvät.
Se että käyttää kokonaan toisesta yhteydestä tuttua muodikasta sivistyssanaa oman salaliittoteoriansa yhteydessä ei tee siitä yhtään uskottavampaa...
Nyt kun tunnistautuminen on pakollista suuret voitot voidaan suunnata Veikkauksen kaveripiirille, algoritmit hoitaa asian.
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun tunnistautuminen on pakollista suuret voitot voidaan suunnata Veikkauksen kaveripiirille, algoritmit hoitaa asian.
Eiköhän kaikille ole oma voittoprosenttinsa nyt kun kaikki pelaaminen menee tunnistautuneena. Mitä enemmän pelaa niin prosentti kasvaa. Ongelmapelaajat yli 700e kuussa pelaavat on heille parhaita asiakkaita joita palkitaan, kuten lehdissä juttua muutama vuosi sitten.
Vierailija kirjoitti:
Varmasti ei tällainen tavis voita yhtään mitään, enkä ole voittanutkaan tänä vuonna yhtään mitään, ja ei ole kyllä milloinkaan tullut mitään merkittäviä voittoja, 30 vuotta olisi ollut jo aikaa tulla jotain, mutta ei näköjään meikäläiselle sallita mitään muuta kuin takaiskuja ja epäonnea!
Tunnistautuminen on tehty sen vuoksi että Kela ja ulosottolaitos näkevät jos joku saa ison summan rahaa joka voidaan sitten vähentää tukirahoista tai viedä velkojen kuittaamiseksi. Tähän asti arpavoitot ja muut on voinut pitää vähän niin kuin piilossa näiltä tahoilta, tietysti isot voitot varmaan ovat tulleet näkyviin verottajan kautta viimeistään. Eli selitys että tässä nyt huolehditaan peliriippuvaisista on täyttä höpöhöpöä. Näitten uudistusten takana on aina jokin muu syy kuin se mitä julkisuuteen kerrotaan. Eli nyt kun joudut tunnistautumaan jopa kioskilla niin kukaan ei välty enää näitten tahojen kyyläämiseltä, niillä on järjestelmä jolla ne pääsevät kurkkimaan veikkauksen tietoihin. Vähän sama tilanne kuin jossain vaiheessa niille annettiin pääsy tilitietoihin ja tarkistamaan, onko joku saanut vaikka sukulaiselta rahaa johonkin hankintaan, nyt ne vähennetään sitten tukirahoista jos näin on tapahtunut
Vierailija kirjoitti
Ongelmapelaajat yli 700e kuussa pelaavat on heille parhaita asiakkaita joita palkitaan, kuten lehdissä juttua muutama vuosi sitten.
Lopeta näiden harhojen levittäminen. Ollaan Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Tunnistautuminen on tehty sen vuoksi että Kela ja ulosottolaitos näkevät jos joku saa ison summan rahaa joka voidaan sitten vähentää tukirahoista tai viedä velkojen kuittaamiseksi. Tähän asti arpavoitot ja muut on voinut pitää vähän niin kuin piilossa näiltä tahoilta, tietysti isot voitot varmaan ovat tulleet näkyviin verottajan kautta viimeistään. Eli selitys että tässä nyt huolehditaan peliriippuvaisista on täyttä höpöhöpöä. Näitten uudistusten takana on aina jokin muu syy kuin se mitä julkisuuteen kerrotaan. Eli nyt kun joudut tunnistautumaan jopa kioskilla niin kukaan ei välty enää näitten tahojen kyyläämiseltä, niillä on järjestelmä jolla ne pääsevät kurkkimaan veikkauksen tietoihin. Vähän sama tilanne kuin jossain vaiheessa niille annettiin pääsy tilitietoihin ja tarkistamaan, onko joku saanut vaikka sukulaiselta rahaa johonkin hankintaan, nyt ne vähennetään sitten tukirahoista jos näin on tapahtunut
Tällainen dystooppinen painajaisyhteiskunta olisi pitänyt estää, jossa valtio käyttää ylivoimaista teknologiaa kansalaisiaan vastaan. Valtio ei ole ystävä vaan vihollinen.
Itse lopetan kaikki Veikkauksen pelit. Tänä jouluna ostan vielä viimeiset arvat. Sitten tunnistautuminen tulee niihinkin. Sen jälkeen en enää pelaa. Se on varmasti hyvä juttu. Veikkaus voittaa aina.
Vierailija kirjoitti:
Itse lopetan kaikki Veikkauksen pelit. Tänä jouluna ostan vielä viimeiset arvat. Sitten tunnistautuminen tulee niihinkin. Sen jälkeen en enää pelaa. Se on varmasti hyvä juttu. Veikkaus voittaa aina.
Olen vähentänyt tänä vuonna roimalla kädellä Veikkauksen pelien pelaamista. Ennen pelasin yhden rivin Viking-lottoa, eurojackpottia ja lauantailottoa, mutta nyt pelaan vain korkeintaan yhdellä eurolla viikossa, eli joko Viking-lottoa tai lauantailottoa, riippuen kummassa on isompi potti jaossa. Numerot arvon siellä veikkauksen netissä joka kerta, en käytä samoja numeroita. Joskus aiemmin olen käyttänyt jonkinaika samoja numeroita, mutta ei se vaan satu niihin, eikä kyllä näy sattuvan kertakaikkiaan millään tavalla tehtynä.
Olen jo muutaman kerran jos on tullut nolla osumaa, laittanut viikoksi veikkauksen pelit boikottiin rangaistukseksi. Saatan vähentää vielä tästäkin että pelaisin vain jos potti on yli 100 miljoonaa euroa, ja sitähän se on todella harvoin edes eurojackpotissakaan...
Pelaamiseni ei ole ollut koskaan mikään ongelma, olen aina pelannut hyvin vähän, mutta hukkaanpa nekin vähänt rahat on menneet kun ei ole ollut minkäänlaista "tuuria" tai mitäliekään, ehkä veikkaus on jopa syrjinyt minua ettei mulle sallita voittoja?
Kymmenisen vuotta sitten oli tapaus jossa kahdeksankymppisen eläkeläismiehen puolituttu oli luvannut tälle että säilyttää voittokuponkia ravintolan kassakaapissa ettei vaan mene hukkaan. Olikin sitten pitänyt sen itse ja aikonut lunastaa voiton. Meni poliisitutkintaan ja oikeuteen, ketku sai tuomion ja kuponki palaitui oikealle voittajalle. Ei tule onneksi tällaisia tapauksia enää kun pitää tunnistautua.
"Joo ei kannata enää lotota, koska et saa niitä voittoja itse vaan menetät ne ja ne eivät laske menoksi sitä rahaa, minkä olet laittanut lottoomiseen ja arpoihin ym."
Eihän se toimeentulotuen asiakkuus toki estä Veikkauksen pelien pelaamista. Tietenkin ne voitot lasketaan kuitenkin tuloiksi toimeentulotuen normilaskelmassa, joten se Veikkeuksen pelien pelaaminen jää lähinnä silloin siihen iloon, että saa jännittää ilman rahallisen panoksen voiton mahdollisuutta vaikka lottokoneen pyörimistä tai pitkävedessa jotain jääkiekkokierrosta. Ja saa lisäksi hyvän mielen siitä, että samalla tukee Veikkauksen pelejä pelatessa omista rahoistaa esimerkiksi Veikkauksen johtajien mökkeilyä Lapsissa ja monia somaliyhdistyksiä.
Toki jos se Veikkausvoitto on vaikka sata tuhatta tai miljoona euroa tai enemän, niin jäähän siitä useammaksi vuodeksi niin paljon rahaa, että sillä pärjännee vuosia ilman toimeentulotukea. Mutta joku 1000 euron voitto tai 400 euron voitto toimeentulotuen saajalle on suoraan pois niistä toimeentulotuista ja vähemmän jää silloinkin käteen kuin olemalla pelaamatta lainkaan kun niitä Veikkauksen peleihin menneitä rahoja tuskin laskevat menoiksi toimeentulotuessa vaan pelkästään ne voitot tuloiksi.
Veikkaisin, että em. syistä se Veikkauksen pelien pelaaminen on vähentynyt useamman kymmenen prosenttia Suomessa viimeisen vuoden aikana.
Miten käy kaikkien niiden tahojen, joiden toimintaa on tuettu veikkausvaroista, jos pelaajamäärät vähenevät radikaalisti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija wrote:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo kyllä veikkaus menettää melkoisesti rahaa koska tttuen saajat ja muut esim. Ulosotossa olevat eivät voi enää pelata. Toisaalta on hyvä ettei kassat enää pysty huijaamaan vanhuksia väittämällä ettei voittoa ole.
Selitätkö tyhmälle, miten uudistus estää tuen saajia tai ulosotossa olevia pelaamasta.
Eikö kukaan jaksa selittää.
Joo, suomalaisella lottovoittajalla on 13 milkoonaa voittotilillä ja ei kannata kun yhteiskunta vie toimeentulotuen pois vaikka se on kansalaisoikeus... Ootte te kyllä yksiä :-)
Noissa veikkauksen peleissä on muitakin voittoja kuin se 13 miljoonaa. Vaikka en itse ole ikinä toimeentulotukea tarvinnut, ymmärrän kyllä että ei se voitolta tunnu jos voittaa 200 euroa ja se sama summa sitten vähennetään tuista.
Vierailija kirjoitti:
Väärin, tottakai voi. Tuen hakijat perustaa toisen pankkitilin pelaamista varten, ja ulosotossa olevat nostaa voittonsa pienissä erissä. Olin itse aikanaan ulosotossa, ja pelasin silloinkin. Voittoina tapasin nostaa noin 500-2000 euroa/vuosi, nostot muutama sata euroa kerralla melko tyhjälle pankkitilille, ikinä ei mennyt euroakaan ulosottoon. Peliyhtiöinä Veikkaus ja ulkomaalainen peliyhtiö. Pelimuotona moniveto, tulosveto ja pitkäveto, yhtiö valitaan sen mukaan kuka tarjoaa suurimman kertoimen.
Nyrkkisääntönä sanoisin että älkää pelatko MITÄÄN peliä, mitä veikkaus mainostaa. No, olen minäkin jonkun kerran eurolottoa laittanut parilla eurolla, mutta se onkin vain sen takia että silloin mulla on ollut lupa haaveilla sillä parilla eurolla. Mutta jos on tarkoitus siitä jotain saadakin on nuo pelit syytä väistää ja keskittää pelaaminen niihin missä palautusprosentti ja sitä myöten voitonmahdollisuus on suurempi. Kaikki lotot ja kenot saa unohtaa, niissä palautusprosentti on niin surkea että veikkaus ei edes julkaise pelivaihtoa ettei se paljastuisi, surkeimmat taitaa olla keno ja tuo kaikki tai ei mitään.