En ole juonut alkoholia tippaakaan 2,5 kuukauteen. Ennen joka viikonloppu. Pitäisikö jotain muutosta enemmän huomata? Mitä sinä olet huomannut jos jätit alkoholin pois?
Join yli 10 vuotta alkoholia runsaasti. Eli joka viikonloppu humalaan, molemmat päivät. Joskus arkisin. Viikkotasolla vähintään 30 annosta mutta yleensä yli 40-50 annosta.
Nainen olen ja paljon alkoholia valitettavasti käyttänyt. Loppui seinään kun masennus oli kamala enkä meinannut kestää elämääni enää.
Se on poissa eikä ahdista yhtä paljon kuin ennen.
Olen liikkunut ja syönyt myös terveellisesti.
Tietysti tämän vuoksi laihdun.
En kuitenkaan ole mitenkään supervirkeä tai iloinen. Tasainen ok olo. Väsyttää edelleen.
Krapulaa en kestäisi enää, ajatuskin siitä on kamala enkä koe tarvitsevani alkoholia mihinkään enää.
Ei tämä kuitenkaan niin erikoista ole, ehkä olisin enemmän odottanut? Varmaan kroppa kiittää, sisäelimet ainakin ja suolisto tietenkin.
Iho on hyvässä kunnossa.
Edelleen kuitenkin keskittyminen pätkii. On sellainen adhd-fiilis mutta väsyttää. Muisti pätkii mutta työssä joutuukin multitaskaamaan, krapulassa en pystyisi.
Rahassa selvää säästöä.
Onko vielä jotain muutosta luvassa?
Kommentit (47)
Veriarvot muuttuvat muttei sitä muuten käytännössä mitenkään huomaa. Tämä pätee vaikka alkoholia olisi käytetty reippaasti.
Olin joskus parikymppisenä opiskelijana puoli vuotta kokonaan juomatta. En laihtunut grammaakaan, mutta sosiaalinen elämä kuihtui lähes olemattomiin.
Raittiina 8kk. Olen vapaa ja kiitollinen jokaisesta päivästä jonka saan raittiina elää 🤩
Ajatus kirkastuu, muisti paranee etenkin nimissä ja sanavalinnoissa, tunteet ovat kirkkaampia, liikunnasta nauttii enemmän, ei enää turhaan odota sitä että pääsisi kännäämään, työssäkäyvällä viikonloput muuttuvat kuluttavista palauttaviksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisia ei tapaa missään kun ei käy baareissa. Elämä on tylsempää selvinpäin. Plussaa krapulat jäi pois ja nukun paremmin.
Hyvin pieni osa naisia käy siellä baareissa. Minut on ainakin aikoinaan isketty kirjastosta.
Uskallan väittää että baareista isketään seuraa paljon enemmän kuin kirjastoista.
Vierailija kirjoitti:
Muutaman vuoden päästä tulet ap huomaamaan miten paljon parempaa elämäsi on ollut, kun siitä on jäänyt alkoholi pois. Et varmasti tule katumaan. Tsemppiä!
Tavallaan joo, paitsi että sen parantumisen huomaaminen aikaan saa samalla sen että alat inhoamaan/vihaamaan itseäsi ja sitä aiempaa juomisaikoihin tärvääntynyttä elämää joka meni aivan haaskuun. Yleensä käy vielä niin, että ne on just olleet ne elämän parhaat vuodet kaikessa muussa mielessä eli olisit ollut nuori/nuorehko, jaksava, kenties tervekin ja muutenkin just sitä aikaa jolloin pitäisi voida saada rakentaa sitä omaa tulevaisuutta.
Kaikki tuo on mennyt iäksi ja yhtäkkiä sitä huomaakin olevansa keski-ikäinen jonka elämä ei olekaan mitenkään mahtavaa eikä lähtökohtaisesti huominen olekaan parempi tai edes samanlainen kuin eilinen tai edes tämä päivä vaan sellainen tietty luopumisen ja muutoksen aika on alkanut.
Illuusiot alkaa karisemaan pois ja todellisuuden huomaa paremmin, kun lopettaa päihteet