Miksihän exä 20 vuoden takaa yhtäkkiä ilmestyi kaveriehdotuksiini Facebookissa?
En muista stalkanneeni häntä koskaan näiden vuosien aikana, tuolloin seurustellessamme 20 vuotta sitten ei koko Facebookia vielä edes ollut. Samalla paikkakunnalla asutaan mutta ei olla törmäilty livenä.
Kommentit (32)
Onko hänen puhelinnumeronsa silti tallessa vielä tai jotain muita yhteystietoja? Asiat kun yhdistyy vaivihkaa....
Vierailija kirjoitti:
Onko hänen puhelinnumeronsa silti tallessa vielä tai jotain muita yhteystietoja? Asiat kun yhdistyy vaivihkaa....
Ei ole noin vanhoja yhteystietoja/juttuja tallessa (läppärillä käytän Facebookia yleensäkin). Ei tuohon aikaan mitään sähköposteja kirjoiteltu tms. Tekstarit vain vanhassa nokialaisessa :)
Ehkä se on käynyt katsomassa profiiliasi? Tai Facebook sekoilee omiaan?
Teillä on yhteisiä tuttuja ja se ex sattuu välillä tulemaan ehdotuksiin. Ei sen mystisempää.
Noh, ainut vaihtoehto lienee että hän on käynyt stalkkaamassa sinua jos mitään yhdistäviä juttuja ei ole.
Onko teillä yhteisiä kavereita tai kavereiden kavereita? Facebookin oletuksia.
Kyllä mulle tulee ehdotuksiin paljon kaikenlaisia, myös täysin tuntemattomi miehiä ja naisia. Riittää että kaverin kaveri tai jossain samassa fb ryhmässä tms
Teillä on Facessa yhteisiä kavereita, ootte käyny samoja kouluja tms. Jotain yhteistä Facen algoritmit löytää.
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan. Asuu eri maassa .
Varmaan se on kattonut sun profiiliä, tai sitten teillä on yhteisiä kavereita.
Metan botit selaavat myös netti kun yrittävät rakentaa profiilit jokaisesta ihmisestä maapallolla. Jos teistä on jotain yhteisiä kuvia jossain päin nettiä, tai pelkästään juttuja joissa teidän molemmat nimet ovat yhdessä, niin se on voinut päätellä niistä.
meinasikohan että saisi laskea vähän nesua sinuun ja muistelisi nuoruutta kun se oli tiukempi
Mun exä alkoi etsimään entisiään facesta kun erottiin (siis ajalta ennen minua, alettiin seurustelemaan juurikin noin parikymmentä vuotta sitten). Eli todennäköisesti exäsi on etsinyt profiilisi.
Näköjään 2 yhteistä kaveria on (ei ihme kun ollaan aikoinaan käyty samaa yläastettakin) mutta kai nuo samat 2 yhteistä kaveria on olleet aikojen alusta asti? Tiedä sitten koska hän on liittynyt Facebookiin, itse joku 10 vuotta sitten vähintään.
Vierailija kirjoitti:
Metan botit selaavat myös netti kun yrittävät rakentaa profiilit jokaisesta ihmisestä maapallolla. Jos teistä on jotain yhteisiä kuvia jossain päin nettiä, tai pelkästään juttuja joissa teidän molemmat nimet ovat yhdessä, niin se on voinut päätellä niistä.
Paitsi ettei tuolloin 2000-luvun vaihteessa ollut oikein mitään nettiä vielä suuren yleisön käytössä ainakaan.
Onko sinulla fb puhelimessa? Jos on niin olette olleet samaan aikaan jossain paikassa (esim. samassa kaupassa tai lähistöllä) ja algoritmi on katsonut, että saatatte tunta toisenne.
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla fb puhelimessa? Jos on niin olette olleet samaan aikaan jossain paikassa (esim. samassa kaupassa tai lähistöllä) ja algoritmi on katsonut, että saatatte tunta toisenne.
On se sovellus puhelimessa esiasennettuna mutta en ole koskaan käyttänyt muutoin kuin läppärillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paitsi ettei tuolloin 2000-luvun vaihteessa ollut oikein mitään nettiä vielä suuren yleisön käytössä ainakaan.
Tämän mukaan se ostaa tietoja myös kolmansilta osapuolilta. Nehän voivat olla ihan mitä tahansa tietokantoja.
https://www.howtogeek.com/768652/what-are-facebook-shadow-profiles-and-…
Mutta todennäköisin selitys on että eksä on stalkannut sua facessa.
Mulle Face tuputtaa kavereiksi täysin tuntemattomia afrikkalaisia ja aasialaisia.
Olen ihan suomalainen, nimeni on suomalainen, eikä minulla ole Facessa yhtään kaveria.
En selaile mitään ulkomaiden deittisaitteja tms
Samoin. Blokkasin! Ei kiinnosta .