Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kampista Roihuvuoren japanilaiseen puutarhaan - vinkkejä reitistä?

Vierailija
14.05.2023 |

Haluaisin käydä ensimmäistä kertaa katsomassa Roihuvuoren japanilaista puutarhaa, jossa ymmärtääkseni on juuri nyt hienosti kukintaa. Lähden liikkeelle Kampista huomenna aamupäivällä. Reittiopas neuvoo ensin menemään metrolla Herttoniemeen ja sieltä vaihtamaan bussiin 82, josta jäämään pois pysäkillä Keijukaistenpolku, josta kävelymatkaa noin 300 metriä.

Ikävä kyllä minulla on surkea suuntavaisto, ja jos jossain voi eksyä niin takuuvarmasti eksyn. Voisiko joku reitin tunteva antaa vähän vinkkejä?

- onko vaihto Herttoniemessä metrosta bussiin suht. helppo? Reittioppaan mukaan 2 minuuttia. Onko oikea bussipysäkki helppo löytää?
- entä reitti Keijukaistenpolun pysäkiltä itse puistoon, löytyykö puisto helposti? En haluaisi lähteä harhailemaan ihan väärään suuntaan.

Kiitos paljon etukäteen!

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan voi olla noin uusavuton ja pelkääjä!

En nyt sanoisi että olen pelkääjä enkä edes uusavuton, mutta kun menen uuteen vieraaseen paikkaan niin minusta on kiva ottaa etukäteen selvää miten parhaiten sinne pääsee. Toiset taas saavat iloa eksymisestä ja löytämisen riemusta. Meitä on moneksi.

Oletko sitten tyhmä kun joudut vielä varmistella ohjeita netin kautta? Pelolta kuulostaa. Mitä sitten vaikka eksyisit? Eikö sulla muka ole älypuhelinta ja karttaa siinä?

No onhan minulla mutta ikävä kyllä jalka sattuu nyt olemaan vähän kipeänä joten ajattelin että yritän välttää turhaa eksymistä ja ylimääräistä kävelyä. Ikävää että viaton kysymykseni noin paljon häiritsi ja ärsytti sinua. Minä voin olla pelkääjä, uusavuton ja tyhmä mutta et sinäkään erityisesti tutustumisen arvoiselta ihmiseltä kuulosta.

Oletko täällä tutustumassa ihmisiin vai?

Normaali ihminen osaa laittaa puhelimensa karttapalveluun reittiopastuksen. Oletko sellaisesta kuullut niin ei tarvitse tyhmiä kysellä?

Minähän kerroin jo ensimmäisessä viestissä että olin katsonut Reittioppaasta reitin. Joten sen osaan tehdä. Mutta ei se Reittiopas kaikkea kerro. Tästäkin ketjusta sain jo todella arvokkaan tiedon eli että olin menossa väärään paikkaan. Säästin siis mukavasti aikaa. :-)

Vierailija
22/43 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

eksyy 300 m matkalla XDD

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääseekö sinne helposti pyörätuolilla?

Vierailija
24/43 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5 provo

Vierailija
25/43 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytät nettiä. Osaat siis lukea ja kirjoittaa. Hienoa.

Olet jo tutustunut reittioppaaseen, hyvä hyvä.

Olet Kampissa, metro tulee, valitse se missä lukee Mellunmäki tai Vuosaari.

Metrossa asetu istumaan niin, että näet seuraavan aseman osoittaman tekstin. Voit tukea myös kuulutuksiin. Herttoniemi, jää pois metrosta.

Mene raput ylös ja löydä är-kioski. Mene ovesta ulos ja katso vasemmalle. Siellä on laituri 2, jossa lukee bussin 82 numero. Voi siinä olla bussikin valmiina. Mene bussiin.

Toista sama kuin metrossa, pysäkin nimi kerrotaan. Jää bussista pois. Voit jäädä vaikka Porolahden koululla. Katso tien yli. Siellä niitä puita on. Lähesty.

Tadaa, olet perillä.

Kiitos tästä hauskasta ja informatiivisesta viestistä sekä kaupan päälle tulleesta kettuilusta. :-) Metrolla liikkuminen on hyvin tuttua mutta esim. tuo että kannattaa etsiä R-kioski Herttoniemen asemalta ja sen läheltä löytyy bussi, on tosi hyödyllinen tieto (joku toinenkin sen jo mainitsi).

Eli tänne kirjoittaminen oli hyvä idea vaikka muutama ärsyyntyikin. Sain oikeasti hyödyllistä tietoa. Kiitos kaikille jotka sitä antoivat! Ja kiitos myös haukkujille, muistin taas miten onnekas olen kun elämässäni ei ole teidän kaltaisianne ihmisiä.

Vierailija
26/43 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa varoa narskuja ja persuja, jotka vaanivat puistossa valmiina tap_pamaan!

Vierailija
27/43 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

eksyy 300 m matkalla XDD

Olen minä eksynyt lyhyemmälläkin matkalla. :-) Riittää kun lähtee väärään suuntaan bussipysäkiltä.

Vierailija
28/43 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpaan suuntaan poistun siis Herttoniemen metroasemalta? Katsoin, että siellähän on monta eri poistumisporrasta?

Vierailija
29/43 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumpaan suuntaan poistun siis Herttoniemen metroasemalta? Katsoin, että siellähän on monta eri poistumisporrasta?

Tämä viesti ei ollut ketjun aloittajalta. Joku muukin on nähtävästi menossa kirsikankukkia katsomaan.

Vierailija
30/43 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miten ap pääsee pois kirsikkapuistosta? Voihan olla, että hän eksyy vaikka Tammisaloon?

Vierailija
31/43 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraat vaan sitä ihmismassaa, joka vaeltaa sinne ja takaisin. Joka kerta tähän aikaan vuodesta puisto on aivan täynnä!

Ja siis kirsikkapuita on sekä varsinaisessa Kirsikkapuistossa että Japanilaisessa puutarhassa vesilammikon vieressä, tosin niitä on siellä vähemmän. Kirsikkapuisto ja Japanilainen puutarha on aivan vierekkän, ehkä 5min kävelyn päässä toisistaan, joten mitä väliä, vaikka kävisi molemmissa samalla reissulla.

Puisto on sitten aivan täynnä somettajia ja kuvaajia.

Vierailija
32/43 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin itse kylläkin vasta huomenna iltapäivällä, tai alkuillasta, kun on vähän väljempää. Saa rauhassa ihastella kukintaa.

Vierailija
33/43 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos eksyt niin kysy joltain. Kyllä kaikki paikalliset kirsikkapuiston tietää. Roihuvuoren bussiasema on aika pieni, ainakin oli ennen. En usko että on ongelma.

Missä Roihuvuoressa on bussiasema?

Vierailija
34/43 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan voi olla noin uusavuton ja pelkääjä!

Minä pelkään kun kaksi kaveria on tulleet ryöstetyksi asemilla, katujengiläisten toimesta, ja parin kk sisään! Ne on näyttäneet veitsiä ja halunneet kännyt ja rahat.

Vierailija
35/43 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herttoniemessä on roudmänejä :D ei kannnata mennä!

Vierailija
36/43 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääseekö sinne helposti pyörätuolilla?

Tarkoitatko Ap:n kysymää reittiä, vai itse puistoa? Kirsikkapuistossa ei ole rappusia, vaan se on semmoista nurmikenttää ja hiekkatietä sekä hiekkakenttää koko puisto, joka menee aavistuksen rinteeseen. Japanilaisessa puutarhassa on rappusia ja polkuja, jotka voi olla pyörätuolilla hankalia, mutta siinäkin on vieressä semmoinen hiekkakenttä, jonka poikki pääsee. Viikonloppuisin on tungosta, mutta viikolla on väljempää.

Vierailija
37/43 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seuraat vaan sitä ihmismassaa, joka vaeltaa sinne ja takaisin. Joka kerta tähän aikaan vuodesta puisto on aivan täynnä!

Ja siis kirsikkapuita on sekä varsinaisessa Kirsikkapuistossa että Japanilaisessa puutarhassa vesilammikon vieressä, tosin niitä on siellä vähemmän. Kirsikkapuisto ja Japanilainen puutarha on aivan vierekkän, ehkä 5min kävelyn päässä toisistaan, joten mitä väliä, vaikka kävisi molemmissa samalla reissulla.

Puisto on sitten aivan täynnä somettajia ja kuvaajia.

Ajattelin että huomenna olisi väljempää kun on arkipäivä; itse olen lomalla. Arvasinkin että viikonloppuna on varmasti tupaten täyttä.

Vierailija
38/43 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraa väkijoukkoja tai vesitornia

Vierailija
39/43 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Metrossa asetu istumaan niin, että näet seuraavan aseman osoittaman tekstin. Voit tukea myös kuulutuksiin. Herttoniemi, jää pois metrosta.

Mene raput ylös ja löydä är-kioski. Mene ovesta ulos ja katso vasemmalle. Siellä on laituri 2, jossa lukee bussin 82 numero. Voi siinä olla bussikin valmiina. Mene bussiin.

Toista sama kuin metrossa, pysäkin nimi kerrotaan. Jää bussista pois. Voit jäädä vaikka Porolahden koululla. Katso tien yli. Siellä niitä puita on. Lähesty.

Tadaa, olet perillä.

Ei ollut tarkoitus kettuilla. Jotenkin vaan yritin osoittaa, että matka ei oo yhtään hankala. Sitten kun oot perillä, nauti kukista ja kivasta säästä <3

Kiitos tästä hauskasta ja informatiivisesta viestistä sekä kaupan päälle tulleesta kettuilusta. :-) Metrolla liikkuminen on hyvin tuttua mutta esim. tuo että kannattaa etsiä R-kioski Herttoniemen asemalta ja sen läheltä löytyy bussi, on tosi hyödyllinen tieto (joku toinenkin sen jo mainitsi).

Eli tänne kirjoittaminen oli hyvä idea vaikka muutama ärsyyntyikin. Sain oikeasti hyödyllistä tietoa. Kiitos kaikille jotka sitä antoivat! Ja kiitos myös haukkujille, muistin taas miten onnekas olen kun elämässäni ei ole teidän kaltaisianne ihmisiä.

Vierailija
40/43 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tadaa, olet perillä.

Ei ollut tarkoitus kettuilla. Jotenkin vaan yritin osoittaa, että matka ei oo yhtään hankala. Sitten kun oot perillä, nauti kukista ja kivasta säästä <3

Vastaus meni väärälle riville, eli ei tää aina niin yksinkertaista ole XD

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yksi