Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka usein rukoilet?

Vierailija
13.05.2023 |

Kasvoin tapaluterilaisessa perheessä, jossa opetettiin ilta- ja ruokarukoukset. Olen eronnut kirkosta, mutta jonkunlainen lapsenusko on kai silti tallella. Nykyään rukoilen silloin kun on elämässä tulee vastoinkäymisiä, joskus monta kertaa päivässä ja välillä menee viikkoja ilman että rukoilen kertaakaan. Lähetän joskus myös esirukouspyynnön seurakuntaan netin kautta, koska tuntuu helpottavalta ajatella että muut rukoilee puolestani.

Kuinka usein te muut palstalaiset rukoilette?

Kommentit (120)

Vierailija
1/120 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnilleen samoin kuin ap. Jotkut tuttavani pyytävät minulta esirukousta. Teen niin kuin he pyytävät.

Vierailija
2/120 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vain rukoile, anna elämäsi Jeesukselle, saat rakkausyhteyden häneen. Aloita syntien tunnustamisella ja parannuksenteolla.

Rukoilen joka päivä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/120 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun siltä tuntuu, en mitenkään säännöllisesti. Ei se minusta perampaa ihmistä tee mutta välillä vähän antaa lohdutusta kun on vaikeita hetkiä.

Vierailija
4/120 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkosta eronneena joka ilta kiitän päivästäni.En siis rukoile vain huonoina päivinä.

Vierailija
5/120 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan ole mitään tapauskovaisuutta rukoilla päivittäin! Hyvä jos kerran vuodessa joulukirkossa.

Vierailija
6/120 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rukoilun vaikutusta on lukemattomia kertoja tutkittu tieteellisesti. Aina lopputulos on sama: rukoilulla ei ole havaittavaa vaikutusta.

Vierailija
7/120 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi "rukoilin" vuonna 2019 kun ajoin vanhaa autoani romimiehelle että se kestäisi sinne asti.

Vierailija
8/120 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä, illalla ennen kuin nukahdan - ehkä tiedostamattomasti myös, koska loppujen lopuksi se on Henki joka rukoilee puolestani. 

"Henki itse rukoilee puolestanne lukemattomin huokauksin." (Noinkohan se meni...)

P.S. En kuulu minkään uskonnon piiriin.

Vierailija
9/120 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä, koska koen sen rauhoittavaksi. Olen ateisti, mutta se on vähän sellainen mindfullness-mantra.

Vierailija
10/120 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan.

Vierailija
11/120 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun en saa unta. Olen huomannut, että kun vetää läpi pari kertaa isämeidän, herran siunauksen ja lapsuuden iltarukouksen ( ei sitä missä sanotaan, sijaltain jos en nousekaan tai aamulla jos en herääkään), mieli rahoittuu, ja nukahtaa. Ilmeisesti ne toimivat vähän meditaation tavoin, kun on niille lapsena ehdollistunut.

Vierailija
12/120 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silllä tavalla kuin Raamatussa kehotetaankin eli kaikissa tilanteissa. Rukous on arkista puhetta Jumalan suuntaan pitkin päivää, eikä joku kaava, suoritus tai litania, mitä valitettavasti kaikissa seurakunnissa harrastetaan, kun ollaan yhdessä koolla.

Hyvä kun Ap vielä rukoilet. Se juuri on sitä suhdetta Jumalan kanssa. Seurakunnassa voi sitten sen lisäksi käydä opetuksen, rakentumisen ja palvelemisen vuoksi.

Vierailija
13/120 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rukoilun vaikutusta on lukemattomia kertoja tutkittu tieteellisesti. Aina lopputulos on sama: rukoilulla ei ole havaittavaa vaikutusta.

Oli tai on, mutta joillekin rukoileminen tuo lohtua.

Vierailija
14/120 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rukoilen viikoittain (yleensä maanantaisin, niin viikko lähtee käyntiin). En tosin rukoile kristittyjen Jumalaa vaan omia jumaliani. T. Wicca

Vierailija
15/120 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En rukoile. Muistan menneisyysdestä kun rukoilin ja päinvastoin kävi , kuin pyysin.

En edes omasta puolestani rukoillut silloin

Satua koko homma

Vierailija
16/120 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Rukoilun vaikutusta on lukemattomia kertoja tutkittu tieteellisesti. Aina lopputulos on sama: rukoilulla ei ole havaittavaa vaikutusta."

Niin, koska tutkimuksissa sekoitetaan toiveet ja rukous. Rukoukset toteutuvat ainoastaan, kun ne ovat Isän mielen mukaisia ja uskossa rukoiltuja, ei siis mitään anna minulle miljoona tai käskyrukouksia poista syöpä. Rukous on parhaimmillaan keskustelua Isän kanssa, ei rutiininomainen litania.

Vierailija
17/120 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä rukoilen! Se jotenkin helpottaa oloa. Rukoilusta on tullut minulle päivittäinen tapa aloittaa päivä.

Vierailija
18/120 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan. Rippileirillä taisin vakavissani kokeilla, mutta tuntui aivan idioottihommalta hamuta jonkun isäprojektion perään omassa mielessä niin jäi sitten kertakokeiluun.

Introspektiota voi minusta harrastaa paremmin ilman näitä taikauskonäkökulmia sotkemassa.

Vierailija
19/120 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ssaatana käyttää tiedettä apuvälineenä Jumalaa vastaan. Sen takia sieltä suunnalta ei voi koskaan tulla Jumalaa ja kristinuskoa puoltavia tutkimustuloksia.

Vierailija
20/120 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kirkossa töissä ei-hengellisessä viestintätyössä. En rukoile koskaan. Se ei tule mieleeni edes hädän hetkellä.

Olisihan se kiva uskoa, mutta minulla ei ole mitään yhteyttä yliluonnolliseen. Kuulun kirkkoon enkä edes voisi erota siitä virkani vaatimusten takia. Eläkkeelle jäädessäni eroan ammattiyhdistyksestä ja kirkosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme neljä