Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erikoinen kina isäni kanssa... ?

Maz
11.05.2023 |

Ei ole vielä riitaa, mutta ilmeisesti joku ruuvvi kireänä hänellä;

Haluaisin vaihtaa yksiössä asumisen pakettiautoon ja parkkeerata hänen maatilalleensa.
Osallistun sähkölaskuun sekä mahdollisiin kuluihin jos tehdään vaikka vuokrasoppari, sekä talonmiehen asioihin samalla tutustumaan.

Talo on talvisin tyhjillään ja todennäköisesti saisin tuon kokonaan perintönä kuitenkin minun nimiini.
Kesäisin tekee siellä omia touhujansa.

Tontti on hyvä ja on tilaa, rakennukset on jyrsijöiden runnomia, siellä kuitenkin juokseva vesi ja huussi.
Olen tuolla kesäisin asunut välillä nuorempana.

Risooko että köyhällä ei saa olla autoa vai onko kontrollifriikki ?

Suurimmaksi osaksi olisi parkissa, kerran tai pari kuussa kauppareissu.

Patjan ja läppärin meinasin viritellä siihen minimissään.
Tykkään tehdä musiikkia ohjelmistolla, parempi keskittyminen siellä.

Sähköpatterilla lämmitys.

Onko teillä vastaavia tapauksia ?

Kommentit (127)

Vierailija
21/127 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun yksiön vuokra on noin 500€/kk + muut kulut.

Käytettyjä pakuja saa noin 500€ halvimmillaan.

Eli yksi kerta investointi, vai jatkuva kovempi rahastus ?

Vierailija
22/127 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on isäsi talo. Jos kellään, niin sinulla taitaa se ruuvi kiristää.

Sinä ramppaisit isäsi mailla, huussissa ja tietysti myös saunassa ja rakennuksissa.

Oikeastiko muka kaiken kesää, ja ilmeisesti myös vuotta könöttäsisit siellä pakettiautossasi?

No et, ja isäsi tietää tämän.

Ihan täältä sivusta ihmettelen, että minkälaisia ihmisiä tällä palstalla oikein pyörii?

Minulle on ainakin itsestään selvyys ollut aina, että minä sain ihan vapaasti ramapata vanhemmillani ja heidän mökillään, sekä oma lapseni on saanut vapaasti rampata minun kotonani ja mökilläni. En voi edes kuvitella tilannetta, jossa minun olisi tarvinut kysyä vanhemmiltani lupaa käydä heidän saunassa tai huussissa. Yhtä omituista olisi että vaatisin omalta lapseltani, että hän pyytäisi lupaa vessassani ja saunassani käymiseen.

Käytännössä siis aikuinen ihminen muuttaa isänsä huusholliin. Kaikenlaista sakkia täällä pyörii 🙄

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/127 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minäkin vanhempana kokisin epäonnistuneeni kasvatuksessa, jos lapseni haluaisi asua pakettiautossa. Risoisi.

No se on tällä hetkellä ihan trendikästä, että ihmiset asuvat matkailuautoissa tai muokatuissa pakuissa. Yleensä niitä on kyllä laitettu vähän kivemmiksi kuin vain heitetty patja konttiin. Tuo ensimmäinen on kivaa hipsteröintiä ja jälkimmäinen lähinnä kodittomuutta.

Kodittomuutta se on, muotoili asian sitten ihan miten vaan.

Vierailija
24/127 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maz kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jospa se maatila on kesäisin hänen henkireikänsä, missä haluaa puuhailla ihan yksin, ilman muita ihmisiä.

Ehkä ongelma ei ole autossa asuminen, vaan sinä.

Talo on talvisin tyhjillään, suostuu että saan asua talossa, jotenka minun olemus siellä ei häiritse.

Häntä häiritsee paketti auto ja että minulla on vapaampi tyyli elämään.

Olen hiljainen ihminen, käytän kuulokkeita ja räplään läppärillä.

Siinä tapauksessa, jos on maatila, ympärillä on varmasti tuttuja naapureita. Ehkä hän pelkää ympäristön painetta.

"Siellä se Miettisen hippipoika vaan asuu pakussa ja rämpyttää. Kasvattaa varmaan hamppua pellolla, heh heh heh..."

Hyvä pointti.

Vierailija
25/127 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maa kutsuu. Jo pakettiauton lämmitys maksaa enemmän kuin yksiösi vuokra. Vaikka olisit valmis palelemaan fakiirin lailla.-

Vierailija
26/127 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä ramppaisit isäsi mailla, huussissa ja tietysti myös saunassa ja rakennuksissa.

Oikeastiko muka kaiken kesää, ja ilmeisesti myös vuotta könöttäsisit siellä pakettiautossasi?

Ihan täältä sivusta ihmettelen, että minkälaisia ihmisiä tällä palstalla oikein pyörii?

Minulle on ainakin itsestään selvyys ollut aina, että minä sain ihan vapaasti ramapata vanhemmillani ja heidän mökillään, sekä oma lapseni on saanut vapaasti rampata minun kotonani ja mökilläni. En voi edes kuvitella tilannetta, jossa minun olisi tarvinut kysyä vanhemmiltani lupaa käydä heidän saunassa tai huussissa. Yhtä omituista olisi että vaatisin omalta lapseltani, että hän pyytäisi lupaa vessassani ja saunassani käymiseen.

Meillä tuollainen ei olisi itsestäänselvää, esimerkiksi miniä ei kestäisi sitä, että menisin heille omilla avaimillani ja kävisin vessassa kesken kauppareissun. Kuulemma heidön kotinsa on heidän kotinsa, sinne ei ole asiaa.

Enkä ilahtuisi, jos poika muuttaisi pakettiautossa mökin vierelle, käyttäisi taloa muuhun kuin asumiseen, mutta sähköä kuluisi valtavasti, koska vesijohdon takia olisi pakko olla peruslämpö (nyt ei ole, koska ei talvikäytössä) ja samaan aikaan lämmittäisi pakettiautoaan pihassa.

Kuka muuten maksaisi pihan auraamisen ap:n tapauksessa, sekään ei ihan halpaa olisi paria kauppareissua varten.

Vierailija
27/127 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maz kirjoitti:

Ehdottomasti kertainvestointi ja sitten paku citymarketin pihaan.

Vierailija
28/127 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vain pakuelämä häiritsee, niin voisiko asua siellä talossa muulloin kuin kesäisin, jolloin isä puuhailee siellä, eli sitten vie pakun jonnekin muualle, kun kesällä kyllä pärjää?

Vierailija
29/127 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maz kirjoitti:

Menetät pakuun muuttamalla kunnolliset istumapaikat, suihkun, kunnollisen vesivessan, lämpimyyden, sillä aina kun avaat pakun oven, pakkasilmaa saapuu sisään.

Menetät myös kunnollisen lieden, jolla voit valmistaa safkaa ja lieden, mikroaaltouunin, astiasnpesukoneen, runsaat säilytystilat vaatteille ja harrastusvälineille.

Been ther, done that.

Asuin vuosia sitten muutaman vuoden matkailuautossani ja vaikka hommasta jäikin mukavat muistot, vuodet omakotitalossa ovat tehneet tehtävänsä, enkä tulee uusimaan hommaa koskaan, ellei jostain löydy muutamaa miljoonaa rahaa, linja-autoluokan runsaastivarusteltua matkapirssiä (aggregaatti, ilmastointi, pesutorni ym.) ja vapaus kulkea maailmaa ristiin rastiin muutaman vuoden ajan.

Vierailija
30/127 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maz kirjoitti:

Heitin vastapallon että voin kysellä myös sukulaisilta että onko heillä jossain mökkiä tai maatilaa tyhjillään, vastaava tilanne.

Katsotaan muuttuuko värinät.

No voi jumalauta! Vielä kiristät isääsi vihjailemalla, että mangut sitten loisimispaikkaa sukulaisiltakin.

Näköjään hyvin ymmärrät, että isäsi häpeää yritystäsi elellä muiden tiluksilla muka omavaraisesti.

Vierailija
31/127 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako teilläpäin nykyään muuttaa pakettiauton asuntoautoksi ilman muutoskatsastusta ja veroseuraamuksia?

Vierailija
32/127 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Patjan ja läppärin meinasin viritellä siihen minimissään.

Sähköpatterilla lämmitys.

Et siis rakentaisi pakustasi kunnon retkeilyautoa eristeineen, vaan ihan vaan tavalliseen pakuun veisit patjan ja läppärin ja se olisi siinä? Aika ankeissa puitteissa meinaisit elää, jos siis ihmisten ilmoillakin kävisit vain kerran pari kuussa.

Sinulla ei taida olla hajuakaan, mitä tuollainen eristämätön pakettiauto kuluttaisi sähköä. Ihan tavan eristetty matkailuautokin kuluttaa 10 asteen pakkasessa yli 10 kilowattia vuorokaudessa, eikä 20 kilowattiakaan ole tavatonta. Eristämätön pakettiauto veisi monikertaisesti, etkä ainakaan kovemmilla pakkasilla yhdellä patterilla saisi sitä edes lämpöiseksi.

Jos ihan oikeasti meinaat autossa asua, niin rakenna itsellesi kunnon retkeilyauto eristyksineen päivineen, tai osta valmis sellainen, koska et sinä oikeasti voi ympärivuotisesti Suomessa pelkässä pakettiautossa asua.

Vierailija
33/127 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monien iäkkäiden mielestä pakettiautossa ei lain mukaan saa asua! En tiedä, mistä käsitys on lähtöisin, mutta olen kuullut tuon useamman kerran (ja lisäksi päivittelyä ja ihmettelyä, ei negatiivisesti vaan juuri tuon "laittomuuden" ja "luvattomuuden" takia.

Vierailija
34/127 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytännössä siis aikuinen ihminen muuttaa isänsä huusholliin. Kaikenlaista sakkia täällä pyörii 🙄

No eihän muuttaisi vaan omaan autoonsa.

Vierailija
35/127 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maz kirjoitti:

Heitin vastapallon että voin kysellä myös sukulaisilta että onko heillä jossain mökkiä tai maatilaa tyhjillään, vastaava tilanne.

Katsotaan muuttuuko värinät.

No voi jumalauta! Vielä kiristät isääsi vihjailemalla, että mangut sitten loisimispaikkaa sukulaisiltakin.

Näköjään hyvin ymmärrät, että isäsi häpeää yritystäsi elellä muiden tiluksilla muka omavaraisesti.

Eiköhän värinät muutu, kun vuokra on 100 e/kk ja lisäksi joutuu maksamaan kaiken mökkitontin sähkönkäytön ja jätemaksut, tienauraukset jne. Se mökki kun on vihreän siirtymän kannalta aina vähän kalliimpi vaihtoehto kuin omakotitalo.

Vierailija
36/127 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka uskoo? Istuu pakussaan päivin öin?

Ruoanlaitto? Peseytyminen? Sähkön veto? Juomavedet? Muuttoilmoitus? Posti? Ja aika monta muutakin asiaa. Toisen tontilla sitä on, eikä asiat noin hoidu.

Vierailija
37/127 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monien iäkkäiden mielestä pakettiautossa ei lain mukaan saa asua! En tiedä, mistä käsitys on lähtöisin, mutta olen kuullut tuon useamman kerran (ja lisäksi päivittelyä ja ihmettelyä, ei negatiivisesti vaan juuri tuon "laittomuuden" ja "luvattomuuden" takia.

Käsitys syntyy siitä, että asuminen pakettiautossa toisen mailla on luvatonta. Pakua kun ei jokamiehenoikeudella saa ajaa tiensivuun asumistarkoituksessa.

Vierailija
38/127 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minäkin vanhempana kokisin epäonnistuneeni kasvatuksessa, jos lapseni haluaisi asua pakettiautossa. Risoisi.

Minä olen asunut teltassa kolme vuotta ja voi ristus että sukulaisia riepoo. En minä heitä varten elä, vaan itseäni.

N33

Vierailija
39/127 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka uskoo? Istuu pakussaan päivin öin?

Ruoanlaitto? Peseytyminen? Sähkön veto? Juomavedet? Muuttoilmoitus? Posti? Ja aika monta muutakin asiaa. Toisen tontilla sitä on, eikä asiat noin hoidu.

Et voi olla noin uuvatti. Välillä sitä miettii että kuinka saatanan pahveja voi ihmiset olla, miten kuvittelet että satoja vuosia sitten on selvitty? Tai oletko tullut ajatelleeksi että mainitsemasi asiat ovat vieläkin suhteellisen tuntematon käsite miljardeille ihmisille?

Ps. Juomavettä voi keittää, peseytyminen on aika selkeä, sähköt saa luuriin vaikka aurinkokennolla varustetusta varavirtalähteestä ja postit voi ohjata kaverille. Ruokaa voi väsätä vaikka retkikeittimellä.

Vierailija
40/127 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maa kutsuu. Jo pakettiauton lämmitys maksaa enemmän kuin yksiösi vuokra. Vaikka olisit valmis palelemaan fakiirin lailla.-

Olkiluoto alkaa tuottaan halpaa sähköä.

Tuo olisi vain noin kolmanneksen vuodesta kun tarvitsee lämpöjä täysillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kuusi