Erikoinen kina isäni kanssa... ?
Ei ole vielä riitaa, mutta ilmeisesti joku ruuvvi kireänä hänellä;
Haluaisin vaihtaa yksiössä asumisen pakettiautoon ja parkkeerata hänen maatilalleensa.
Osallistun sähkölaskuun sekä mahdollisiin kuluihin jos tehdään vaikka vuokrasoppari, sekä talonmiehen asioihin samalla tutustumaan.
Talo on talvisin tyhjillään ja todennäköisesti saisin tuon kokonaan perintönä kuitenkin minun nimiini.
Kesäisin tekee siellä omia touhujansa.
Tontti on hyvä ja on tilaa, rakennukset on jyrsijöiden runnomia, siellä kuitenkin juokseva vesi ja huussi.
Olen tuolla kesäisin asunut välillä nuorempana.
Risooko että köyhällä ei saa olla autoa vai onko kontrollifriikki ?
Suurimmaksi osaksi olisi parkissa, kerran tai pari kuussa kauppareissu.
Patjan ja läppärin meinasin viritellä siihen minimissään.
Tykkään tehdä musiikkia ohjelmistolla, parempi keskittyminen siellä.
Sähköpatterilla lämmitys.
Onko teillä vastaavia tapauksia ?
Kommentit (127)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on isäsi talo. Jos kellään, niin sinulla taitaa se ruuvi kiristää.
Sinä ramppaisit isäsi mailla, huussissa ja tietysti myös saunassa ja rakennuksissa.
Oikeastiko muka kaiken kesää, ja ilmeisesti myös vuotta könöttäsisit siellä pakettiautossasi?
No et, ja isäsi tietää tämän.
Ihan täältä sivusta ihmettelen, että minkälaisia ihmisiä tällä palstalla oikein pyörii?
Minulle on ainakin itsestään selvyys ollut aina, että minä sain ihan vapaasti ramapata vanhemmillani ja heidän mökillään, sekä oma lapseni on saanut vapaasti rampata minun kotonani ja mökilläni. En voi edes kuvitella tilannetta, jossa minun olisi tarvinut kysyä vanhemmiltani lupaa käydä heidän saunassa tai huussissa. Yhtä omituista olisi että vaatisin omalta lapseltani, että hän pyytäisi lupaa vessassani ja saunassani käymiseen.
Käytännössä siis aikuinen ihminen muuttaa isänsä huusholliin. Kaikenlaista sakkia täällä pyörii 🙄
Täällä pyörii tyyppi, joka tykkäisi ihan kauheasti jos aikuiset, yli 30 vuotiaat lapset ja lapsenlapset muuttaisivat johonkin ihan lähelle tai vaikka ihan meille saakka. Heille meillä on aina avoimet ovet ja omat avaimet ja ovat aina tervetulleita. Miksi tehdä lapsia, ellei niitä halua lähelle itseään?
Maz kirjoitti:
Täällä ei taideta ymmärtää talonmiehen&vahdin tärkeyttä ?
Räikeimmässä tapauksessa on hirvi tai karhu talossa kytiksellä.
Vesiputket jäätyy ja saatta halkeilla jos niitä ei käytä talvella.
Olet sinä korvaamaton talonvahti, kun pidät talon tyhjänä hirvistä ja karhuista, mut pelkäät hiiriä naamallasi. Milläs ajat ne pois? Rämpyttämällä kitaraa ne pakenee tassut ja sorkat korvilla? ;D
Maz kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieluimmin sitä normaali ihminen asuu talossa, kuin pakettiautossa. Jyrsijöistä pääsee eroon ja talon voi tehdä viihtyisäksi, vaikka olisi ruma ja vanhakin. Kuka jaksaa päivät pitkät istua tai maata autossa ja näpyttää jotakin läppäriä. No, ehkä laiska nykyihminen, jolle netissä oleminen on koko elämä.
Miten määrittelet normaalin, kun me kaikki ihmiset tällä pallolla olemme normaaleja? Onko savimajoissa tai puussa asustavat ihmiset mielestäsi epänormaaleja? Älä nosta itseäsi muiden yläpuolelle, se on todella ahdasmielistä.
Ei, mutta jos on asumiskelpoinen talo vieressä, ja silti joku haluaa asua pihalla pakettiautossa, jossa patja pehmikkeenä. Se ei ole normaalia.
Miksi ei ole? Tiedän monia ihmisiä itseni lisäksi jotka oksentaisivat pelkästä ajatuksesta kiinteästä asumuksesta. Väität että olemme epänormaaleja?
Jos talossa asuminen oksettaa, niin tottakai silloin on parempi asua jossakin muualla. Pidän kyllä hyvin outona, jos joku haluaa vapaaehtoisesti pakettiautossa asua, mutta ei se asia sinänsä minua haittaa mitenkään.
Tontti on hyvä, ja siellä on juokseva vesi ja keittiö varusteet, nukkuminen tässä hiertää.
En mielellään herää siihen että hiiret hyppii naamalla.
Jos kuorsaat, ne paskoo suuhusi. Opit olemaan kuorsaamatta. Hyötyeläimiä.
Täytyy tästä nyt taas touhuta muita asioita välillä.
Vilkasen huomenna että onko kovakin rähinä päällä.
Saa ehdottaa energialähteitä pakuun talveksi, saan ehkä jonkun tonnin kasaan varusteisiin.
Ota paku ja lähde eurooppaa kierämään. Proplem solved. Tuut Suomeen kunperintömaat sun. Anna faijalle vanhuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on isäsi talo. Jos kellään, niin sinulla taitaa se ruuvi kiristää.
Sinä ramppaisit isäsi mailla, huussissa ja tietysti myös saunassa ja rakennuksissa.
Oikeastiko muka kaiken kesää, ja ilmeisesti myös vuotta könöttäsisit siellä pakettiautossasi?
No et, ja isäsi tietää tämän.
Ihan täältä sivusta ihmettelen, että minkälaisia ihmisiä tällä palstalla oikein pyörii?
Minulle on ainakin itsestään selvyys ollut aina, että minä sain ihan vapaasti ramapata vanhemmillani ja heidän mökillään, sekä oma lapseni on saanut vapaasti rampata minun kotonani ja mökilläni. En voi edes kuvitella tilannetta, jossa minun olisi tarvinut kysyä vanhemmiltani lupaa käydä heidän saunassa tai huussissa. Yhtä omituista olisi että vaatisin omalta lapseltani, että hän pyytäisi lupaa vessassani ja saunassani käymiseen.
Käytännössä siis aikuinen ihminen muuttaa isänsä huusholliin. Kaikenlaista sakkia täällä pyörii 🙄
Täällä pyörii tyyppi, joka tykkäisi ihan kauheasti jos aikuiset, yli 30 vuotiaat lapset ja lapsenlapset muuttaisivat johonkin ihan lähelle tai vaikka ihan meille saakka. Heille meillä on aina avoimet ovet ja omat avaimet ja ovat aina tervetulleita. Miksi tehdä lapsia, ellei niitä halua lähelle itseään?
Vertaatko ap:n juttuun? No siinä tapauksessa varmasti mielelläsi myös maksat lastesi ja lastenlastesi elämisen viimeistä euroa myöten ja annat mielelläsi kaikkien pyytäessä käyttörahaa???
Mihin ne piiloutuu talossa kytikselle? Tiskikaappiin? ;D