Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä auttaa oikeasti ilmavaivoihin?

Vierailija
11.05.2023 |

Onko mitään lääkettä joka auttaisi ilman poissaamiseen tai siihen, ettei sitä muodostuisi?

Syön mitä tahansa, joka päivä kertyy ilmaa mahaan niin, että piereskelen muutaman minuutin välein. Vatsa on luonnollisesti kuin ilmapallo ja tämä on iso sosiaalinen haitta. Ilmaa tulee siis ulos käsittääkseni paljon normaalia enemmän. En saa kiinni mikä ruoka sen tekee. Laktoositon on jo käytössä, vältän myös ilmaa kerryttäviä ruoka-aineita.

Cuplaton kokeiltu, ei mitään apua. Alanko ostaa summanmutikassa tuotteita apteekista, jos joku olisi hyvä?

Onko suosituksia?

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meteorismus on pierutaudin nimi. Kun ahmimalla syö nielee valtavan määrän ilmaa ja se sitten suolessa kaasuuntuu ja tulee pieruna ulos. Nyt on sitten jatkuvasti hehkutettu linssejä, kaikenlaisia papuja, herneitä ja kaalia. Kaikki nämä aiheuttavat jo keski-ikäiselle ilmavaivoja jotka vanhemmalla iällä vain lisääntyvät. Suomalaisethan pierevät Euroopassa eniten. Kiinalaiset Aasiassa vielä enemmän. Muistan kyllä hernesoppapäivän aikoinaan koulussa, iltapäivällä oli välitunnilla sitten pierukilpailut pojilla. 

Vierailija
42/49 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla auttaa piereminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suolen toiminta on häiriötilassa, siihen voi kokeille hapanjuureen tehtyä ruisleipää, puolisen vuotta, muutama viipale päivässä. 

Hapankaali on hyvää suolistolle. Syön talvella ja keväällä usein. Puhdistaa suolen pahoista bakteereista ja on sitäpaitsi terveellistä, paljon C-vitamiinia. Herkullista. Teen myös hapankaalisalaattia johon tuoreita ananaspaloja joukkoon. Myös terveellistä, herkullista ja lisäksi edullista. 

Vierailija
44/49 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön lähes pelkkää lihaa enkä piereskele yhtään. Siis en yhtään. Suolistovaivoja ei ole eikä turvota.

Vierailija
45/49 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla auttaa piereminen.

Minulla myös. Mukava kun asuu yksin niin saa paukutella sohvaan ja peiton alla vielä enemmän illalla ja yöllä. Ei häiritse ketään. 

Vierailija
46/49 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koppaan pierut kotona nyrkkiin ja lehautan vaimon naamalle.

Mitä vaimo tykkää lehautuksistasi?

Vierailija
47/49 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raudan imeytymistä parantavat C- ja A-vitamiini, aminohapot ja, varsinkin kysteiini (sipulit, valkosipuli, kaura, vehnänalkiot, parsakaali), maitohappo, hedelmien sitruuna-, viini- ja omenahapot, probiootit, kupari sekä kalsium. Myös fermentoidut soijatuotteet (esim. miso ja tempeh) parantavat raudan imeytymistä

Vierailija
48/49 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suoliston tulehdustila" Mikä sen aiheutti?

Itse jätin kokonaan maidon pois ja nyt 20 vuoden jälkeen kokeilin kauramaitoa. Ei ongelmia. Olin myös gluteenittomalla reilun vuoden, suolisto rauhoittui.

Vaatii aikaa.

Aiheuttajaa ei tiedetä, lääkäri kertoi ettei syytä pysty selvittämään. Kokeilin eri ruokavalioita mutta ruoka ei tähän sairauteen vaikuta, lääkitys on elinikäinen. 

Vierailija
49/49 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suoliston tulehdustila" Mikä sen aiheutti?

Itse jätin kokonaan maidon pois ja nyt 20 vuoden jälkeen kokeilin kauramaitoa. Ei ongelmia. Olin myös gluteenittomalla reilun vuoden, suolisto rauhoittui.

Vaatii aikaa.

Aiheuttajaa ei tiedetä, lääkäri kertoi ettei syytä pysty selvittämään. Kokeilin eri ruokavalioita mutta ruoka ei tähän sairauteen vaikuta, lääkitys on elinikäinen. 

Suolistoon vaikuttaa nimenomaan ruoka.