Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jatkuvasti innottomuutta/tylsyyttä/masennusta valittava ihminen ei ole koskaan valmis muuttamaan elämäänsä?

Vierailija
15.05.2023 |

Kun ehdottaa tätä, niin kaikkihan on ihan hyvin. Muutos ei ole mahdollisuus vaan este. En oikein ymmärrä. Paraneeko pitkät masennukset sillä että elämä menee samaa uomaansa aina vuodesta toiseen? Vaikea uskoa.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelet elämää selvästi terveen ihmisen näkökulmasta, niin silloin oman elämän muuttaminen voi tuntua aika yksinkertaiselta.

Vierailija
2/9 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei tiedä miten,tai ei ole resursseja..,

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä eikä kukaan muukaan voi sille mitään että jotkut haluaa uhriuttaa itsensä täysivaltaisesti.

Vierailija
4/9 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei masentuneet jaksa marista. Älä sotke diagnooseja käytöshäiriöön.

Marisija elää epäviihtyisää elämää, joka on kuitenkin niin mukava ettei hän viitsi muuttaa mitään. Kts. INCELit.

Muutos vaatisi enemmän energiaa kuin kitinä. Kitinästä on moni kehittänyt itselleen identiteetin, joka "kriittisenä ajatteluna" (s.o. marinana ja ajattelun välttelynä) tunnetaan.

Ainahan kitinäpappoja ja -mummuja on ollut. Nykyään jo parikymppinen voi olla henkinen vanhus, joka urputtaa, miten ennen oli kaikki paremmin.

Vierailija
5/9 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tuttava, joka on ollut täysi-ikäisestä lähtien poissa työelämästä eläkkeellä. Valittaa koko ajan, kun rahat ei riitä ja miten masentaa.

Olen useasti sanonut, että tottakai masentaa, jos ei tee elämällään mitään.

Ei kiinnosta hakea edes osa-aikatyötä että saisi lisää rahaa.

Vierailija
6/9 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä eikä kukaan muukaan voi sille mitään että jotkut haluaa uhriuttaa itsensä täysivaltaisesti.

Tarkoititko: uhriutua täysin

Uhriuttaminen on jonkun ulkopuolisen tekemää. Täysivaltainen on vajaavaltaisen eli holhouksessa olevan vastakohta.

Kaunista aurinkoista kesäpäivää!

Vierailija
7/9 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on tuttava, joka on ollut täysi-ikäisestä lähtien poissa työelämästä eläkkeellä. Valittaa koko ajan, kun rahat ei riitä ja miten masentaa.

Olen useasti sanonut, että tottakai masentaa, jos ei tee elämällään mitään.

Ei kiinnosta hakea edes osa-aikatyötä että saisi lisää rahaa.

Eläkkeellä saa tienata 300 egeä kuussa. Montako tuntia se olisi? Ja missä?

Eläkkeelle joutumiseen on terveydellinen syy, jota sinä et pysty arvioimaan. Sen arvioi usean erikoislääkärin kollegio.

Eikä töihin noin vain mennä etenkään sen työkyvyttömyysdiagnoosin kanssa. Kuka edes palkkaisi täysin työkyvyttömän? Sinäkö?

Vierailija
8/9 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä olen kuullut ja nähnyt ihmisiä jotka tekevät itsestään uhrin. Kun se muutos ja oma tekeminen on niin vaikeaa.

Vierailija
9/9 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se on innoton, tylsä ja masentunut?