Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Määrätäänkö Panacodia enää nykyaikana?

Vierailija
13.05.2023 |

Määrätäänkö Panacodia enää nykyaikana?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä määrätään.

Vierailija
22/31 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenellekään ei pitäisi mitään huumelääkkeitä määrätä. Kivut ja kolotukset vain kuuluvat elämään ja niitä on kestettävä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panacodia ei koske mikään yleinen määräämiskielto, vaan on potilastapauksen mukaan valittavissa kipulääkkeeksi. T. Lääkäri

Vierailija
24/31 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenellekään ei pitäisi mitään huumelääkkeitä määrätä. Kivut ja kolotukset vain kuuluvat elämään ja niitä on kestettävä.

Just. Mun teini joutui päivystykseen voimakkaan vatsakivun vuoksi. Siihen tuli joku hoitaja sössöttämään "Kipu on ystävä". Selvisi, että pernaan johtava valtimo tihkutti verta, siitä aiheutuivat kivut, leikattiin. Menetti kipukaverinsa.

Vierailija
25/31 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määrättiin olkapäävammaan kun kiertäjäkalvosimen ja olkapään lihakset/jänteet repesivät. Tuli tarpeeseen aluksi.

Vierailija
26/31 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole tainnut pahemmin kivuista itse kärsiä. Vai kuulutko siihen porukkaan, joka iäkkäälle levinnyttä syöpää sairastavalle vanhemmallesi kiellät antamasta mitään kipulääkettä, edes sitä Panadolia. Kun ne kivut on kestettävä ja ne kuuluvat elämään.

Vierailija
27/31 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain hermokipuun pyytämällä helposti hammaslääkäristä. Ja virkaintoinen tyly nuori farmaseutti heti tylyttämässä. Joo sori mä en ole väärinkäyttäjä!

Vierailija
28/31 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ookoot pikku"pilvet" sillä saa hetkeksi jos syö useamman. Mutta niihin tulee nopeasti toleranssi, joten en suosittele päihteilytarkoituksessa syömään kun siinä on parasetamolia.

Vierailija
29/31 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon allerginen tulehduskipulääkkeille sekä Tramalille joten mulle määrätään aina Panacodia jos tarviin vahvempia kipulääkkeitä kuin Panadol.

Jännä. Mulla just toisin päin. Oli isossa leikkauksessa ja Panacod ei sopinut minulle ollenkaan, oksensin kaiken. 

Vierailija
30/31 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne niitä mulle ainakin leikkauksen jälkeen määräsi. En syönyt kuin pari, kun en huomannut niillä juurikaan vaikutusta olevan.

Vierailija
31/31 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburger kirjoitti:

Pitkittyi hampaan poisto, leukaluuta piti porata ja vääntää ja kääntää, pilkkoa hammas, vääntää ja kääntää.

Kun nousin tuolista, iski kipu niin että silmissä pimeni. Piti istua 20 min, että pääsin kävelemään.

Määrättiin kipuun Burana 800.

Tuohon olisi kaivannut jotain tujumpaa.

Kai sulla oli puudutus päällä :D? Ei se kipu heti voi ilmetä kun on laitettu puudutuspiikit ja niitähän laitetaan monta hampaan poistossa.