Kakun leipominen mahdollisimman halvalla
Äitienpäiväksi pitäisi tehdä jonkinlainen kakku, josta riittää n. 10 hengelle. Minkälaisen kakun tekisitte minimibudjetilla? Mieluummin hyvänmakuinenkin!
Kommentit (11)
pohja munia sokeria vehnäjauhoja, väliin mansikkasosetta pakastemansikoista ja kuohukermaa, päälle suklaalastuja
Peruskakkupohja kaupan halvimmista jauhoista, munista ja sokerista ( kolmeen identtiseen juomalasiin 5-6 kananmunaa, sit yhteen lasiin saman verran sokeria ja kolmanteen jauhoja saman verran).
Täytteeksi joko banaania+rahkaa tai edullista hilloa ja rahkaa, itse maustaisin sen rahkan vaniljasokerilla. Päälle 4dl kuohukermaa vaahdotettuna ja koristeeksi kakkuun pieniä vaahtokarkkeja irtokarkkihyllystä tai vähän suklaalastuja juustohöylällä suklaalevystä tai patukasta vuoltuna.
Kääretortupohja, vadelmahilloa, kuningatarrahkaa, kuohukermaa. Mikä on halpaa ja hyvää kenenkin mielestä? Eli käöretorttu runsailla täytteillä ja paksulla rahka-kuohukermavaahto kuorrutuksella. Runsaasti karkkia ja suklaata päälle.
Vierailija kirjoitti:
Budjettiin vaikuttaa paljon se mitä sulta löytyy kotoa. Itse tekisin mutakakun (tai kaksi, riippuen onko ainut tarjottava), koska kaupasta tarvitsisi vain 1-2levyä suklaata ja vaniljajäätelöä (joita usein kyllä multa löytyisi jo valmiiksi).
Tavanomaisia aineksia löytyy kaapista valmiina. Esim. vehnäjauhoja, sokeria, munia, leivinjauhetta, perunajauhoja, kaakaojauhe pitääkin tarkistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Budjettiin vaikuttaa paljon se mitä sulta löytyy kotoa. Itse tekisin mutakakun (tai kaksi, riippuen onko ainut tarjottava), koska kaupasta tarvitsisi vain 1-2levyä suklaata ja vaniljajäätelöä (joita usein kyllä multa löytyisi jo valmiiksi).
Tavanomaisia aineksia löytyy kaapista valmiina. Esim. vehnäjauhoja, sokeria, munia, leivinjauhetta, perunajauhoja, kaakaojauhe pitääkin tarkistaa.
No eihän sun tartte ostaa sit kuin korkeintaan kermaa päälliseksi ja jotain täytteeksi! Periskakkupohjaan ei tartte mitään leivinjauhetta.
Voit tehdä vaikka kaksi pienempää kakkupohjaa, ja toisen taikinaan laitat kaakaojauhetta. Sit halkaiset ne kakkupohjat ja laitat ne vuorotellen kakkuun, tulee kaksivärinen kakku. Ja samalla siitä tulee korkeampi.. eli on näyttävämpikin
Suklaakakkupohja, joka on normaali muna-sokerikakkupohja kaakaojauholla. Väliin kermaa, rahkaa ja säilykeaprikooseja. On oikeasti hyvä. Teen tätä aina.
🇺🇦🇮🇱
Sota-ajan wacky cake, kaikki ainekset kovin halpoja eikä mene mitään kananmunia tai voita.
Mä meinasin tehdä ihan perinteisen mansikkakermakakun. Mansikat tarjouksessa melkein joka kaupassa, kuohu/vispikermaa, ja täytteeksi esim.vaniljavanukasta ja mansikoita, tai vauvojen soseita, esim.kuningatar.. Halvemmaksi tulee kuin valmis, esanssinen kakku, ja on hyvääkin 😊
Lidlissä on huomenna tarjouksessa ananasmurskatölkkejä, 4 kpl 2€. Tölkkien ananasmehua voi käyttää sitruunmehun kanssa kostuttamaan kakkupohja, jolloin siitä tulee raikkaan makuinen. Ananasta voi myös laittaa kakkuun yhteen kerrokseen kermavaahdon kanssa.
T. Lidl-mies
Vierailija kirjoitti:
Lidlissä on huomenna tarjouksessa ananasmurskatölkkejä, 4 kpl 2€. Tölkkien ananasmehua voi käyttää sitruunmehun kanssa kostuttamaan kakkupohja, jolloin siitä tulee raikkaan makuinen. Ananasta voi myös laittaa kakkuun yhteen kerrokseen kermavaahdon kanssa.
T. Lidl-mies
Mä kostutan aina maidolla! Mutta ei oo onneksi allergikkoja/ ruoka-ainevalinnaisia meidä vieraissa..