Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä auttaa oikeasti ilmavaivoihin?

Vierailija
11.05.2023 |

Onko mitään lääkettä joka auttaisi ilman poissaamiseen tai siihen, ettei sitä muodostuisi?

Syön mitä tahansa, joka päivä kertyy ilmaa mahaan niin, että piereskelen muutaman minuutin välein. Vatsa on luonnollisesti kuin ilmapallo ja tämä on iso sosiaalinen haitta. Ilmaa tulee siis ulos käsittääkseni paljon normaalia enemmän. En saa kiinni mikä ruoka sen tekee. Laktoositon on jo käytössä, vältän myös ilmaa kerryttäviä ruoka-aineita.

Cuplaton kokeiltu, ei mitään apua. Alanko ostaa summanmutikassa tuotteita apteekista, jos joku olisi hyvä?

Onko suosituksia?

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäisy.

Herneet, pavut, maitotuotteet, makeutusaineet, hedelmät, sipulit yms pois ja sitten yksi kerrallaan kokeilet mistä tulee ilmavaivaa.

Itse söin eilen purkkaa, vehnää, kuplavettä ja taateleita. Olen kierinyt ja pierinyt nyt toista päivää tuskissani.

Vierailija
2/49 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkäisy.

Herneet, pavut, maitotuotteet, makeutusaineet, hedelmät, sipulit yms pois ja sitten yksi kerrallaan kokeilet mistä tulee ilmavaivaa.

Itse söin eilen purkkaa, vehnää, kuplavettä ja taateleita. Olen kierinyt ja pierinyt nyt toista päivää tuskissani.

On sulla ruokavalio, oletko ylipainoinen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmavaivoja kannattaa ehkäistä syömällä siten, että niitä vaivoja ei tule.

Jotenkin typerää on hankkia syömällä vaiva ja sitten hoitaa lääkkeillä seuraukset.

Vierailija
4/49 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkäisy.

On sulla ruokavalio, oletko ylipainoinen?

No en ole ylipainoinen. Söin ihan oikeaakin ruokaa, mutta nuo aineet aiheuttivat ilmavaivat.

Vierailija
5/49 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile ainakin maidotonta (kun laktoositon ei riitä) ruokavaliota. Kokeile myös jättää esimerkiksi viljoja pois, kaurayliherkkyys joka on eri asia kuin keliakia voi olla joskus ongelmana. Piparminttuteetä voit kokeilla myös jos auttaisi oireisiin, moni valmiste apteekissakin perustuu piparminttuun. Vältä kahvia. Onko sinulla muita vaivoja kuten närästystä? Pureskele ruoka kunnolla ajatuksella myös, älä hotki. Pidä ruokapäiväkirjaa parin viikon ajan ja kirjaa oheen milloin vatsaoireesi ovat vaikeammat tai helpottavat, ottaen huomioon ruoansulatuksesi nopeuden. Harrasta myös liikuntaa, käy kävelyillä - liikunta tukee myös suoliston toimintaa. Osta sinulle sopiva maitohappobakteerikuuri.

Älä jää kotiin sosiaalisen häpeän vuoksi!

6/49 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on auttaneet maitohappobakteerit. Ja tietysti se ruokavalio.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
7/49 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoliston tulehdustila teki minulle valtavasti ilmavaivoja, kun sain lääkkeet ja tulehdus rauhoittui hävisi myös ilmavaivat, käy siis lääkärin pakeilla.

Vierailija
8/49 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suoliston tulehdustila teki minulle valtavasti ilmavaivoja, kun sain lääkkeet ja tulehdus rauhoittui hävisi myös ilmavaivat, käy siis lääkärin pakeilla.

Mikä lääke?

Vierailija
9/49 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huumori.

"OHHOH, olipa päästä pieru, mutta imaisin takaisin!

Ääni vain pääsi karkuun!

Hähhähhää!

Vierailija
10/49 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoliston tulehdustila" Mikä sen aiheutti?

Itse jätin kokonaan maidon pois ja nyt 20 vuoden jälkeen kokeilin kauramaitoa. Ei ongelmia. Olin myös gluteenittomalla reilun vuoden, suolisto rauhoittui.

Vaatii aikaa.

Vierailija
11/49 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustamakkara auttaa.

Vierailija
12/49 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis lääkkeitä huonon ravinnon aiheuttamiin vaivoihin? Syö huonosti ja syö lääkkeitä vaivojen korjaamiseen? Oletko ihan viisas??

13/49 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun Euroviisuissa näköjään joka vuosi pitää olla joku erikoinen esiintyjä, niin voisit olla Suomen seuraava viisuedustaja, Pierijä.

Vierailija
14/49 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piereskely helpottaa.

Vierailija
15/49 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkeistä.

Olenkin jättänyt pois jo herneet, pavut, kaalit, omenat, viljat jne. Voisin kokeilla jättää vielä maitotuotteet pois.

Kauraa syön, ilmeisesti sekin voi olla pahaksi. Jätän siis myös kaurapuuron pois.

Onko hyviä vinkkejä aamupalaksi, jos viljat ja maitotuotteet ei sovi? Kananmuna ei käy.

Liikuntaa on päivittäin, kävelyä, jumppaa jne.

Ap

Vierailija
16/49 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piereskely helpottaa.

Helpompi on olla kun ei pieretä lainkaan.

Vierailija
17/49 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmavaivoja tulee helposti liiasta hiilihydraatista, huonosti sulavasta ruoasta ja siitä, että ulostemassa ei kulkeudu riittävän nopeasti ulos. Kannattaa rauhoittaa tilanne syömällä helposti sulavaa ruokaa pieniä määriä kerrallaan, juoda riittävästi vettä, huolehtia kuidun saannista ja liikkua. Esim. uinti, kävely tai vaikka hulavanteen pyörittely saa aikaan sopivaa liikettä vatsan seudulle.

Vierailija
18/49 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Risiiniöljy

Vierailija
19/49 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vinkeistä.

Olenkin jättänyt pois jo herneet, pavut, kaalit, omenat, viljat jne. Voisin kokeilla jättää vielä maitotuotteet pois.

Kauraa syön, ilmeisesti sekin voi olla pahaksi. Jätän siis myös kaurapuuron pois.

Onko hyviä vinkkejä aamupalaksi, jos viljat ja maitotuotteet ei sovi? Kananmuna ei käy.

Liikuntaa on päivittäin, kävelyä, jumppaa jne.

Ap

Jätä aamupala pois.

Vierailija
20/49 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Piereskely helpottaa.

Helpompi on olla kun ei pieretä lainkaan.

Onnistuu vaihtamalla sukupuoltaan naiseksi. Tunnetusti naiset eivät kakkaa tai piere.