Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä auttaa oikeasti ilmavaivoihin?

Vierailija
11.05.2023 |

Onko mitään lääkettä joka auttaisi ilman poissaamiseen tai siihen, ettei sitä muodostuisi?

Syön mitä tahansa, joka päivä kertyy ilmaa mahaan niin, että piereskelen muutaman minuutin välein. Vatsa on luonnollisesti kuin ilmapallo ja tämä on iso sosiaalinen haitta. Ilmaa tulee siis ulos käsittääkseni paljon normaalia enemmän. En saa kiinni mikä ruoka sen tekee. Laktoositon on jo käytössä, vältän myös ilmaa kerryttäviä ruoka-aineita.

Cuplaton kokeiltu, ei mitään apua. Alanko ostaa summanmutikassa tuotteita apteekista, jos joku olisi hyvä?

Onko suosituksia?

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkäisy.

Herneet, pavut, maitotuotteet, makeutusaineet, hedelmät, sipulit yms pois ja sitten yksi kerrallaan kokeilet mistä tulee ilmavaivaa.

Itse söin eilen purkkaa, vehnää, kuplavettä ja taateleita. Olen kierinyt ja pierinyt nyt toista päivää tuskissani.

Käykö kierukka ehkäisyksi vai pitääkö olla pillerit?

Vierailija
22/49 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Piereskely helpottaa.

Helpompi on olla kun ei pieretä lainkaan.

Onnistuu vaihtamalla sukupuoltaan naiseksi. Tunnetusti naiset eivät kakkaa tai piere.

Onnistuu helpommallakin tavalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koppaan pierut kotona nyrkkiin ja lehautan vaimon naamalle.

Vierailija
24/49 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vinkeistä.

Olenkin jättänyt pois jo herneet, pavut, kaalit, omenat, viljat jne. Voisin kokeilla jättää vielä maitotuotteet pois.

Kauraa syön, ilmeisesti sekin voi olla pahaksi. Jätän siis myös kaurapuuron pois.

Onko hyviä vinkkejä aamupalaksi, jos viljat ja maitotuotteet ei sovi? Kananmuna ei käy.

Liikuntaa on päivittäin, kävelyä, jumppaa jne.

Ap

Jollei suoliston mikrobitasapaino ei ole hyvä niin mikään ruokavalio ei auta.

Probiootteja. Maitohappobakteereita ym reippaasti. Tämä on auttanut minulla, nykyään pystyn syömään yleensä melkein mitä vaan hankaluuksitta.

Joskus täytyy palata ottamaan enemmän probiootteja.

Vierailija
25/49 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos noin paljon jo olet kokeillut poistaa yleisesti vatsavaivoja aiheuttavia ruokia, niin kävisin ehkäpä jo ravitsemusterapeutilla, saisi apua ruokavalion koostamiseen, ettei mene liian yksipuoliseksi tyyliin syö pelkkää valkoista riisiä kun muu ei käy.

Vierailija
26/49 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

FODMAP

FODMAP-hiilihydraatit fermentoituvat paksusuolessa, mikä aiheuttaa kaasun ja nesteen muodostumista suoleen. Rajoittamalla tai välttämällä näiden hiilihydraattien käyttöä vähennät merkittävästi kaasum muodostumista suolessa.

Kirjoista ja verkosta löytyy lisää tietoa.

Vierailija
27/49 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna en jättäisi kaurapuuroa pois. Se kuitenkin suojaa. Et voi tietää, mikä on auttanut, jos useamman ruoan jätät yhtäaikaa pois. Aloita vaan siitä maidosta. Muutaman kk jälkeen tiedät, onko auttanut. Toki itse päätät. Tsemppiä

t. Saman läpi käynyt

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vinkeistä.

Olenkin jättänyt pois jo herneet, pavut, kaalit, omenat, viljat jne. Voisin kokeilla jättää vielä maitotuotteet pois.

Kauraa syön, ilmeisesti sekin voi olla pahaksi. Jätän siis myös kaurapuuron pois.

Onko hyviä vinkkejä aamupalaksi, jos viljat ja maitotuotteet ei sovi? Kananmuna ei käy.

Ap

Vierailija
28/49 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöthän niin, että puret ruuan kunnolla ennen nielaisemista. Monet ahmivat ruokaa niin, että nielevät puremattomian suun tyhjäksi.

Xylitoli ja muutkin makeutusaineet pois.

Vierailija
29/49 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on tilanne stressin suhteen? Sekin voi aiheuttaa yhtä sun toista vatsavaivaa.

Vierailija
30/49 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla käy  kanssa tuo Hindenburg -homma.

Itellä auttaa, kun juo pannullisen kahvia ja kävelee.

En tiedä, miksi juuri kahvi on se auttava juttu, mutta se liittynee samoihin vaikutuksiin kuin aamuvessat heti aamukahvin jälkeen, jotain sisällä löystyy tms ja sit tulee ulos.

Kahvin jälökeen kävely kuulostaa roplattelulta, koska ilmaa tulee välillä jopa jokaisella askeleella ja se on jo koomista ja hyvä tehdä just yksikseen.

Kun se on tehty, uutta ilmaa ei tule ennen kuin taas syö jotain.

Juomista sitä ei tule.

Ja joo, cuplaton ei hirveästi auta.

Jo kyllä, ei ole tosiaan selvinnyt, mikä täsmälleen sen Hindenburgin käynnistää, mutta jos syön pelkästään lihaa, sitä ei tapahdui ollenkaan ja ongelma pysyy poissa justiin niin kauan, kunnes menee tyrimään ja syömään jotain muuta.

Vierailija
31/49 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vehnä on paha, samoin makeutusaineet ja laktoosi.

Vierailija
32/49 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä syö leipää, ainakaan aikaisin päivällä. Ota illalla magnesiumia.

Vierailija
33/49 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä pois myös sokeri ja halvat öljyt.

Itselleni sipsit tekee massiiviset ilmavaivat.

Vierailija
34/49 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fodmap voisi kokeilla, josko apua.

Itselläni ollut sama tilanne vatsan kanssa jo vuosia. En syö esim ruiskeipää lainkaan, vältän karkkeja ym sokeria.

Vierailija
35/49 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinuna en jättäisi kaurapuuroa pois. Se kuitenkin suojaa. Et voi tietää, mikä on auttanut, jos useamman ruoan jätät yhtäaikaa pois. Aloita vaan siitä maidosta. Muutaman kk jälkeen tiedät, onko auttanut. Toki itse päätät. Tsemppiä

t. Saman läpi käynyt

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vinkeistä.

Ap

Kaurapuuro suojaa? Suojaa miltä? Varmasti yksi yliarvostetuimpia ruokia mitä on. Aiheuttaa minulle aivan järjettömiä vatsavaivoja. Sisältää antiravinteita jotka vaikeuttavat vitamiinien ja raudan imeytymistä. Ihan hyvä ruoka jos on nälänhätä eikä mitään muuta ole, mutta muuten en missään nimessä söisi. 

Vierailija
36/49 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolen toiminta on häiriötilassa, siihen voi kokeille hapanjuureen tehtyä ruisleipää, puolisen vuotta, muutama viipale päivässä. 

Vierailija
37/49 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. Saman läpi käynyt

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vinkeistä.

Ap

Kaurapuuro suojaa? Suojaa miltä? Varmasti yksi yliarvostetuimpia ruokia mitä on. Aiheuttaa minulle aivan järjettömiä vatsavaivoja. Sisältää antiravinteita jotka vaikeuttavat vitamiinien ja raudan imeytymistä. Ihan hyvä ruoka jos on nälänhätä eikä mitään muuta ole, mutta muuten en missään nimessä söisi. 

Vaikeuttaako kaura raudan imeytymistä? Enpä tiennytkään. Raudanpuute minulla on myös ja paljon puuroa syön.

Joku kommentoi stressistä. Stressiä ei juurikaan ole, en usko siitä johtuvan.

Närästystä on joka päivä, se on myös inhottava vaiva. Taidan ottaa kuurin maitohappoa, vaikka Precosaa jos se auttaisi.

Ap

Vierailija
38/49 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suoliston tulehdustila teki minulle valtavasti ilmavaivoja, kun sain lääkkeet ja tulehdus rauhoittui hävisi myös ilmavaivat, käy siis lääkärin pakeilla.

Liian pieremisen takia lääkärille? Ei ihme että tk on aina täynnä. Eikö Suomessa myydä FENKOLITEETÄ? Juo sitä ja syö fenkolia myös raastettuna salaateissa ja fenkoli on myös hyvää lohikeitossa perunoiden lisänä, jos ette usko kokeilkaa. Itse olen fenkoliteen kanssa saanut AINA kaikki ilmavaivat pois. 

Vierailija
39/49 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lopettaa syömisen, juomisen ja hengittämisen, ei piere enää. Ei tee kyl paljon muutakaan, mutta tämähän on vain priorisointia. Mikä on tärkeintä?

Vierailija
40/49 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hapankorkut auttaa jostain syystä.