Se kirjoitetaan "enää" ei "enään. Painakaa jo kaalinne.
Kommentit (46)
Enää ja enään sama asia. Yksi N- kirjain sinnetänneeimeinaamitäänjavarmastiasianymmärrätvaimitä?
Vierailija kirjoitti:
Itse kirjoitan aina enää mutta mitä haittaa siitä on kenellekään jos sen kirjoittaa "enään"? Vaikka se kuinka triggeröisi teitä, oletteko edes miettinyt koskaan miksi se triggeröi teitä? Sanokaa minulle yksikin tapaus jossa joku ei ymmärrä mistä puhutaan kun kirjoitetaan "enään"?
Olet ihan oikeassa, mutta älä käytä tuota "triggeröidä" sanaa, ei ole suomenkieltä. Siis of koorssisti ounli jos se on sulle fain.
Vierailija kirjoitti:
Ryśśä voi tunkea kaalinsa perseeseen.
Kuulut selvästikin siihen pösilöporukkaan, joka ei osaa kirjoittaa.
Sanaa ei pelkästään kirjoiteta "enää", se myös lausutaan niin ja se on kaikin tavoin enää-sana, eikä mitään enään-sanaa ole olemassa
Vierailija kirjoitti:
Kuloostaa, ei kuullostaa.
😂kuulostaa
Olia nokela alloitus kunn livauuttaa virrheen mukan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse kirjoitan aina enää mutta mitä haittaa siitä on kenellekään jos sen kirjoittaa "enään"? Vaikka se kuinka triggeröisi teitä, oletteko edes miettinyt koskaan miksi se triggeröi teitä? Sanokaa minulle yksikin tapaus jossa joku ei ymmärrä mistä puhutaan kun kirjoitetaan "enään"?
Haittaa on ainakin enään-kirjoittajalle itselleen, koska häntä pidetään yksinkertaisena ja hänen sanomisiinsa suhtaudutaan epäillen. Viestintä ei ole pelkkää sisältöä, se on myös muotoa.
Ja sinua ja kaltaisiasi on pidetty pilkunnussijana niin kauan kuin muistan. Pilkunnussijat saatetaan jättää usein täysin huomioimatta koska ovat ykinkertaisesti yksinkertaisen ärsyttäviä, jopa minullekin.
Varhaiskaali, ei vielä kypsä ymmärtämään.
Mutta siitä voi käärijä vaikka kääryleitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet ihan oikeassa, mutta älä käytä tuota "triggeröidä" sanaa, ei ole suomenkieltä. Siis of koorssisti ounli jos se on sulle fain.
No kirjoittaisin tänne vaikka että sinua v i t u t t a a mutta kun täällä suomenkielisellä palstalla on näitä suomenkielisiä sanoja sensuroitu, jopa joitakin ulko maalaisiakin sanoja.
Enään en muista miten 'kunpa' kirjoitetaan. Kunmpa vai?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kirjoittaisin tänne vaikka että sinua v i t u t t a a mutta kun täällä suomenkielisellä palstalla on näitä suomenkielisiä sanoja sensuroitu, jopa joitakin ulko maalaisiakin sanoja.
😂 Aika nopeat lämmöt vedit. Siis eihän triggeröidä edes nettimurteella käänny v I t u t u k s e k s I. Nyt sun ei ihan tosi kannatta käyttää tota sanaa kun et edes tiedä mitä se tarkoittaa 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😂 Aika nopeat lämmöt vedit. Siis eihän triggeröidä edes nettimurteella käänny v I t u t u k s e k s I. Nyt sun ei ihan tosi kannatta käyttää tota sanaa kun et edes tiedä mitä se tarkoittaa 😂
Joo sille ei voi mitään jos olet niin äärimmäisen autistinen että et näe mitään yhteyttä v i t t u u n t u m i s e l l a ja triggeröitymisellä. Ei voisi yhtäläisempiä sanoja ollakaan.
Samoin sanat siitä ja siintä.
Eräs tuttu käyttää koko ajan sanaa siintä.
Esim. Maikki tykkää tosta sinisestä mekosta. Tykkäätkö sä siintä?
Vierailija kirjoitti:
Se kirjoitetaan kunpa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se kirjoitetaan kunpa.
Mutta se lausutaan 'kumpa' ei suinkaan 'kunpa' kuten kirjoitetaan, hassua :)
Alkeellisia kirjoitusvirheitä tekevästä ihmisestä tulee vaikutelma, että hän ei taida lukea koskaan mitään. Lukemalla kirjoja ja lehtiä kieli harjaantuu samalla, kun ihminen näkee ja prosessoi kirjoitettua tekstiä.
Päivämäärässä kuuluu olla piste myös kuukautta ilmaisevan numeron jälkeen, saamari sentään, siis näin 12.5. kirjoitan tämän. Muistakaa tämä!