Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teistä 2200€/kk eläke puhtaana käteen huono eläke?

Vierailija
14.05.2023 |

Minusta on. Tein pitkän työn akateemisella alalla yliopistossa ja vain tuon verran jää käteen kuukaudessa. Kuka sillä pystyy elämään. Asunnonkin yhtiövastike on 400 €/kk ja ruuat siihen päälle ja harrastuksetkin

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harva muu kuin vuorineuvokset saa noin hyvää eläkettä.

Vierailija
42/66 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuota kukaan usko, laita dokumentti näkyviin seuraavalla kerralla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jouduin tk-eläkkeelle muutama vuosi sitten. Saan nettona 1965€/kk. Kolmisenkymmentävuotta kerkesi työuraa tulla. Nyt jotenkin olo on alkanut tuntumaan siltä, että voisin silloin tällöin tehdä jotakin lisätienistiä. Esim päivä viikossa voisi olla hyvä ihan pään kannaltakin. Fyysinen kunto minulla kuitenkin on aivan loistava. Sitä olen eläkkeellä ollessani treenannut paljon. Henkinen puoli oli se joka petti. Saisi lisätuloa ja virkistystä jos menisi vaikkapa jotain hanttipulihommia jonnekin puuhastelemaan.

Vierailija
44/66 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei nyt sentään tarvitse vuorineuvos olla. Kyllä esim minun isäni sai vastaavaa eläkettä ja hän oli opettaja. Naureskeltiin vielä hänen kanssaan, kun meillä oli aika tarkalleen samat tulot. Minun palkkani / hänen eläke. Tosin hänellä oli kovempi vero%, kun minulla oli vähennyksiä siihen aikaan.

Vierailija
45/66 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan saman. Eläke 2050€ näppiin ja aikoinaan työnantajani maksama lisäeläke , jonka nykyään maksaa Mandatum yhtiö niin sieltä tulee noin 150€ eläkkeen päälle. Se oli aikoinaan joku vakuutus, jonka työnantaja otti. Hyvä niin.

Vierailija
46/66 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä sais leikata 4/5 osaa pois, pärjäisit varmaan silläkin.

Vierailija
47/66 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On keskiarvoa parempi, aika moni itseni mukaan lukien, ei saa edes tuota palkkatöisstä ja perhekin elätetään. Jos eläke on noin hyvä niin sitten on tienannut ihan mukavasti ja on ollut mahdollisuus säätää.0

Vierailija
48/66 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei muuta tänne maalle asumaan, tuollaisella eläkkeellä täällä elää kuin ruhtinas mummon mökkejä saa aivan pilkka hintaan ja naapurin isäntämies myi polttopuut 40 e motti kun ne etelässä maksavat yli sata euroa, harrastukset vaihdat marja ja sieni metsällä  ramppaamiseen ja kun haluat kuntoilla niin sukset jalkaan ja hiihtämään tai metsässä samoiluun, täällä maalla ei ole mitään turhia maksuja, korkeintaan joku yksityistie maksu kun minun eläkkeeni on 1500 ja sillä pärjää ihan hyvin, mutta onhan minulla metsätila josta en pääse eroon koska suvussa on vain laiskoja netti nörttejä joita ei ruumiillinen työ kiinnosta joten teen sieltä metsästä klapeja köyhille eläkeläisille ajankuluksi ja kuntoilun takia. Kyllä maalla on mukavaa mutta ei koske laiskoja kun se kämppä pitää itse lämmittää.

Vierailija
49/66 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuolla eläkkeellä tulee toimeen. Omasta eläkkeestäni jää verojen jälkeen 2400 e. Hyvin pärjään.

Vierailija
50/66 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu harrastuksista. Pitääkö riippuliitää, snorklata etelässä,hevosia,jääkiekkoa??

Mä harrastan pihakukkia ja sisällä viherkasveja. Nyt kustantaa vain kasteluvesien verran.

Vierailija
51/66 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole

Vierailija
52/66 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saan 5000 kun hallitus nosti rikkaiden eläkettä

Vierailija
53/66 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

2/3 saa eläkettä alle 2000 e. Tuolla pääset kolmanneksi ylimpään tulodesiiliin. 

Vierailija
54/66 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan hyvä eläke jos olet terve ja puolisosikin saa saman verran.

Vierailija
55/66 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole.

40v työrupeaman (ja ihan ok palkkaisen vielä) jälkeen mun bruttoeläke on 2050e ja netto alle 1700e. Todellakin tuntee saavansa arvostusta työpanoksestaan

Tuo on ihan normaali eläke mediaanipalkkaiselle ihmiselle. Oikeasti suuria eläkkeitä saa aniharva. 

Vierailija
56/66 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettopalkka töissä (ennen eläkkeelle jäämistä) oli tuo.

Nyt eläke on 1360 e netto.

Töitä tehty 45 vuotta.

Vierailija
57/66 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei nyt sentään tarvitse vuorineuvos olla. Kyllä esim minun isäni sai vastaavaa eläkettä ja hän oli opettaja. Naureskeltiin vielä hänen kanssaan, kun meillä oli aika tarkalleen samat tulot. Minun palkkani / hänen eläke. Tosin hänellä oli kovempi vero%, kun minulla oli vähennyksiä siihen aikaan.

Aikoinaan opettajat pystyivät kikkailemaan itselleen ansaisemattoman suuret eläkkeet kun eläkkeet laskettiin viimeisten työssäolovuosien perusteella. Nykyään tuo ei enää onnistu ja jos haluaa kolmen tonnin bruttoeläkkeen täytyy työuran aikana tienata keskimäärin liki viis topoa per kk. Ei onnistu ainakaan luokanopettajalta eikä oikeastaan edes aineenopettajilta.

Vierailija
58/66 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lässyn lässyn, sitä niittää mitä kylvää.

Ohis mitäköhän tämäkin tarkoittaa 'sitä saa mitä kylvää' tässä yhteydessä kun nettoeläke on todella hyvä. 

Vierailija
59/66 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

700 euroa vähemmän, tulen kyllä toimeen, mutten panisi pahakseni, jos enemmänkin saisin.

Vierailija
60/66 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan toi aloittajan eläke surkea. Itse en ole tehnyt yhtään duunia, ja tk-eläke on 20500 euroa kuukaudessa. Viisas pääsee vähemmällä.