Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Loton pelaamisen tunnistautuminen

Vierailija
15.05.2023 |

Veikkauksen kuponkipelit vaativat tunnistatumisen tästä päivästä lähtien. Tunnistatumiseen kelpaa kaikki henkilöllisyyttä todistavat kortin veikkauskortin lisäksi.
Myös raaputusarvat tulevat tunnistatumisen piiriin viimeistään ensi vuoden alussa.
Noin todetaan mm maikkarin sivulla. Olin aiemmin saanut kioskilta tietoa, että pakollinen tunnistauminen alkais kesäkuussa.
Mitä luulette, väheneekö pelaaminen kun on pakko tunnistautua?

Kommentit (120)

Vierailija
1/120 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmapelaajilla voi vähentyä. Taviksille asia on ihan yhdentekevä.

Vierailija
2/120 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainankin sellainen impulsiivinen pelaaminen tyyliin: pistäydynpä nyt tässä lenkin lomassa ostamassa arvan, kun taskunpohjalla sattui olemaan euro

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/120 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä uskon että ongelmapelaaja pelaa yhtä paljon kuin ennekin, mutta taviksella vähenee koska ei viitsi kaivella henkkareita jonkun lottorivin takia.

Vierailija
4/120 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä uskon että ongelmapelaaja pelaa yhtä paljon kuin ennekin, mutta taviksella vähenee koska ei viitsi kaivella henkkareita jonkun lottorivin takia.

Onhan se joo kamalan työlästä kaivaa se ajokorttikin lompakosta joka on muutenkin siinä kädessä avoinna.

Vierailija
5/120 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan pelaa lottoa? Jokainen teistä on häviöllä rahallisesti. Vielä haudan partaallakin pitää joka viikko lotota.

Vierailija
6/120 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lomalla Suomessa ja vein juuri eilen kolme eri lottokuponkia, kun oli viimeinen päivä vielä mahdollista tehdä niin. En saa Veikkauskorttia enkä pysty tunnistautumaan mitenkään muutenkaan, koska asun pysyvästi ulkomailla. Olen kyllä Suomen kansalainen ja omistan asunnon ja kesämökin Suomessa.

Olen tykännyt lotota rivin pari lomillani, mutta se nyt jää. Ensi vuodesta alkaen en pysty ostamaan edes arpoja.

Vierailija
7/120 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan pelaa lottoa? Jokainen teistä on häviöllä rahallisesti. Vielä haudan partaallakin pitää joka viikko lotota.

Kultalusikka suussa syntynyt ei ymmärrä että se on joillekin ainoa realistinen mahdollisuus hyvään elämään, vaikka onkin erittäin pieni mahdollisuus

Vierailija
8/120 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se joo kamalan työlästä kaivaa se ajokorttikin lompakosta joka on muutenkin siinä kädessä avoinna.

Mulla on vaan pankkikortti mukana kaupassa eikä mitään lompakkoa.

Vierailija
9/120 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt Veikkaus voi entistä paremmin kohdistaa voitot sopiville paikkakunnille ja sopivien yhteistyökumppani/jälleemyyjien kauppoihin

Vierailija
10/120 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lomalla Suomessa ja vein juuri eilen kolme eri lottokuponkia, kun oli viimeinen päivä vielä mahdollista tehdä niin. En saa Veikkauskorttia enkä pysty tunnistautumaan mitenkään muutenkaan, koska asun pysyvästi ulkomailla. Olen kyllä Suomen kansalainen ja omistan asunnon ja kesämökin Suomessa.

Olen tykännyt lotota rivin pari lomillani, mutta se nyt jää. Ensi vuodesta alkaen en pysty ostamaan edes arpoja.

Sinulla täytyy olla Suomen passi. Se ainakin kelpaa tai kuvallinen henkilökortti.

Vierailija
11/120 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän siihen tunnistautumiseen pelkkä henkkari tai ajokortti riitä. Pitää olla myös se veikkauskortti, eli rekisteröitynyt käyttäjä veikkauksen sivuilla. Mikä tarkoittaa sitä, että veikkaukselle on pitänyt antaa henkilötietoja ja tilinumeronsa. Näitä tietojani veikkaus ei tule saamaan, joten minun kohdallani lottoaminen loppuu.

Vierailija
12/120 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin esim. Työporukoiden kimppalotot häviää, kun ei riitä, että Tuire kerää rahat ja hakee pelin, vaan jokaisen osallistujan pitäisi käydä henkilökohtaisesti tunnistautumassa.

Vierailija
13/120 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla täytyy olla Suomen passi. Se ainakin kelpaa tai kuvallinen henkilökortti.

Lottoa ja muita Veikkauksen pelejä voi pelata vain jos on pysyvä osoite Suomessa. Minulla ei ole, koska asun ulkomailla. Minulla on toki osoitteita Suomessa, koska omistan täällä sekä asunnon että kesämökin, mutta ne eivät ole PYSYVIÄ osoitteita.

Sehän tässä on juuri koko pointti että tämä uusi sääntö estää kaiken lottoamisen ulkosuomalaisilta. Ja pian myös arpojen oston. Olen tykännyt ostaa arpoja sukulaisille joululahjaksi, sekin nyt jää.

Vierailija
14/120 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vainoharhaiset pelkää uudistusta. Ei normaalit ihmiset.

Vierailija
15/120 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole pelannut paljon, mutta vähenee entisestään uudistuksen myötä. Minulla on kyllä veikkaustili ja kortti.

Sanokoon asiasta tietävät mitä vain, mutta kirjautuneena pelatessani en voita koskaan mitään, mutta anonyyminä olen voittanut useita kertoja. Muutaman vuoden sisällä kerran isompi voitto (12500), ja kolme kertaa parin sadan voitto. Lisäksi pienempiä voittoja 1-50e. Toki voittoprosentti on pieni, pelattuun summaan nähden (pl.tuo isoin voitto), mutta kirjautuneena pelatessani en voita juuri mitään, ja todella usein on nolla oikein oikein rivejä..

Veikkaan, että algoritmia on säädetty sitä mukaa tiukemmalle, mitä enemmän ihmiset rekisteröityvät. Luulevat, että rekisteröityneet pelaajat pelaisivat sitten enemmän. Omalla kohdallani käy juuri päinvastoin.

Vierailija
16/120 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidan pelit netissä. Kuka niiden kuponkien kanssa jaksaa sählätä kaupan kassalla.

Vierailija
17/120 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä ole. Voitin muutama vuosi sitten kolmetuhatta euroa, ja kestää aika pitkään, ennen kuin yksi viikoittainen lottorivi vie tilanteen miinukselle.

Vierailija
18/120 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lottoa ja muita Veikkauksen pelejä voi pelata vain jos on pysyvä osoite Suomessa. Minulla ei ole, koska asun ulkomailla. Minulla on toki osoitteita Suomessa, koska omistan täällä sekä asunnon että kesämökin, mutta ne eivät ole PYSYVIÄ osoitteita.

Sehän tässä on juuri koko pointti että tämä uusi sääntö estää kaiken lottoamisen ulkosuomalaisilta. Ja pian myös arpojen oston. Olen tykännyt ostaa arpoja sukulaisille joululahjaksi, sekin nyt jää.

Kyllä, et voi viedä verottamatonta rahapelivoittoa muihin maihin verotta. Sun täytyy keksiä toisenlaisia "lahjoja sukulaisille" jatkossa. 

Vierailija
19/120 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin puoliso erosi työpaikan kimppajackpotista. Ei vaan viitsi nähdä vaiva tehdä tiliä veikkaukselle.

Vierailija
20/120 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei muuten ole yhdentekevä. Jos kerran viikossa pelaan Eurojackpottia 3 riviä haaveillen sitä, että voisin muuttaa pois suomesta, se ei kuulu valtiolle eikä virkavallalle. Kielletään kaikki niin päästään ongelmista, ei tarvi ison veljen tuhlata resursseja kansalaisten tekemisten seuraamiseen. Tämähän on pahempaa kuin Venäjällä tai Kiinassa!