Onko 80 kg penkkipunnerrus hyvä tulos naiselle?
Katselin vaan kun joku nainen sellaista painoa salilla nosti 👀
Kommentit (24)
On, itse asiassa se on jo todella hyvä. Yleensä hyväksi tulokseksi naisella mielletään 0,8x oman kehon paino, eli siihen voi suhteuttaa.
No todellakin on. Taisi olla aikamoinen mörssäri kyseessä?
Paljon olen saleilla käynyt ja tyypillisesti tavallinen nainen nostelee penkistä sarjoja 20 - 40 kilolla. Täällähän toki aina ilmoittautuvat ne, jotka ihan treenaamattakin nostavat kaksi kertaa enemmän. Mutta irl sitä ei usein näe.
Tosi hyvä. Omalla salilla olen nähnyt yhden naisen tekevän penkkiä 50kg:llä, muut sitten alle 40kg.
Persettä kyllä hinkutetaan vaikka millä liikkeillä ja hip trustia 80kg:llä...
Vierailija kirjoitti:
No todellakin on. Taisi olla aikamoinen mörssäri kyseessä?
Oli mutta ei ylipainoinen, vaan lihaksikas. Rupesin miettimään, että olikohan joku ihan oikea urheilija.
Oletitko nyt kävikän sukupuolen?
Red Flag ja asiaton viesti.
Jos ei ole joskus ollut mies niin aika kova tulos.
On kova. Ei se miehellekään välttämättä itsestäänselvyys ole varsinkaan jos painaa alle sen eikä ole treenannut pitkään aikaan.
Todella hyvä tulos naiselle. Tämä vie vuosikausia aikaa ja todella kovaa työtä. Normi treenaamaton nolla tason mies saa puolilöysällä treenillä saman tuloksen muutamassa kuukaudessa. Eli ihan kisatasoa naiselle!!
Vierailija kirjoitti:
On kova. Ei se miehellekään välttämättä itsestäänselvyys ole varsinkaan jos painaa alle sen eikä ole treenannut pitkään aikaan.
Minä olen 68 kg mies ja nyt 6kk jälkeen 1rep max on 70 kg.
Harva nainen saa noin kovaa penkkitulosta ikinä aikaiseksi, vaikka treenaisi koko ikänsä kovaa, systemaattisesti ja tekisi kaikki asiat ns. oikein.
Voimannosto naiset eivät ole järin hehkeitä, tai kauniita. Ylipäätään naisellisia. Mutta parempi tämäkin kuin lihava treenamaton muovailuvahakasa.
Vierailija kirjoitti:
Voimannosto naiset eivät ole järin hehkeitä, tai kauniita. Ylipäätään naisellisia. Mutta parempi tämäkin kuin lihava treenamaton muovailuvahakasa.
Todellakin. Voimannostonaiset voittavat aina 100-0 perus löysän av-mamman, joka on lievästi ylipainoinen. Se niin harva promille, joka hetkellisesti kisakunnossa menee vähän yli, mutta sanoisin, että hyväkuntoinen voimanostaja urheilijanainen on todella kuuman näköinen.
Oliko sellainen kuulantyöntäjä vai jäntevä yleisurheilijamainen?
On kyllä kova tulos. Oma maksimini viime kuulta on 55 kg, mutta minä olenkin jo täti-ikäinen.
On erittäin hyvä tulos. Itsellä ranteet torppasivat yli 45 kg, vaikka oli rannetuet. Mutta minulla onkin luuston haurastuma. 15 kg tein hauiskääntöjä (per 1 käden puntti). En aikonut miksikään kisaajaksi ja lisäsin painoja vasta kun edelliset tuntuivat kevyeltä.
Mitä väliä sukupuolella on? Naisethan pystyvät kaikkeen mihin miehetkin ja vielä 80 % palkalla.