Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen Alempaa keskiluokkaa ja yritän pysyä pinnalla räpiköiden kaiken tämän inflaation keskellä

Vierailija
14.05.2023 |

Tukia ei tule, olen työelämässä ja tienaan n 36000€/vuodessa. Olen kahden nuoren ex yksinhuoltaja ja taloudellisesti vielä vastuussa heistä. Käyn leipäjonossa epäsäännöllisesti, miten töiltäni ehdin. Nuoret opiskelevat enkä halua että velkaantuvat heti, joten 2000€ nettotuloistani menee n 600€ tulonsiirtoina nuorille plus toista elätän vielä kokonaan muutenkin, sillä hänellä on terveydellisiä ongelmia ja ominaisuuksia, jotka estävät normaalin itsenäistymisen.
Nykyinen hintataso pakottaa kuitenkin karsimaan kaikesta. Olen ollut tiukoilla pitkään, joten mitään itsestäänselviä säästökohteita ei enää löydy.
Haluaisin kuulla muiden ajatuksia ja kokemuksia, kuinka selvitä tulevasta epätoivon ajanjaksosta ja kantaa vastuu taloudellisesti myös omista lapsista. Tuloja en voi kasvattaa, sillä velkajärjestely ei mahdollista tulojen kasvua pariin vuoteen.
Mitkä ovat parhaat ja hyväksi havaitut keinonne selviytyä köyhyysrajan alapuolella Suomessa 2023, te systeemin ulkopuolelle tippuneet väliinputoajat, jotka ette ole oikeutettu syystä tai toisesta toimeentulotukeen? En kaipaa haukkuja tai sääliä, ainoastaan asiallisia kommentteja ja kokemuksia. Itse olen valinnut huonon miehen aikoinani ja valinnut tukea omiani vielä aikuisuuden kynnyksen jälkeenkin, enkä aio muuttaa sitä, kiitos vaan.

Onneksi minulla on vakuuttava ruokavarasto, ja hamsteriluonne, joten siitä on arjessa hiukan apua.

Kommentit (62)

Vierailija
61/62 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän olevani aikamoinen leijonaemo, mutta olen huolissani opiskelijan mielenterveydestä jos joutuu stressaamaan työtä ja vastivaa opiskelua. Sukurasitteena on mielen sairauksia. En halua triggeröidä niitä. Mielummin tasainen opiskelurauha ja hyvä mielenterveys kuin piippuun ajautunut nuori osastolla..

Turha sitten on parkua. Omilla valinnoilla on aina myös seurauksia.

En minä parukaan. Saa kai sitä silti keskustella taloudesta, vaikka sinulla olisikin toisenlaiset arvot?

Yhyy, nykyinen hintataso yhyy. Hintatasossa ei ole mitään vikaa kun suhteuttaa menot tuloihin.

No, joo. Jos ihminen on velkajärjestelyssä on tehnyt nipun virheitä jo ennen nykyhintoja.

Niin mitä sitten?! Itsekö olet täydellinen?

Vierailija
62/62 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä jos olet tajunnut pitää isoa kotivaraa. Minä sijoitin n 2000€ säilyvään ruokaan 2020-2021. Se maksaa nyt itseään takaisin moninkertaisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla