Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Loton pelaamisen tunnistautuminen

Vierailija
15.05.2023 |

Veikkauksen kuponkipelit vaativat tunnistatumisen tästä päivästä lähtien. Tunnistatumiseen kelpaa kaikki henkilöllisyyttä todistavat kortin veikkauskortin lisäksi.
Myös raaputusarvat tulevat tunnistatumisen piiriin viimeistään ensi vuoden alussa.
Noin todetaan mm maikkarin sivulla. Olin aiemmin saanut kioskilta tietoa, että pakollinen tunnistauminen alkais kesäkuussa.
Mitä luulette, väheneekö pelaaminen kun on pakko tunnistautua?

Kommentit (120)

Vierailija
41/120 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan pelaa lottoa? Jokainen teistä on häviöllä rahallisesti. Vielä haudan partaallakin pitää joka viikko lotota.

Vastaus on koetun hyödyn käsitteessä.  Monelle se pari euroa viikossa ei hetkauta elämää mihinkään, mutta mahdollinen, vaikkakin hyvin epätodennäköinen, miljoonavoitto vaikuttaisi paljonkin. Yksinkertaistaen: "En menetä mitään, mutta on mahdollisuus saada paljon".

Vierailija
42/120 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veik kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin esim. Työporukoiden kimppalotot häviää, kun ei riitä, että Tuire kerää rahat ja hakee pelin, vaan jokaisen osallistujan pitäisi käydä henkilökohtaisesti tunnistautumassa.

Omat porukkasopimukset ovat edelleen ok,verottajalta varmistettu.

veikkaus ja verottaja ovat kaksi eri firmaa. verottajan antamat lausunnot eivät sido veikkausta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/120 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikkojen kimppalotot jatkuu niin kuin ennenkin. Tuire tekee rivin nettiin ja jakaa koodin kimpan jäsenille jotka hoitaa osuutensa netissä ja saa sitten voittonsa suoraan omalle tilille eikä Tuire voi lähteä yksinään Thaikkuihin koko potin kanssa.

Tämä ei edes ole mikään uusi juttu, ex-työpaikalla tuo oli toimiva käytäntö jo seitsemän vuotta sitten...

Vierailija
44/120 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

veikkaus ja verottaja ovat kaksi eri firmaa. verottajan antamat lausunnot eivät sido veikkausta.

Verot perii verottaja joten veikkausta siihen ei tarvitakaan. Se kimppasopimus kun on veroja varten.

Vierailija
45/120 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen juo vuosia pelannut Veikkauksen netissä, enkä kaupan kassalla, joten ei vaikuttane minuun millään tavalla.

Vierailija
46/120 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lomalla Suomessa ja vein juuri eilen kolme eri lottokuponkia, kun oli viimeinen päivä vielä mahdollista tehdä niin. En saa Veikkauskorttia enkä pysty tunnistautumaan mitenkään muutenkaan, koska asun pysyvästi ulkomailla. Olen kyllä Suomen kansalainen ja omistan asunnon ja kesämökin Suomessa.

Olen tykännyt lotota rivin pari lomillani, mutta se nyt jää. Ensi vuodesta alkaen en pysty ostamaan edes arpoja.

Etkö pysty avaamaan pankkitiliä suomalaiseen pankkiin ja ottamaan sinne nettipankin, jolloin sinulla on nettipankkitunnukset joilla tunnistautua esim. Veikkauksen sovelluksessa?

Vierailija
47/120 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös alkoholin myyntiin voisi tulla tällainen samanlainen pakollinen tunnistautuminen hyvin pitkälti samoilla perusteilla.

Vierailija
48/120 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on niin, että ne satunnaispelaajat jättää koko homman ja varmasti kaikki muutkin, jotka ei ole jo koukussa.

Vierailija
49/120 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veik kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin esim. Työporukoiden kimppalotot häviää, kun ei riitä, että Tuire kerää rahat ja hakee pelin, vaan jokaisen osallistujan pitäisi käydä henkilökohtaisesti tunnistautumassa.

Omat porukkasopimukset ovat edelleen ok,verottajalta varmistettu.

Sama fitun firma on, älä luule, ettei olisi.

Vierailija
50/120 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän siihen tunnistautumiseen pelkkä henkkari tai ajokortti riitä. Pitää olla myös se veikkauskortti, eli rekisteröitynyt käyttäjä veikkauksen sivuilla. Mikä tarkoittaa sitä, että veikkaukselle on pitänyt antaa henkilötietoja ja tilinumeronsa. Näitä tietojani veikkaus ei tule saamaan, joten minun kohdallani lottoaminen loppuu.

Ja olet tähän asti lotonnut vain siksi ettet voittaisi mitään? Voittaessasi joudut nuo tiedot antamaan joka tapauksessa.

Vierailija
51/120 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin se kontrolliyhteiskunta vain laajenee.

No niinpä. Ja tuonkin idean oli varmasti joku pölhö antanut niille täysin ilmaiseksi. Älkää jakako niitä ideoitanne tai laittako niiden päähän ajatuksia. Yksin ne ei ole niin fiksuja, että osaisi, vaan joku kansasta niille ihan neropattina vuotaa aina nämä, että miten asiat olisi "helpompi" tehdä ja kas, kontrollia taas lisää.

Ja aina verukkeena joku likainen raha. No lopettakaa itse se likaisen rahan pyörittäminen ja pesettäminen näillä veikkausrahoillanne, niin ei ole likaista!

Vierailija
52/120 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikin ollut kiva nähdä se periaatteellinen suomalainen joka voittikuponki kädessä istuu veikkauksen kakkukahveilla ja sanoo ettei ota voittoa vastaan kun isoveli kerran haluaa tietää pankkitilin numeron...

Vierailija
53/120 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen lomalla Suomessa ja vein juuri eilen kolme eri lottokuponkia, kun oli viimeinen päivä vielä mahdollista tehdä niin. En saa Veikkauskorttia enkä pysty tunnistautumaan mitenkään muutenkaan, koska asun pysyvästi ulkomailla. Olen kyllä Suomen kansalainen ja omistan asunnon ja kesämökin Suomessa.

Olen tykännyt lotota rivin pari lomillani, mutta se nyt jää. Ensi vuodesta alkaen en pysty ostamaan edes arpoja.

Etkö pysty avaamaan pankkitiliä suomalaiseen pankkiin ja ottamaan sinne nettipankin, jolloin sinulla on nettipankkitunnukset joilla tunnistautua esim. Veikkauksen sovelluksessa?

Veikkauksen sähköisiin palveluihin ei pääse, jos väestötietorekisteriin merkitty osoite on ulkomailla. Itselle kävi näin jo vuosia sitten.  

Vierailija
54/120 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä taas rahastuksen keksivät. Työpaikan porukka pelasi paria eri lottoa 5€/5 viikkoa, nyt olisi 15€/5 viikkoa samat pelit kun ei voi pelata pienemmällä panoksella.

Vierailija
55/120 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilu peli kirjoitti:

Työpaikkojen kimppalotot jatkuu niin kuin ennenkin. Tuire tekee rivin nettiin ja jakaa koodin kimpan jäsenille jotka hoitaa osuutensa netissä ja saa sitten voittonsa suoraan omalle tilille eikä Tuire voi lähteä yksinään Thaikkuihin koko potin kanssa.

Tämä ei edes ole mikään uusi juttu, ex-työpaikalla tuo oli toimiva käytäntö jo seitsemän vuotta sitten...

Eli nimenomaan pitää tunnistautua,tehdä vekkkaustili ja käydä maksamassa netissä. Ei riitä että kaivaa kolikot taskunpohjalta tai lähettää Tuirelle mobilepayllä ja ottaa Tuirelta valmiin kupongin vastaan kahvitauolla. Toisilla se viitsimisen raja menee just tuossa.

Vierailija
56/120 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne maksa voittoja muutenkaan kuin vain suomessa asuville ja suomalaiselle tilille joten miksi edes lottoaisit kun et siitä voi voittaa? 

Vierailija
57/120 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei riitä että kaivaa kolikot taskunpohjalta... Toisilla se viitsimisen raja menee just tuossa.

Minulla menisi viitsiminen siinä jos pitäisi käydä ensin pankkiautomaatilla nostamassa sitä käteistä ja vielä kioskilla ostamassa suklaapatukkaa että saa setelin rikottua Tuirelle kelpaaviksi kolikoiksi.

Vierailija
58/120 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kyllä veikkaus menettää melkoisesti rahaa koska tttuen saajat ja muut esim. Ulosotossa olevat eivät voi enää pelata. Toisaalta on hyvä ettei kassat enää pysty huijaamaan vanhuksia väittämällä ettei voittoa ole.

Vierailija
59/120 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän siihen tunnistautumiseen pelkkä henkkari tai ajokortti riitä. Pitää olla myös se veikkauskortti, eli rekisteröitynyt käyttäjä veikkauksen sivuilla. Mikä tarkoittaa sitä, että veikkaukselle on pitänyt antaa henkilötietoja ja tilinumeronsa. Näitä tietojani veikkaus ei tule saamaan, joten minun kohdallani lottoaminen loppuu.

Myös nämä tilitiedot pitää toimittaa kelaan kun kela niitä kysyy hakemusten yhteydessä muuten tulee syyte petoksesta koska veikkaus ja kela on molemmat saman katon alla eli valtion. Ainiin ja rahaa tilillä ei sitten saa silloin olla.

Vierailija
60/120 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kai minulla on suomalainen pankkitili, on ollut lähes 50 vuotta. Mutta kun se ei riitä, vaan pitää virallisesti asua Suomessa. Veikkaus tarkistaa osoitetiedot automaattisesti. Luulen että suuri osa meistä ulkosuomalaisista ei ole vielä tajunnut miten suuri tämä muutos on. Tulee monelle ikävänä yllätyksenä kesälomareissulla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi seitsemän