Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ositus ei ole julkinen asiakirja

Vierailija
12.05.2023 |

vaikka törkyaviisin asiantuntija sitä on pantu muka pahoitellen puolustamaan. Erossa ositus tehdään ja halutessa ilmoitetaan DVV:lle. Eli asia ei kuulu pätkääkään Iltasanomille kuin muillekaan. Taas meni reisille tämäkin kouhotus.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/b04ea147-e9e6-44f8-8e52-3d789635b…

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tuossa jutussa juristi yrittää hankkia lisää maksavia asiakkaita teettämään ositusta.

Oikeasti myös avioliitossa kummankin omaisuus voi olla omaa, eli kumpikin omistaa omissa nimissään olevat kiinteistöt, autot ym. rekisteröidyn omaisuuden ja sillä selvä. Ei siis mitään ositusta eikä vaatimusta vaan kumpikin omistaa sen saman mitä omistaisi ilman avioliittoakin.

Vierailija
2/38 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa mitä pitää tehdä niin kirjallinen paperi osituksesta ja pitää se tallessa tulevaa kuolinpesää varten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä tuossa jutussa juristi yrittää hankkia lisää maksavia asiakkaita teettämään ositusta.

Oikeasti myös avioliitossa kummankin omaisuus voi olla omaa, eli kumpikin omistaa omissa nimissään olevat kiinteistöt, autot ym. rekisteröidyn omaisuuden ja sillä selvä. Ei siis mitään ositusta eikä vaatimusta vaan kumpikin omistaa sen saman mitä omistaisi ilman avioliittoakin.

Mutta kyllä se ositus silti pitää tehdä viimeistään kuoleman korjatessa. Ei tietenkään lakimiehiä siihen tarvitse sotkea, mutta tehtävä se on. Mielummin itse ja eron aikaan kuin sit lapsi/lapset perunkirjoituksessa.

Vierailija
4/38 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoa mitä pitää tehdä niin kirjallinen paperi osituksesta ja pitää se tallessa tulevaa kuolinpesää varten.

Mikä järki on itse vain pitää tallessa osituspapereita? Tottakai ne lähetetään DVVlle. Jos jemmailee kaapissa, helposti ne vaurioituu ja toinen voi riitauttaa koko osituksen jne.

Vierailija
5/38 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä vika tossa on? Täyttä asiaahan hän puhuu.

Vierailija
6/38 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, jotka olette tehneet itse. Mistä saitte todistajat? Sukua eivät saa olla eikä lanko tmv. Halusitteko ystäville näyttää omaisuutenne määrän?

Vierailija
7/38 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä järki on itse vain pitää tallessa osituspapereita? Tottakai ne lähetetään DVVlle. Jos jemmailee kaapissa, helposti ne vaurioituu ja toinen voi riitauttaa koko osituksen jne.

Eikö se silloin ole julkinen asiakirja?

Vierailija
8/38 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän se noin mene avioliitossa.

Kun erotaan, molemmilla on oikeus toistensa omaisuuteen siinä mielessä, että jos jompi kumpi menee uudelleen naimisiin, eikä ositusta ole tehty, niin jos heistä toinen kuolee tai he eroavat, se aikaisempi kumppani liittyy sen avioliiton omaisuuden jakoon sitten myös.

Tuo kommentti oli pariskunnalta ihan käsittämätön rimanalitus osoituksena avioliiton talousvaikutuksista tietämättömyydestä.

Osituksessa voi toki SOPIA, että kumpikin pitää omansa eikä tasinkoa makseta, mutta sekin pitää silti SOPIA, eikä vain jättää ositusta tekemättä!

Kyllä niin näkee, ettei Sanna ole mistään sivistyneistä oloista kotoisin.

Vierailija
9/38 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te, jotka olette tehneet itse. Mistä saitte todistajat? Sukua eivät saa olla eikä lanko tmv. Halusitteko ystäville näyttää omaisuutenne määrän?

Voiko ositusta tehdä ilman sumkia? Tyyliin teksti: Pankkitileillä olevat varat jaetaan molempien kesken puoliksi.

Vierailija
10/38 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkaveri laittoi nimen, hieman kuten testamenttiini. Ja toinen oli puolison työkaveri. 

Vierailija
11/38 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko ositusta tehdä ilman sumkia? Tyyliin teksti: Pankkitileillä olevat varat jaetaan molempien kesken puoliksi.

Summia*

Vierailija
12/38 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työkaveri laittoi nimen, hieman kuten testamenttiini. Ja toinen oli puolison työkaveri. 

Täytyi olla läheinen työkaveri.

Vierailija
13/38 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ositus julkinen asiakirja? Kyllä ne sen tulevat vielä tekemään 😂 Toi nyt oli matalan koulutustason ihmisten eka heitto lakiasioihin liittyen, johtui tietämättömyydestä.

Sitten päästään haaskalle kattomaan, että mitäs varallisuutta kummallakin onkaan

Vierailija
14/38 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyi olla läheinen työkaveri.

Ositussopimuksen todistajien ei ole pakko nähdä sen sisältöä. He todistavat vain, että henkilö allekirjoitti sopimuksen.

Vierailija
15/38 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ositus julkinen asiakirja? Kyllä ne sen tulevat vielä tekemään 😂 Toi nyt oli matalan koulutustason ihmisten eka heitto lakiasioihin liittyen, johtui tietämättömyydestä.

Sitten päästään haaskalle kattomaan, että mitäs varallisuutta kummallakin onkaan

Ei ole. Avioehto on julkinen, muttei ositus.

Vierailija
16/38 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako virastoista maksettuja asiakirjatodistajia?

Vierailija
17/38 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Skannaa sen tietenkin.

Vierailija
18/38 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuusiluoma painottaa, että avioliitto on juridisesti katsoen taloudellinen sopimus.

Ja tämä on törkeää.

Itse en ole naimisissa koskaan ollut, mutta suojaisin kyllä varallisuuteni toiselta. Tai olisin menemättä avioon, niin vähän hyötyjä mutta isoja vastuita se tuo.

Vierailija
19/38 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako virastoista maksettuja asiakirjatodistajia?

Maksaisit siitä, että joku kirjoittaa nimensä paperiin!? Eiköhän heitä sieltä saa ihan ilmaiseksi. Minä olen pyytänyt ositussopimukseen nimikirjoitukset baarista (jossa en asioi, asun kyllä tässä kylällä), sekä toisen kerran erään myymälän kassoilta.

Ei ollut oma avioliittoni, vaan edesmenneen isäni ja yhden läskin.

Ei niiden niitä papereita tarvinnut lukea. Nimi paperiin vaan. Todistivat, että allekirjoitin paperit siinä.

Vierailija
20/38 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sannalla oli velkaa Tampereen asunnosta 55 tuhatta ja 610 tuhatta Helsingin asunnosta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme viisi