Ai vitsit, miten hyvän näköiseltä oman väriset hiukset alkaa nyt kesällä näyttämään. Oon syksystä asti kasvattanut omaa väriä takaisin.
Alussa näytti aika kamalalta maantienharmaalta, mutta nyt kun oma väri on saanut pituutta lisää ja kesäaurinko alkanut raidoittamaan niitä omia hiuksia , niin ai vitsi miten ihanalta mun oma väri alkaa taas näyttämään.
Täytyy tästä lähtien alkaa arvostamaan omaa hiusten väriä sen sijaan että lätkäsee jonkun värin päähän kaupan purkista.
Vielä on työtä edessä, mutta odotus on näköjään vaivan arvoista. 😍
Kommentit (22)
Oman värin kasvattaminen takaisin on yksi aikusiän parhaista päätöksistäni.
No mulla on harmaita ja ne loistaa kesän auringossa. Nauti vielä tuosta kun voit.
Sanopa muuta. Minulla ei ollut aavistustakaan siitä, minkä väriseksi hiukseni olivat muuttuneet 25 vuoden värjäämisen ja raidoittamisen peitossa. Yllätyin iloisesti.
Hoidettu maantienvärinen loistaa kuin smaragdi kaikkien mandariininpunaisten, platinanvaaleiden ja korpinmustien joukossa. Maantienväri on nykyään yhtä harvinainen kuin korpinmusta oli ennen! Arvostan kauniita luonnollisia hiuksia!
Vierailija kirjoitti:
Niin mäkin luulen että mullakin on.
Kuuntelin parin mun kaverin jutustelua hiusten värjäyksestä ja sen kalleudesta, kun kohta täytys heidän molempien käydä parturissa kuulemma värjäämässä juurikasvu pois.
Ite aattelin vieressä itsekseni, että huh, onneksi itse oon saanu repästyä itteni irti tuosta värjäyskierteestä. Ikinä ei enää. Ap
Värjäsin viimeksi 9 vuotta sitten, enkä kaipaa enää sitä oravanpyörää.
Vierailija kirjoitti:
No mulla on harmaita ja ne loistaa kesän auringossa. Nauti vielä tuosta kun voit.
No jos mulle harmaita hiuksia alkaa tulemaan, otan nekin ilolla vastaan ja ajattelen kuin joku toinen joka sanoi omista harmaista hiuksistaan, että hän ajattelee niiden olevan "elämän hopeaa". Mun mielestä todella kauniisti sanottu. 💖 Ap
Sama täällä. Itse asiassa oma "maantienharmaa" onkin täynnä erilaisia vaalean ja oranssin sävyjä, myös mustaa ja valkoista hiusta löytyy seasta. Olen värjännyt hiuksiani jostain 13-vuotiaasta saakka, tämä projekti ollut tosi piristävä matka omaan luonnolliseen itseen. Vielä kun saisi tuota kehon rasvaprosenttia alemmaksi, voisin jopa harkita poikaystävän hankkimista.
Ihan yllätyin kun katsoin että mun omat hiukset on alkanut raidoittumaan luonnostaan. Ei tartte raitojakaan alkaa purkista laittamaan.
Kun niitäkin mietin, jos oma väri olis ollu luonnostaan niin laimea että niihin olis täytynyt jotain piristystä laittaa raitojen muodossa. Mutta ei tarttekaan onneksi. Ap
Minä yritin samaa vuoden. Kävin tällä viikolla taas vaalentamassa hiukset, ja kyllä kannatti. Suomalainen maantienharmaa saa naamankin näyttämään jotenkin masentuneelta ja harmaalta.
Mä rupesin myös kasvattamaan omaa tummanvaaleaa/vaaleanruskeaa väriä takaisin, mutta sitten väsyin siihen ja blondasin hiukset. Nyt kaduttaa :(
Käyttäjä43702 kirjoitti:
Mä rupesin myös kasvattamaan omaa tummanvaaleaa/vaaleanruskeaa väriä takaisin, mutta sitten väsyin siihen ja blondasin hiukset. Nyt kaduttaa :(
Lisäys: mullakin kesäisin aurinko raidoittaa luonnonvaaleita raitoja.
Käyttäjä43702 kirjoitti:
Joo, mullakin oli pahimmassa vaiheessa mielessä kanssa, että ei jaksa tätä ruman näköstä juurikasvua vaan värjään sen taas pois, mutta onneksi en toteuttanu tota mielihalua.
Latvat on vielä ihan oranssit, mutta onneksi niistä saa pätkästyä väriä sitä mukaa pois kun oma väri kasvaa.
Jospa ensivuoden kesänä hiukset on kokonaan oman väriset. Ja sellaiset kun haluan. Tää kesä mennään näin.
Viimevuoden kuvia kun katson ja vertaan nykyiseen tilanteeseen, ero on kyllä huima. Ap
Minäkin olen todella iloinen että kasvatin oman värin takaisin, värjäsin välillä mustaksi ja välillä kusenkeltaiseksi (blondata oli tarkoitus). Yllätyin iloisesti kun huomasin hiusteni olevan kauniin tummanvaaleat ja saan kehuja hiuksistani lähes viikottain jopa tuntemattomilta. Ei ole enää takkujakaan eivätkä enää katkeile samalla tavalla kuin värjätessä ja oikeiden meikkisävyjenkin löytäminen on helpompaa!
Jaa. Minä taas aloin värjätä hiuksiani kun niissä alkoi näkyä rumaa epätasaista harmaata. Valitsen kauniin värin.
Silloin kun oma värini oli kaunis ja kiiltävä, en värjännyt.
Mutta kukin tavallaan, onnea valitsemallasi tiellä.
Vierailija kirjoitti:
Jep! Toinen oli alkoholinkäytön lopettaminen.
Mä en kyllä tykkää tästä omasta maantienväristäni vieläkään, vaikka pari vuotta jo ollut. Mun maantienväri on sellainen tumma maantie, ei tummanvaalea joka auringossa vaalenee latvoista blondiksi. Nykyään on jo harmaitakin seassa aika paljon. Tekee vanhan ja väsyneen näköiseksi. Kesälomaa ennen käyn värjäyttämässä tummanruskeaksi taas.
Vierailija kirjoitti:
Minä yritin samaa vuoden. Kävin tällä viikolla taas vaalentamassa hiukset, ja kyllä kannatti. Suomalainen maantienharmaa saa naamankin näyttämään jotenkin masentuneelta ja harmaalta.
sama, itse kasvatin oman vaaleanruskeahkon/punertavankukertavan värin takaisin, näytti omaan silmään niin valjulke, että vaalensin. Ei vaan silmä tottunut siihen väriin.
Täh!? Mulla on oma väri kasvanut lapsesta asti.