Erikoinen kina isäni kanssa... ?
Ei ole vielä riitaa, mutta ilmeisesti joku ruuvvi kireänä hänellä;
Haluaisin vaihtaa yksiössä asumisen pakettiautoon ja parkkeerata hänen maatilalleensa.
Osallistun sähkölaskuun sekä mahdollisiin kuluihin jos tehdään vaikka vuokrasoppari, sekä talonmiehen asioihin samalla tutustumaan.
Talo on talvisin tyhjillään ja todennäköisesti saisin tuon kokonaan perintönä kuitenkin minun nimiini.
Kesäisin tekee siellä omia touhujansa.
Tontti on hyvä ja on tilaa, rakennukset on jyrsijöiden runnomia, siellä kuitenkin juokseva vesi ja huussi.
Olen tuolla kesäisin asunut välillä nuorempana.
Risooko että köyhällä ei saa olla autoa vai onko kontrollifriikki ?
Suurimmaksi osaksi olisi parkissa, kerran tai pari kuussa kauppareissu.
Patjan ja läppärin meinasin viritellä siihen minimissään.
Tykkään tehdä musiikkia ohjelmistolla, parempi keskittyminen siellä.
Sähköpatterilla lämmitys.
Onko teillä vastaavia tapauksia ?
Kommentit (127)
Yksi aloituksessa ikävästi silmään pistävä ajatus on tuo, että talohan on käytännössä jo pojan kun hän sen kumminkin perii.
Mitäs jos isäsi myy tilukset ja muuttaa leveästi elelemään Espanjaan. Tai muuten vaan hankkii loppuiäkseen palvelut ja helpon elämän?
Älä nuolaise ennen kuin tipahtaa!
Vierailija kirjoitti:
Jos vain pakuelämä häiritsee, niin voisiko asua siellä talossa muulloin kuin kesäisin, jolloin isä puuhailee siellä, eli sitten vie pakun jonnekin muualle, kun kesällä kyllä pärjää?
Kesäisin jyrsijät on ulkona, talvisin valtaa talon.
Pitäis hankkia haulikko ja 10x kissaa.
Vierailija kirjoitti:
Yksi aloituksessa ikävästi silmään pistävä ajatus on tuo, että talohan on käytännössä jo pojan kun hän sen kumminkin perii.
Mitäs jos isäsi myy tilukset ja muuttaa leveästi elelemään Espanjaan. Tai muuten vaan hankkii loppuiäkseen palvelut ja helpon elämän?
Älä nuolaise ennen kuin tipahtaa!
Sitten pääsen pakulla liikkumaan jonnekkin muualle jos tästä vimmastuksissaan myy maatilan.
Mielessä myös motelli elämä ehkäpä ?
Aloitus on tyyppiesimerkki nuoremman sukupolven hävyttömyydestä. Haluat muuttaa loisimaan isäsi kustannuksella - älä viitsi. Isäsi ja perheesi ei ole mitään velkaa sinulle, huolehdi itse itsestäsi.
Haihattelija, työtä vieroksuva ja saitakin vielä.
Ymmärrän isääsi.
Kyllä routa elämäntapaintiaanit yksiöön ajaa.
Osta henkilöauto ja matkailuvaunu
Paljon toimivampaa
Oletko juoppo?
Kolmen rakennuksen tontti, voin hyvin piilottaa pakun vaikka talon taakse pois näkyviltä ja naamioin puskaksi. Talo, puuliiteri ja autotalli. Autotalli on tietenkin täynnä roinaa niinkuin nuo muutkin rakennukset.
Eli pystyn minimoimaan oman olemukseni siellä lähelle nollaa.
Vierailija kirjoitti:
Osta henkilöauto ja matkailuvaunu
Paljon toimivampaa
Oletko juoppo?
Vaatinee tietynlaisen ajokortin ?
Minulla on BC ajokortti, en ole juoppo, olen absolutisti, viihdyn tietokoneeni äärellä parhaiten.
Asuuko isäsi siis tuolla tilalla, vai jossain muualla?
Maz kirjoitti:
Kolmen rakennuksen tontti, voin hyvin piilottaa pakun vaikka talon taakse pois näkyviltä ja naamioin puskaksi. Talo, puuliiteri ja autotalli. Autotalli on tietenkin täynnä roinaa niinkuin nuo muutkin rakennukset.
Eli pystyn minimoimaan oman olemukseni siellä lähelle nollaa.
No kerro nyt, siellä puskassa piilossa pakussako istuisit jalat suussa öin päivin?
Missä kävisit pesulla? Pakun sisälläkö liekittäisit sapuskasi trangialla? Missä tiskaisit? Missä pesisit pyykkisi? Paljonko maksaisit vuokraa parkkipaikastasi? Entä miten laskisit sähkön kulutuksen?
Mulla pojat 25-30 v väliltä. Äiti olen, vastaan omasta näkökannastani. Ja vain omastani.
En todennäköisesti pitäis hyvänä asiana jos joku pojistani ehottaisi tällästä. Jos olis vastaava tilanne.
Pelkäisin että kääntäisivät yhteiskunnalle, elämälle selkänsä. Juuttuisivat sinne pihapiiriin.
Koska tunnen lapseni, heiltä löytyy sosiaalista fobiaa, autismia, muita kirjaindiagnooseja. Myös riippuvuuksia.
Tästä tulee helpolla mulle vanhempana se kuva että rupeis siellä yksinäisyydessä helposti viina maittamaan ja muut aineet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monien iäkkäiden mielestä pakettiautossa ei lain mukaan saa asua! En tiedä, mistä käsitys on lähtöisin, mutta olen kuullut tuon useamman kerran (ja lisäksi päivittelyä ja ihmettelyä, ei negatiivisesti vaan juuri tuon "laittomuuden" ja "luvattomuuden" takia.
Käsitys syntyy siitä, että asuminen pakettiautossa toisen mailla on luvatonta. Pakua kun ei jokamiehenoikeudella saa ajaa tiensivuun asumistarkoituksessa.
No ei tietenkään ole luvatonta, jos siihen on maanomistajan lupa ja sehän tässä tapauksessa kai hiertääkin, eli isä ei haluaisi lupaa antaa. Ei kai kukaan asumistarkoituksessa tien sivuun pysähdykään vaan yöpymistä varten ja se on ihan luvallista. Toki voit asua vaikka koko elämäsi tienvarsilla, kunhan vaan vaihdat paikkaa joka päivä tai vähintään joka toinen päivä.
Asuntoautossa asuminen on tietenkin luvallista, kuten vaikkapa veneen alla asuminenkin. Ikäihmisten kielteinen suhtasutuminen taas johtuu pääosin siitä, että he ovat eläneet suuren osan elämästään irtolaislain aikaa. Vaikka laki on poistunut jo liki 40 vuotta sitten, niin se on vaan jäänyt ikäihmisten takaraivoon.
Isäsi haluaa raiskata sinut ;/ emt aika tyhmä aloitus
Vierailija kirjoitti:
Kyllä routa elämäntapaintiaanit yksiöön ajaa.
Ei aina, itse muutin yksiöstä telttaan asumaan 2016. Vielä ei ole tullut hetkeksikään tunnetta siitä, että haluaisin kiinteät seinät ympärilleni. Reppu selässä ympäri maailmaa on minun elämäni, toiset haluaa puoli miljoonaa maksavan pakettitalon. Jokaisen oma valinta, eikö vain?
Teidän isä miettii, mitä naapuritkin ajattelevat ja onko kasvatuksesi mennyt ihan pieleen. Ei siinä ole muuta kuin perheen kunnia kyseessä.
Anna isällesi aikaa. Selitä ja perustele ajatuksesi kuin aikuinen aikuiselle.
Joskus voi vähän huijata, että aattelit viettää siellä kesäloman. Jonkun viikon jälkeen sanot, että kävipä tuuri kun voit tehdä etätöitä ja pomokin sitä ehdotti. KUnhan on joku auktoriteetti, johon vedota, ja isäsi tietää sinun olevan kunnon ihmisen maineessa edelleenkin. ÄLä tuputa omia periaatteitasi ja elämäntapojasi heti kättelyssä. Etene diplomaattisesti. Jos voit olla hyödyksi myös hänelle ja hoidella rakennuksia aina parempi
Vierailija kirjoitti:
Aloitus on tyyppiesimerkki nuoremman sukupolven hävyttömyydestä. Haluat muuttaa loisimaan isäsi kustannuksella - älä viitsi. Isäsi ja perheesi ei ole mitään velkaa sinulle, huolehdi itse itsestäsi.
Nyt on pointtina se että talossa saisin asua, mutta paketti auto elämä häntä riesoo.
Talonmiehen töitä suurin osa vuodesta.
Vierailija kirjoitti:
Teidän isä miettii, mitä naapuritkin ajattelevat ja onko kasvatuksesi mennyt ihan pieleen. Ei siinä ole muuta kuin perheen kunnia kyseessä.
Anna isällesi aikaa. Selitä ja perustele ajatuksesi kuin aikuinen aikuiselle.
Joskus voi vähän huijata, että aattelit viettää siellä kesäloman. Jonkun viikon jälkeen sanot, että kävipä tuuri kun voit tehdä etätöitä ja pomokin sitä ehdotti. KUnhan on joku auktoriteetti, johon vedota, ja isäsi tietää sinun olevan kunnon ihmisen maineessa edelleenkin. ÄLä tuputa omia periaatteitasi ja elämäntapojasi heti kättelyssä. Etene diplomaattisesti. Jos voit olla hyödyksi myös hänelle ja hoidella rakennuksia aina parempi
Juu, tätähän tässä pohditaan, mutta kun ei muiden tarvitse tietää että nukun pakettiautossa.
Tähtään omavaraisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Saako teilläpäin nykyään muuttaa pakettiauton asuntoautoksi ilman muutoskatsastusta ja veroseuraamuksia?
Tuossa tapauksessahan ap ei muuttaisi pakua asuntoautoksi, vaan veisi vaan patjat sisälle. Jos taas tekee kunnon asuntoauton/retkeilyauton, niin eihän se muutoskatsastus mikään kummoinen homma ole.
Näin justiinsa, retkeily varusteita onjo kertynyt osittain.