Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erikoinen kina isäni kanssa... ?

Maz
11.05.2023 |

Ei ole vielä riitaa, mutta ilmeisesti joku ruuvvi kireänä hänellä;

Haluaisin vaihtaa yksiössä asumisen pakettiautoon ja parkkeerata hänen maatilalleensa.
Osallistun sähkölaskuun sekä mahdollisiin kuluihin jos tehdään vaikka vuokrasoppari, sekä talonmiehen asioihin samalla tutustumaan.

Talo on talvisin tyhjillään ja todennäköisesti saisin tuon kokonaan perintönä kuitenkin minun nimiini.
Kesäisin tekee siellä omia touhujansa.

Tontti on hyvä ja on tilaa, rakennukset on jyrsijöiden runnomia, siellä kuitenkin juokseva vesi ja huussi.
Olen tuolla kesäisin asunut välillä nuorempana.

Risooko että köyhällä ei saa olla autoa vai onko kontrollifriikki ?

Suurimmaksi osaksi olisi parkissa, kerran tai pari kuussa kauppareissu.

Patjan ja läppärin meinasin viritellä siihen minimissään.
Tykkään tehdä musiikkia ohjelmistolla, parempi keskittyminen siellä.

Sähköpatterilla lämmitys.

Onko teillä vastaavia tapauksia ?

Kommentit (127)

Vierailija
101/127 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maz kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maz kirjoitti:

Elikä ainoa epämukava on nukkua talvi talossa kun hiiriä vilisee pitkin lattiaa.

Tämän ohitan nukkumalla pakussa. Silloinkun touhuaa asioita niin pysyvät etäällä.

Taksia ja tietokoneita duunailen minkä terveys kestää, jos teen liikaa niin polvi sanoo naks.

Pikkujoulukaudet saa hyvän tilin millä läträä loppuvuoden.

Musiikkia sitten enemmän harrastuksena, mutta meinaan pistää ehkä tubeen tai johonkin aikanaan kyllä.

Ota pari kissaa ja huolla aikasi kuluksi taloa, ettei hiiret juhli.

Joo, mutta jos tuosta tuleekin lähtö vaikka 5 vuoden sisää niin pitää kissat otttaa mukaa.

Nyt menee ristiin. Etkö sanonut ehkäkaitodennäköisesti periväsi talon?

Vierailija
102/127 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä pitää asettaa ne kuuluisat rajat lapsilleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/127 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieluimmin sitä normaali ihminen asuu talossa, kuin pakettiautossa. Jyrsijöistä pääsee eroon ja talon voi tehdä viihtyisäksi, vaikka olisi ruma ja vanhakin. Kuka jaksaa päivät pitkät istua tai maata autossa ja näpyttää jotakin läppäriä. No, ehkä laiska nykyihminen, jolle netissä oleminen on koko elämä.

Miten määrittelet normaalin, kun me kaikki ihmiset tällä pallolla olemme normaaleja? Onko savimajoissa tai puussa asustavat ihmiset mielestäsi epänormaaleja? Älä nosta itseäsi muiden yläpuolelle, se on todella ahdasmielistä.

Ei, mutta jos on asumiskelpoinen talo vieressä, ja silti joku haluaa asua pihalla pakettiautossa, jossa patja pehmikkeenä. Se ei ole normaalia.

Miksi ei ole? Tiedän monia ihmisiä itseni lisäksi jotka oksentaisivat pelkästä ajatuksesta kiinteästä asumuksesta. Väität että olemme epänormaaleja?

Jos talossa asuminen oksettaa, niin tottakai silloin on parempi asua jossakin muualla. Pidän kyllä hyvin outona, jos joku haluaa vapaaehtoisesti pakettiautossa asua, mutta ei se asia sinänsä minua haittaa mitenkään.

Tontti on hyvä, ja siellä on juokseva vesi ja keittiö varusteet, nukkuminen tässä hiertää.

En mielellään herää siihen että hiiret hyppii naamalla.

Vierailija
104/127 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maz kirjoitti:

Minun yksiön vuokra on noin 500€/kk + muut kulut.

Käytettyjä pakuja saa noin 500€ halvimmillaan.

Eli yksi kerta investointi, vai jatkuva kovempi rahastus ?

Kait sinä isällesi maksaisit sähköstä, vedestä, lämpimästä vedestä, mökin ja saunan lämmityksestä? Vai ilmaiseksiko aiot isääsi hyväksi käyttää? Isäsi ei ole tyhmä. Kyllä nyt aikuisen pitää oma olemisensa maksaa ja käydä töissä. Siitä taitaa kiikastaa. Hävytöntä isän eläessä edes vihjaista, että saanhan minä tämän sitten perintönä. Isäsi kuolemaa odottelet tontilla jo valmiina?

Vierailija
105/127 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maz kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieluimmin sitä normaali ihminen asuu talossa, kuin pakettiautossa. Jyrsijöistä pääsee eroon ja talon voi tehdä viihtyisäksi, vaikka olisi ruma ja vanhakin. Kuka jaksaa päivät pitkät istua tai maata autossa ja näpyttää jotakin läppäriä. No, ehkä laiska nykyihminen, jolle netissä oleminen on koko elämä.

Miten määrittelet normaalin, kun me kaikki ihmiset tällä pallolla olemme normaaleja? Onko savimajoissa tai puussa asustavat ihmiset mielestäsi epänormaaleja? Älä nosta itseäsi muiden yläpuolelle, se on todella ahdasmielistä.

Ei, mutta jos on asumiskelpoinen talo vieressä, ja silti joku haluaa asua pihalla pakettiautossa, jossa patja pehmikkeenä. Se ei ole normaalia.

Miksi ei ole? Tiedän monia ihmisiä itseni lisäksi jotka oksentaisivat pelkästä ajatuksesta kiinteästä asumuksesta. Väität että olemme epänormaaleja?

Jos talossa asuminen oksettaa, niin tottakai silloin on parempi asua jossakin muualla. Pidän kyllä hyvin outona, jos joku haluaa vapaaehtoisesti pakettiautossa asua, mutta ei se asia sinänsä minua haittaa mitenkään.

Tontti on hyvä, ja siellä on juokseva vesi ja keittiö varusteet, nukkuminen tässä hiertää.

En mielellään herää siihen että hiiret hyppii naamalla.

Oletpa omavarainen.

Ihan siis hyvin pystyt "omavaraisesti" ostamaan 500€ pakun ja sen jälkeen elämäsi on ilmaista ja kaikki "itse kovalla kattoon syleksimiselläsi" ansaitut tt-eurot voit käyttää vaikkapa nettipeleihin?

Isäsi varmaan ajattelee, että tämä on viimeinen pisara täys-syrjäytymisesi tiellä, minkä isäsi haluaa yrittää estää.

Hän ehkä haluaisi, vaikkei voikaan sinua määrätä, että sinun onnistuisi perustaa pieni perhe ja elää pienen perheen "normaalia" elämää...

Minua ainakin masentaisi jos lapseni olisi kaltaisesi "veltto-pska".

Vierailija
106/127 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maz kirjoitti:

Elikä ainoa epämukava on nukkua talvi talossa kun hiiriä vilisee pitkin lattiaa.

Tämän ohitan nukkumalla pakussa. Silloinkun touhuaa asioita niin pysyvät etäällä.

Taksia ja tietokoneita duunailen minkä terveys kestää, jos teen liikaa niin polvi sanoo naks.

Musiikkia sitten enemmän harrastuksena, mutta meinaan pistää ehkä tubeen tai johonkin aikanaan kyllä.

Eikä niitä hiiriä vilise, kun otat tuholaistorjujan ensihätään ja sen jälkeen tukit hiirten kolot ja kulkureitit ja loukutat ahkerasti. Tiedän, mistä puhun: Mummolla oli katastrofaalinen hiiriongelma kellarissa. Selvisi että höpsähtänyt sukulaiseni piti hiiriä söpöinä ja oli ryhtynyt ruokkimaan niitä. Mutta niin vain hiiret saatiin pois, kun mummoparka saatiin ruotuun, ruuat ja pesämatskut vietiin pois ja alettiin loukuttaa täydellä arsenaalilla.

Vierailija
107/127 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maz kirjoitti:

Kait sinä isällesi maksaisit sähköstä, vedestä, lämpimästä vedestä, mökin ja saunan lämmityksestä? Vai ilmaiseksiko aiot isääsi hyväksi käyttää? Isäsi ei ole tyhmä. Kyllä nyt aikuisen pitää oma olemisensa maksaa ja käydä töissä. Siitä taitaa kiikastaa. Hävytöntä isän eläessä edes vihjaista, että saanhan minä tämän sitten perintönä. Isäsi kuolemaa odottelet tontilla jo valmiina?

Juu, voidaan sopia vuokrasoppariin nämä.

Hän jopa hyötyy siitä että siellä on talovahti, suurin osa vuodesta tyhjillään.

Vierailija
108/127 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei taideta ymmärtää talonmiehen&vahdin tärkeyttä ?

Räikeimmässä tapauksessa on hirvi tai karhu talossa kytiksellä.

Vesiputket jäätyy ja saatta halkeilla jos niitä ei käytä talvella.

Vierailija
109/127 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teliamyyjät sinne asti ei uskalla tulla, senverran syrjässä peltojen keskellä..

Vierailija
110/127 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maz kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloitus on tyyppiesimerkki nuoremman sukupolven hävyttömyydestä. Haluat muuttaa loisimaan isäsi kustannuksella - älä viitsi. Isäsi ja perheesi ei ole mitään velkaa sinulle, huolehdi itse itsestäsi.

Nyt on pointtina se että talossa saisin asua, mutta paketti auto elämä häntä riesoo.

Talonmiehen töitä suurin osa vuodesta.

Mistä saat rahaa elämiseen? Käytkö töissä vai onko oma firma? Kela ei maksa sinulle yhtään mitään sinne pakuusi.

Vierailija
111/127 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minäkin vanhempana kokisin epäonnistuneeni kasvatuksessa, jos lapseni haluaisi asua pakettiautossa. Risoisi.

Minä olen asunut teltassa kolme vuotta ja voi ristus että sukulaisia riepoo. En minä heitä varten elä, vaan itseäni.

N33

Miksi

?

Vierailija
112/127 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maz kirjoitti:

Jos on ainoa lapsi niin aika todennäköistä että perii. Ja varsinkin siinä tapauksessa jos EI ole ainoa lapsi, on erittäin järkevää puhua perinnöstä jo etukäteen.

Vierailija
113/127 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään pieneläimiä ja haluan asua maalla. Huono yhdistelmä.

Vierailija
114/127 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No et todellakaan ole normaali, jos oksennat kavereidesi kanssa talossa asumisen ajatuksesta. En ole ennen moista kuullut

Vierailija
115/127 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maz kirjoitti:

Todella halpamaista aikuiselta ihmiseltä, että olisi vielä isänsä elätettävänä.

Vierailija
116/127 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maz kirjoitti:

Veetuiluna pistän lähimmän kadun varteen pakun parkkiin :D

Aurinkokennot kalliita vai millasen energialähteen suosittelisit talveksi ?

Polje pyörää. Lämmitykseen laita kunnon notski pakuun.

Vierailija
117/127 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maz kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maz kirjoitti:

Millä sinä laiskuri maksaisit vuokran? Ei taatusti toteudu, vaikka sata sopparia tekisit. Änkyttäisi vaan , ettei rahat riitä. Kyllä teidänlaiset jokainen tietää.

Vierailija
118/127 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koti on siellä missä sydän sanoo, minä olen ollut vapaaehtoisesti koditon jo useita vuosia mieheni kanssa. Pari vuotta asuimme pakussa, ja nyt olemme asustelleet muutaman vuoden teltassa. Asunnon paikkaa voi vaihtaa milloin haluaa ja maailma on kotimme. Ei kenelläkään ei ole mitään oikeutta arvostella toisten asumiskuvioita. Se on vain ahdasmielistä pikkusieluisuutta.

N29

Mites maksatte vai maksatatteko elämänne? Onko koko maailma teille ilmaisen ylläpidon velkaa? Taidatte olla narkkeja?

Vierailija
119/127 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maz kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maz kirjoitti:

Ota pari kissaa ja huolla aikasi kuluksi taloa, ettei hiiret juhli.

Joo, mutta jos tuosta tuleekin lähtö vaikka 5 vuoden sisää niin pitää kissat otttaa mukaa.

No sitten otat ne kissat mukaan 5 vuoden päästä.

Vierailija
120/127 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maz kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maz kirjoitti:

Ai talonvahti, joka pelkää hiiriä ;D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kaksi