Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitäisikö lasten huomioida äitienpäivänä myös bonusvanhempi? (äitipuoli)

Mistä mieltä
14.05.2023 |

Hieman harmittaa, kun ei ole edes tekstaria tullut. Miehen pojat 11 ja 14, olen huolehtinut heistä viikoittain puolisoni apuna jo yli viiden vuoden ajan. Lukenut iltasatuja, auttanut läksyissä, tehnyt ruokaa ja paljon muuta. Olenko kohtuuton, kun olen vuosien mittaan alkanut toivoa äitienpäivänä tekstaria? Ja joo, tiedän että lapsilla on äiti, enkä ole heidän äitinsä. Mutta silti.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän sä äiti ole niille. Jos sulla olis vaikka entisestä suhteesta lapsia niin sitten oisivat voineet toivottaa sullekkin hyvää Äitien päivää. Näin olettasin.

Vierailija
2/30 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole heidän äitinsä. Kyse on äitienpäivä, ei äitipuolien päivä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on täysin heidän oman harkintansa varassa etkä sinä ole heidän äitinsä

Vierailija
4/30 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heillä on äiti. Voit olla tärkeä, turvallinen aikuinen ilman kakkosäidin asemaakin.

Vierailija
5/30 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla on heidän kanssaan läheiset välit miksi et puhu asiasta heidän kanssaan.

Vierailija
6/30 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen etenee tunteen mukaan ja tekee niinkuin heistä tuntuu parhaalta. Pojilla on oikea äitinsä jolle toivotella äitienpäivää. Varmasti arvostavat myös sinua kerran olette eläneet tavallista perhe-elämää jo noin kauan mutta ei se tee sinusta heidän äitiä.

Vierailija
7/30 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten ei pidä yhtään mitään. Vaikutat ikäväktä ihmiseltä.

Vierailija
8/30 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harvalle 11 ja 14-vuotiaalle tarvitsee lukea iltasatuja.

Taidat itse olla melkoinen satutäti..

9/30 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä äitienpäivänä ei onnitella isän vaimoa vaan omaa äitiä ja mummoja.

10/30 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten jos teille tulee ero, niin ne lapset eivät kuitenkaan ole enää missään tekemisissä sinun kanssasi.

Vierailija
11/30 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ap:lla on omia lapsia onnittelemassa.

Vierailija
12/30 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jos oma on elossa ja hoitaa hommansa. Bioäiti on oikea äiti. Äitipuoli on vaan käsite, eikä mikään äiti sanan varsinaisessa merkityksessä. Se keksittiin, kun sadussa Tuhkimon äiti kuoli ja isä meni uusiin naimisiin.

Vierailija
13/30 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voivathan he huomioida sinut kaikkina muina vuodenpäivinä, jos haluavat.

Vierailija
14/30 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En keksi ainuttakaan syytä, miksi ei päiväkodin varhaiskasvattajille viedä äitienpäivälahjaa. Tai ip-kerhon aikuisille, siellä ne kaikki iltapäivät huolehtivat lapsista. Neuvolan terkkari ansaitsee äitienpäivälahjan hänkin ja tietty koulutaksin kuljettaja, sukupuolesta riippumatta.

Kadotetaan äitiys tästäkin päivästä, tehdään siitä huoltajapäivä ettei kukaan pahoita mieltään.

Vierailija
15/30 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu onnitella vanhemman puolisoa, ellei oikeasti koe että tämä on yksi omista vanhemmista.

Itse koen että esim. äitini mies jonka olen tuntenut 31 vuotta ja jonka kanssa olen asunut koko lapsuuteni nelivuotiaasta 18-vuotiaaksi on verrattavissa kuitenkin enemmän vaikka setään kuin että olisi mitenkään samassa kategoriassa kuin isäni. Vaikka hänestä pidänkin ja arvostan häntä.

Jos oma isäni olisi kuollut niin sitten varmasti äidin mies olisi täyttänyt sen lokeron.

Vierailija
16/30 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä jotain suomalaista kateutta että se on jotenkin siltä biologiselta äidiltä pois jos joku sattuisikin onnittelemaan toivottamaan hyvää äitienpäivää myös jollekin toiselle?

Vierailija
17/30 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä jotain suomalaista kateutta että se on jotenkin siltä biologiselta äidiltä pois jos joku sattuisikin onnittelemaan toivottamaan hyvää äitienpäivää myös jollekin toiselle?

Ehei, kyse on jokaisen onnittelijan omasta äitikokemuksesta. Jos isän petikumppani ei ole minulle äiti, niin miksi ihmeessä onnittelisin häntä äitienpäivänä, vaikka hän tuntuu moista minulta odottavan.

Vierailija
18/30 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano niille lapsille, että hei, minua pitää onnitella äitienpäivänä, koska minä niin vaadin ja minulle tulee paha mieli, jos te ette onnittele.

Kyllä lapset jo tuossa iässä ymmärtää kiristyksen ja uhkailun merkityksen ihmissuhteissa.

Vierailija
19/30 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika harvalle 11 ja 14-vuotiaalle tarvitsee lukea iltasatuja.

Taidat itse olla melkoinen satutäti..

En ota kantaa siihen, kuka on satutäti vai ei. Mutta totean vain, että ne pojat, joille on luettu paljon iltasatuja, erottuvat kyllä edukseen. Jopa viidesosalla pojista ei ole riittävää lukutaitoa peruskoulun päättyessä. Jos joku olisi lukenut heille, vaikka vielä 14-vuotiaanakin, olisi tilanne parempi.

Vierailija
20/30 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehei, kyse on jokaisen onnittelijan omasta äitikokemuksesta. Jos isän petikumppani ei ole minulle äiti, niin miksi ihmeessä onnittelisin häntä äitienpäivänä, vaikka hän tuntuu moista minulta odottavan.

Isän petikumpoanit on sinulle ilmeisesti Useinkin lukenut satuja, auttanut läksyissä ja tehnyt ruokaa?