Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Se kirjoitetaan "enää" ei "enään. Painakaa jo kaalinne.

Vierailija
12.05.2023 |

.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivämäärässä kuuluu olla piste myös kuukautta ilmaisevan numeron jälkeen, saamari sentään, siis näin 12.5. kirjoitan tämän. Muistakaa tämä!

Vierailija
22/46 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enää ja enään sama asia. Yksi N- kirjain sinnetänneeimeinaamitäänjavarmastiasianymmärrätvaimitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kirjoitan aina enää mutta mitä haittaa siitä on kenellekään jos sen kirjoittaa "enään"? Vaikka se kuinka triggeröisi teitä, oletteko edes miettinyt koskaan miksi se triggeröi teitä? Sanokaa minulle yksikin tapaus jossa joku ei ymmärrä mistä puhutaan kun kirjoitetaan "enään"?

Olet ihan oikeassa, mutta älä käytä tuota "triggeröidä" sanaa, ei ole suomenkieltä. Siis of koorssisti ounli jos se on sulle fain.

Vierailija
24/46 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos on nenään. Nenää?

Vierailija
25/46 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ryśśä voi tunkea kaalinsa perseeseen. 

Kuulut selvästikin siihen pösilöporukkaan, joka ei osaa kirjoittaa.

Vierailija
26/46 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanaa ei pelkästään kirjoiteta "enää", se myös lausutaan niin ja se on kaikin tavoin enää-sana, eikä mitään enään-sanaa ole olemassa

Vierailija
27/46 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuloostaa, ei kuullostaa.

Vierailija
28/46 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuloostaa, ei kuullostaa.

😂kuulostaa

Vierailija
29/46 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olia nokela alloitus kunn livauuttaa virrheen mukan.

Vierailija
30/46 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse kirjoitan aina enää mutta mitä haittaa siitä on kenellekään jos sen kirjoittaa "enään"? Vaikka se kuinka triggeröisi teitä, oletteko edes miettinyt koskaan miksi se triggeröi teitä? Sanokaa minulle yksikin tapaus jossa joku ei ymmärrä mistä puhutaan kun kirjoitetaan "enään"?

Haittaa on ainakin enään-kirjoittajalle itselleen, koska häntä pidetään yksinkertaisena ja hänen sanomisiinsa suhtaudutaan epäillen. Viestintä ei ole pelkkää sisältöä, se on myös muotoa. 

Ja sinua ja kaltaisiasi on pidetty pilkunnussijana niin kauan kuin muistan. Pilkunnussijat saatetaan jättää usein täysin huomioimatta koska ovat ykinkertaisesti yksinkertaisen ärsyttäviä, jopa minullekin.

Vierailija
31/46 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä siitä on kiinnostunut?

Vierailija
32/46 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varhaiskaali, ei vielä kypsä ymmärtämään.

Mutta siitä voi käärijä vaikka kääryleitä.

Vierailija
33/46 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet ihan oikeassa, mutta älä käytä tuota "triggeröidä" sanaa, ei ole suomenkieltä. Siis of koorssisti ounli jos se on sulle fain.

No kirjoittaisin tänne vaikka että sinua v i t u    t t a a   mutta kun täällä suomenkielisellä palstalla on näitä suomenkielisiä sanoja sensuroitu, jopa joitakin ulko             maalaisiakin sanoja.

Vierailija
34/46 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enään en muista miten 'kunpa' kirjoitetaan. Kunmpa vai?

Vierailija
35/46 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kirjoittaisin tänne vaikka että sinua v i t u    t t a a   mutta kun täällä suomenkielisellä palstalla on näitä suomenkielisiä sanoja sensuroitu, jopa joitakin ulko             maalaisiakin sanoja.

😂 Aika nopeat lämmöt vedit. Siis eihän triggeröidä edes nettimurteella käänny v I t u t u k s e k s I. Nyt sun ei ihan tosi kannatta käyttää tota sanaa kun et edes tiedä mitä se tarkoittaa 😂

Vierailija
36/46 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😂 Aika nopeat lämmöt vedit. Siis eihän triggeröidä edes nettimurteella käänny v I t u t u k s e k s I. Nyt sun ei ihan tosi kannatta käyttää tota sanaa kun et edes tiedä mitä se tarkoittaa 😂

Joo sille ei voi mitään jos olet niin äärimmäisen autistinen että et näe mitään yhteyttä v i t t u u n t u m i s e l l a   ja triggeröitymisellä. Ei voisi yhtäläisempiä sanoja ollakaan.

Vierailija
37/46 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin sanat siitä ja siintä.

Eräs tuttu käyttää koko ajan sanaa siintä.

Esim. Maikki tykkää tosta sinisestä mekosta. Tykkäätkö sä siintä?

Vierailija
38/46 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se kirjoitetaan kunpa.

Vierailija
39/46 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se kirjoitetaan kunpa.

Mutta se lausutaan 'kumpa' ei suinkaan 'kunpa' kuten kirjoitetaan, hassua :)

Vierailija
40/46 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkeellisia kirjoitusvirheitä tekevästä ihmisestä tulee vaikutelma, että hän ei taida lukea koskaan mitään. Lukemalla kirjoja ja lehtiä kieli harjaantuu samalla, kun ihminen näkee ja prosessoi kirjoitettua tekstiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kaksi