Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelottaa ajaa auto harjakoneeseen, meneekö sivupeilit rikki?

Vierailija
12.05.2023 |

En ole ikinä itse ajanut autoani sellaiseen huoltohalliin pesuun ja nyt mulla on vielä leveämpi auto kuin ennen, ihan henkilöauto kyllä. Sen sivupeilit ei käänny autoa vasten itsekseen eikä niitä voi myöskään käsin kääntää. Onko siinä harjakoneessa sellainen tutka, että se tunnistaa auton leveyden? Jos en osaakaan ajaa autoa ihan keskelle sitä hallia? Eikö se harjavehjekin tunnista, milloin nostaa ylös tuulilasin kohdalla. Tiedän kyllä, että siellä on sellaiset "liikennevalot" tai mitkä ensin näyttää vihreetä ja sit Stop punaisella, kun pitää pysähtyä. Onko kenelläkään harjakone rikkonut mitään auton osaa??

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesuhallien ohjeissa lukee, että peilejä ei ole pakko kääntää.

Vierailija
2/7 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis ihan sama pelko oli mulla tuosta pesuhalliin ajamisesta. Sitten vaan päätin, että pakko uskaltaa, ja ajoin jopa vielä ensimmäisellä kerralla pesukadulle, siis sellaiselle, jossa on kuljetinhihna. Onneksi sentään sattui olemaan asema, jossa oli työntekijä, joka ohjasi (siis näytti merkkiä) ulkopuolelta. Olisin saanut auton ihan itsekin ajettua siihen oikein, mutta olipahan tuplavarmistus. Enkä kääntänyt peilejä.

-1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antenni vanhasta autosta irtosi, mutta se oli mun oma moka. Olisi pitänyt irrottaa pesun ajaksi. 

Vierailija
4/7 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auto peileineen ja se kone vaurioituu pahasti kun löhdet liikkeelle kesken pesub. Kymppitonnien vahingot. Tai törmäätkoneeseen jo tullessasi.

Vierailija
5/7 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä aja harjapesuun vaan harjattomaan.

Vierailija
6/7 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesetä käsinpesuna ja minimoi vahingot.

En veisi pesukujalle. Niistä aika usein kirjoitetaan mediassa, että naarmuja ja klommoja tulee itse asiassa todella usein. Esim. sensorit, joiden pitäisi tunnistaa auton ääirviivat ja sen mukaan laskea niitä ympärillä pyöriviä laitteita auton lähelle, eivät toimi virheettä ja tömähtävät kattoon tai konepeltiin jättäen klommoja. Kun asiakas sitten tekee valituksen firmalle, korvauksia ei makseta lähes ikinä firmojen vakuutusyhtiöistä. Laitteissa ei kuulemma ole ollut vikaa. Hyvin yleistä tuntuu olevan.

Perheenjäseneni punaiseen autoon teki automaatti kylkiin pitkät vaaleat, vaakasuorat hinkkausjäljet, joista siis maalipinta osittain lähti/naarmuuntui pahasti. En tiedä, oliko se kiillotusvaihe vai mikä, mutta jotain oli pyörinyt vinhaa vauhtia kiinni kyljissä, siltä se näytti. Aivan hirveän näköiseksi meni auto. Sen korjaaminen tulisi erittäin kalliiksi, joten auto näyttää yhä raidalliselta.

Veisin ainoastaan jo ennestään kärsineen auton hätätapauksessa pesuautomaattiin, jolloin lisänaarmut eivät juuri haittaisi. Pesetän aika käsinpesuna. Tietysti siinäkin voi pesijä tehdä tuhoa väärällä tekniikalla, mutta on se silti hellävaraisempaa.

Vierailija
7/7 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä aja. Mene käsinpesuun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yksi