"Pikku Niina"... Oksettavimmat sanoitukset
50-luvulla oli varmastikin ok nimittää naista pikku-Niinaksi tai pikkuvaimoksi, mutta nyt tulee oksennus suuhun. Muistatteko muita yhtä mahtavia sanoituksia?
Kommentit (131)
Vierailija kirjoitti:
Miksi tässä biisissä lauletaan pikkusiskosta? Mistä tämä kertoo? En tiedä. Jotenkin ällö fiilis tulee tästä kun olen nähnyt tämän musiikkivideon ja sanat.
"Hey little sister..."
"The inspiration for the song was that his little sister got pregnant at a young age and decided to marry the guy, which Billy was against, and that the song is supposed to indicate a general disgust for weddings."
Mahtava peräsin ja pulleat purjeet. Tätä inhosin 1980-luvulla lavatansseissa.
1980- luvun loppupuolella ainakin puhuttiin " siskosta" kun tarkoitettiin naisia , tyttöystävää. Ei siis ole kyse mistään insestilauluista. Esim. "Sisko tahtoisin jäädä/ mutta moottoritie on kuuma."
Pieni nukke- biisistä oon aina tykännyt. Ihana sävelmä, ja tykkäsin sanoistakin. Olin 17v , kun tuleva anoppini ( ruotsinkielinen) oli sanonut poikaystävälleni , että olen sievä kuin nukke. Olin mielelläni vuotta vanhemman poikaystäväni " pieni nukke". Mieluummin kuin ilmeisesti nykyään käytetty " v..u ku näytät hyvältä".
Pieni oli hellittelysana, kuten kulta ja muru. Ei viitannut välttämättä (alaikäiseen) ikään. Silloin toki naiset olivat yleensä miehiä pienempiä ja nuorempia, mitä en myöskään pidä pahana.
Pikki Nina on myös nätti laulu " oot tyttö sä kaunehin/ on suudelmas polttavin/ vain sinua rakastin/ pikku Nina."
Ja " Salokylän pikku Merja/ palaa takaisin" - mitäs pahaa siinä on? Pitäisikö muuttaa sanat: " " v...u, Salokylän Merja / palaa takaisin"?
Täällä on paljon ahdasmielistä porukkaa. Ei helvata, mitä hakemalla hakemista...
Oikeasti ikävänä pidin ja pidän edelleen Matin ja Tepon laulua "Kuka on tuo mies?".
Kuka on tuo mies joka sinun kanssasi tanssii?
Kuka on tuo mies joka pitää sinusta kii?
Kuka on tuo mies joka omaisuuttani kärkkyy
Pian mielenrauhani järkkyy
En tiedä mitä mä teen
Saa touhu varmasti lopun jos raivostun!
Kannattaa katsoa kaikki sanat...
Kun taas on syksy, keltaiset lehdet mätänee.
Luumut tippuu syliin, kirsikat on kypsyneet.
Niskat on taas ruskeat, iho tuoksuu järvelle.
Maasta nousee jotain jalkoja pitkin lanteille.
Ottaa hameeni pois ja pikkuhousutkin pois.
Avaa pienet reidet vie pientä sormea ylös ja alas.
Auringossa.
Lennän taivaankannen alla hiukset hulmuten.
Siivistäni sataa sokeria, silmiä kirvelee.
Kynsienkin alla on hiekkaa, päässä kukkaseppele.
Maasta nousee jotain
Mitä äidit ei nää, ei ymmärrä isätkään,
kuinka sydän pahan tytön hymyileekään!
Ottaa hameeni pois ja pikkuhousutkin pois.
Avaa pienet reidet vie pientä sormea ylös ja alas.
Auringossa.
Vierailija kirjoitti:
Pikku-Niina on suloinen ,eikä yhtään ällöytys. Kaikesta sitä saakin väännettyä ällöttävää.
Miettikääs nykyajan sanoituksia.
Ap:n kannattaisi kuunnella tämä: Mahtava peräsin ja pulleat purjeet.
Sen jälkeen ymmärtäisi jotain ällöttävistä sanoista.
Mutta nämä uudemmat Erikan biisit ovat ihan ok? Eniten huvittaa näin G-kupin rinnoilla kohta "valta on paidan alla" ikään kuin pitäisi miehiä vain tissifriikki-ääliöinä.
Ystäväni meni ensitreffeille herrasmiehen kanssa. Ravintolassa tää mies halusi soittaa naiselleen levyn. Kappale oli tää purjehduslaulu mahtava peräsin ja pulleat purjeet. No ne treffit loppu siihen.
Jestas sentään mitkä rinnat. Lukion matikanope jakoi kokeita ja sanoi aina tytöille,että jestas sentään mitkä pinnat. Yök!
Mahtava peräsin ja pulleat purjeet. Ahdisti ja hävetti kauhealla tavalla esiteini-ikäisenä tyttönä.
Tuo nyt on typerää woke juttua.
Ihan fine sanoa pikku Niina, jos on pieni.
Vierailija kirjoitti:
Pikku-Niina on suloinen ,eikä yhtään ällöytys. Kaikesta sitä saakin väännettyä ällöttävää.
Juu, aikuinen mies hoilottamassa pikkuniinaa, yök!
Vierailija kirjoitti:
Pidin Pikku enkeli -biisistä kun se soi kasarilla, olin silloin parikymppinen nainen. Pidän siitä edelleen. Joka haluaa voi hakea siitä limaisia vaikutelmia. Minusta sellainen kertoo enemmän kuuntelijasta (joka ei luultavasti ole älynnyt reagoida kyseiseen biisiin jo aikaisemmin sormi närkästyneesti pystyssä).
Sontaa pystyy halutessaan tonkimaan mistä tahansa. Eikö pitäisi ottaa luupin alle myös lastenlaulu Aja hiljaa, isi?
Siinähän kiivetään isin polvelle ja isillä on taskussaan jotain kivaa. Kuinka limaista, herätkää jo.
"Mikki Hiiri mättähältä mättähälle käy, ja pikku jalka pilkahtaa".
Vierailija kirjoitti:
Little China-girl
David Bowie
Mua nuorena kiusattiin laulamalla Mahtava peräsin ja pulleat purjeet., ja sopivasti lihava. Mulle kehittyi rinnat jo varhain ja kasvoivat aika isoiksi. En mahtanut sille mitään. Hävetti ja kiusaannutti. Lihava en ollut vaan M-kokoinen. Nuo biisit puistattaa vieläkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, aikuinen mies hoilottamassa pikkuniinaa, yök!
Kyllä, ystäväni aikuinen viiskymppinen mies hoilottaa viä toisinaankin samanikäiselle ( 150cm 48kg vaimolleen). Ja on minusta suloista.
Vierailija kirjoitti:
"Mikä puserossa pullottaa", ihan älyvapaa sanoitus. Onneksi sitä ei kuule enää radiosta.
Joku markkinoi tuolla tekstillä t-paitoja 80-luvulla, muistan mainoksen :'D.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tässä biisissä lauletaan pikkusiskosta? Mistä tämä kertoo? En tiedä. Jotenkin ällö fiilis tulee tästä kun olen nähnyt tämän musiikkivideon ja sanat.
"Hey little sister...""The inspiration for the song was that his little sister got pregnant at a young age and decided to marry the guy, which Billy was against, and that the song is supposed to indicate a general disgust for weddings."
Ei tuo mua häiritse tuo laulu, tykkään siitä, mutta saman artistin Sweet sixteen kuulostaa arveluttavalta.
Nuo voivat olla mauttomia, mutta kyllä noi aikuisten miesten pikkutyttöbiisit vie todellakin voiton ällöttävyydessä.