Mikä elokuva kuvaa mielestäsi parhaiten oikeaa New Yorkia?
Sitä millainen tunnelma kaupungissa todella on.
Kuinka usein käyt itse Nykissä ja onko kaupunki muuttunut vierailujesi aikana?
Kommentit (265)
Geynhound bussilla pääsee vaikka Kanadaan . Tai Floridaan. Tai mihin vaan .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No missä se leffa coctail oli tehty tyhmä kuitenkin .
Sairaan hyvä leffa Tompan parhaita.
4 heinäkuuta leffa oli parasta A ryhmää .
Jeesus ristillä on se merkki . Millä pelastuu sielu .
Vierailija kirjoitti:
Käännä suomeksi wash ing ton . Washington siis merkitys . Sieltä pääsee junalla Texas maisema reitti.
Washington kaupungista varmaan dallasissa it takes two 1988
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No missä se leffa coctail oli tehty tyhmä kuitenkin .
Uuno Turhapuro Chigagon etelä-puolella
Vierailija kirjoitti:
Rankka päivä leffa olikin Franciscosta. Hullu ukko sekosi. San pyhä holy.
Miten niin sekosi?
Vierailija kirjoitti:
Uuno Turhapuro Chigagon etelä-puolella
Geynhound = Greyhound
Chigago = Chicago
Vierailija kirjoitti:
Taxi Driver
Vierailija kirjoitti:
Paul Newman uusimies leffa liekehtivä torni sehän oli kuin kopio wtcjutusta . Oliko tehty missä ?
Fox Studio lot in Los Angeles.
Kyllä Taksikuski ihan realistisesti kuvaa sitä 70-luvun alun Nykiä. Muistan sen pilvenpiirtäjistä ja nuhruisuudesta, ne jäi mieleen pikkulapselle (olin n. 10 vuotta). Ja vaikka vanhemmat varoi puhumasta minun kuulteni, niin kyllä mä tiesin, että se oli silloin myös erittäin vaarallinen. Olihan se rappeutunut silloin, sitten siistiytyi huomattavasti.
Nykillä on etuna se, että sitä rakennettiin paljon juuri silloin, kun art deco -tyylisuunta oli voimissaan. Se antaa kaupungille tyyliä toisella tavalla, kuin jos tyylisuuntana olisi ollut vaikka brutalismi tai pelkkä funkkis. Brutalismiin ja betonifunkkikseen kun lisää pskan, kusen, roskan, töhryt, ja rumat ihmiset, niin helvetissä ollaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Taksikuski ihan realistisesti kuvaa sitä 70-luvun alun Nykiä. Muistan sen pilvenpiirtäjistä ja nuhruisuudesta, ne jäi mieleen pikkulapselle (olin n. 10 vuotta). Ja vaikka vanhemmat varoi puhumasta minun kuulteni, niin kyllä mä tiesin, että se oli silloin myös erittäin vaarallinen. Olihan se rappeutunut silloin, sitten siistiytyi huomattavasti.
Nykillä on etuna se, että sitä rakennettiin paljon juuri silloin, kun art deco -tyylisuunta oli voimissaan. Se antaa kaupungille tyyliä toisella tavalla, kuin jos tyylisuuntana olisi ollut vaikka brutalismi tai pelkkä funkkis. Brutalismiin ja betonifunkkikseen kun lisää pskan, kusen, roskan, töhryt, ja rumat ihmiset, niin helvetissä ollaan.
Yleisin tyyli nykyään taitaa olla teräskromi sterilismi ei siellä paljon ole jäljellä kiivasta ollut purkaminen aina niinkuin 68 empire tyylinen singerin talo jonka tilalle tuli metallilaatikko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin yllätys oli että 70-80% siellä oli ei-valkoihoisia. 2019 kävin. Elokuvista saanut kuvan että siellä olisi paljon valkoihoisia mutta suurin ryhmä vaikutti olevan tyyliin Intia/lähi-itä ja sieltä suunnasta.
Sama havainto Lontoosta.
Pätee kaikkiin läntisen Euroopan suurkaupunkeihin.
Muistan kun kävin Lontoossa ensimmäisen kerran vuonna 1976, ja kävelin Oxford Streetillä kymmenien tuhansien muiden kanssa. Jokainen mahdollinen kansa ja rotu oli runsaasti edustettuna, niin kuin metropolissa pitääkin. Jos siellä olisi ollut pelkkiä tylsiä englantilaisia, ei se olisi mikään Lontoo ollut.
Aidot Lontoolaiset voivat olla toista mieltä. Vastustivat jo 1970-luvulla liiallista m. muuttoa.
Varmaan vastustivat jo aikaisemmin kun sinne muutti irlantilaisia.
Elokuvaa paha valita mutta tv-sarjoista ykköseksi laittaisin Broad Cityn.
Apprentice 2024
GTA 4-peli on realistisin ja Hämis-sarjikset.