Mitä ajatteöet aikuisesta, joka kantaa mukanaan pehmolelua tms. lohtuesinettä?
Olen huomannut pehmolelua mukanani kantavana aikuisena, että pääasiassa kaikki tuijottavat, miksi?
N22
Kommentit (203)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelen, että ei käy täysillä. En ole koskaa nähnyt tuollaista ja tuntuisi todella omituiselta.
Jaa, viimeksi tänään kävin lääkärissä ja labrassa, ruokakaupassa ja puistossa pehmo kainalossa. Et siten vissiin paljon liiku ulkona? Meitä pehmoja ja muita leluja rakastavia aikuisia on paljon.
Pehmolelu mukana lääkärissä aikuisella on yksi varoitusmerkki siitä että potilas liioittelee vaivojaan tai on jopa itse aiheuttanut ne. Aiheesta on useita tutkimuksia.
No niin, lähteet esiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelen, että ei käy täysillä. En ole koskaa nähnyt tuollaista ja tuntuisi todella omituiselta.
Jaa, viimeksi tänään kävin lääkärissä ja labrassa, ruokakaupassa ja puistossa pehmo kainalossa. Et siten vissiin paljon liiku ulkona? Meitä pehmoja ja muita leluja rakastavia aikuisia on paljon.
Pehmolelu mukana lääkärissä aikuisella on yksi varoitusmerkki siitä että potilas liioittelee vaivojaan tai on jopa itse aiheuttanut ne. Aiheesta on useita tutkimuksia.
Jos on useita tutkimuksia niin sitten osaat varmaan laittaa linkkejä lähteisiin, kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Ensin kyselet, mitä mieltä porukat on ja sitten uhriudut sivukaupalla, kun sulle vastataan.
Eihän se normaalilta näytä eikä normaalia ole, jos kyseessä on aikuinen ihminen. Siinä taas yksi rehellinen vastaus, josta voit pahoittaa mielesi.
Vinkki: Ensi kerralla älä kysy, jos et halua vastauksia.
En ole uhriutunut, vaan vastannut ihmisten ahdasmielisiin ja p päisiin kommentteihin.
Luettuani tän keskustelun päätin et alan kulkea joka paikas pehmolelun kans, jos sit kerta kohellaan kun kehitysvammasta tai lapsen tasosta ni sittehä saan parempaa kohteluu ku nyt
On olemassa paljon tutkimuksia, englanniksi hakien löytyy parhaiten, miten pehmolelut auttavat sekä lapsia että aikuisia sairaaloissa, terapiassa ja ihan vaan arjessa. Pehmojen tärkeys tulisi tiedostaa myös Suomessa, mutta en ihmettele että ihmiset piilottelevat pehmojaan, kun niin monet ovat niin ahdasmielisiä.
Jos pehmolelu tuo sinulle iloa ja apua, vain sillä on väliä. Älä välitä mitä muut ajattelee. On meinaan aika pikkasen parempi keino kun esim. rahapelien pelaaminen, päihteet tai koko päivä aina pleikkarilla pelatessa tuhlaten.
Pehmolelut parantavat terveyttä, minulla oli just hammaslääkäri ja oli nalle matkassa, hammaslääkäri sano että erinomaista et on löytynyt keino hallita hammaslääkäripelkoa ja lisäks hän kehui nallen paitaa, jäi hyvä mieli. n27
Vierailija kirjoitti:
En ihmeempää. Ehkä saattaisin ajatella pehmolelua kantavan olevan ehkä vähän hassu tai lapsellinen, mutta molemmat noista ovat ihan positiivisia piirteitä. Tässäkin kyllä ikä vaikuttaa; parikymppinen pehmolelun kantaja ei vielä herätä juurikaan ajatuksia, mutta nelikymppinen sitten ehkä vähän enemmän.
Miten ikä vaikuttaa; mikä muuttuu siinä kun ihminen vanhenee? Mikä on se maaginen ikä jossa mielesi muuttuu pehmolelua kantavasta ihmisestä?
Vierailija kirjoitti:
On olemassa paljon tutkimuksia, englanniksi hakien löytyy parhaiten, miten pehmolelut auttavat sekä lapsia että aikuisia sairaaloissa, terapiassa ja ihan vaan arjessa. Pehmojen tärkeys tulisi tiedostaa myös Suomessa, mutta en ihmettele että ihmiset piilottelevat pehmojaan, kun niin monet ovat niin ahdasmielisiä.
Minulla on paha piikkikammo. Kerran kiduin näytteenottajan luona jo etukäteen ja näin ikkunalaudalla nallen. Toivoin ääneen, että olisin ottanut omani mukaan. Hoitaja haki nallen, istutti sen syliini ja kysyi, otettaisiko nallelta verta ensin. Ei tarvinnut. Enkä kuulemma ollut ensimmäinen aikuinen, joka oli sen nallen saanut syliinsä.
Yritin löytää noita ylempänä mainittuja tutkimuksia pehmolelujen pahuudesta, mutta löysin vain aivan päinvastaista. Jollakulla täällä taitaa olla känkkäränkkäpäivä.
Pehmolelut ovat hyväksi mielenterveydelle, 40% aikuisista nukkuu yhä nallen kanssa ja vielä isommalla osalla on pehmoleluja ylipäätänsä. Pehmolelut ovat parasta! <3
Vierailija kirjoitti:
Miten ikä vaikuttaa; mikä muuttuu siinä kun ihminen vanhenee? Mikä on se maaginen ikä jossa mielesi muuttuu pehmolelua kantavasta ihmisestä?
Sitä kutsutaan aikuistumiseksi. Aivot kehittyvät, keho vahvistuu ja muuttuu lisääntymiskykyiseksi. Lasten leikit yleensä vaihtuvat vastakkaisen sukupuolen jahtaamiseen.
Juu eipä löydy tutkimuksia kuin missä on pelkkää hyvää sanottavaa, jotkut vaan purkaa pahaa oloaan täällä. Mut just niille ilkeimmille tyypeille pitää olla kiltein, koska he tarvitsee sitä kiltteyttä eniten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä kutsutaan aikuistumiseksi. Aivot kehittyvät, keho vahvistuu ja muuttuu lisääntymiskykyiseksi. Lasten leikit yleensä vaihtuvat vastakkaisen sukupuolen jahtaamiseen.
Olen ollut lisääntymiskykyinen kymmenenvuotiaasta saakka, kun kuukautiseni alkoivat. Minulla on jo puoliso. Elämä ja aikuistuminen on niin paljon muutakin kuin vain töitä ja lisääntymistä.
Mulla on pehmolelulleni Instagram jossa on 1600 seuraajaa. Ollaan vissiin kaikki lapsen tasolla, kehitysvammasia ja huomionhakusia.
Parempi kuin se että kantaisi kovaa lelua. You know what I mean 🥶
Noita pehmolelujen faceja ja instoja on paöjon, monet keräilee pehmoja tai pitää niitä maksotteina
Ehkä etäisesti samaa kuin jotkut meditaatioväliineet, patsaat yms?
Ei se että saa turvan tunnetta pehmolelusta kerro että on lapsen tasolla, haloo! Monet tykkää katsoa animaatioelokuvia tai vaikka värittää värityskirjoja, tarkoittaako se, että hekin ovat lapsen tasolla? Joidenkin ihmisten pitäis todellakin opetella nauttimaan elämästä eikä olla niin vakavia kaikesta. Ap, nauti pehmolelusi seurasta ja toivottavasti pysyt omana itsenäsi! Ihmiset jotka tuijottaa ei välttämättä mieti mitään, tai sitten he kadehtivat koska eivät itse uskalla myöntää pitävänsä "lapsellisista asioista" tai olla omia itsejään. Kyllähän sen täällä keskustelussa näkee, että on paljon samanhenkistä porukkaa!
p.s Jos joku ajattelee että pehmoleluista pitävät aikuiset ovat lapsen tasolla tai vammaisia, pehmolelun mukana kantaminen karkottaa heidät joten tapaat parempaa porukkaa!
Vierailija kirjoitti:
Juu eipä löydy tutkimuksia kuin missä on pelkkää hyvää sanottavaa, jotkut vaan purkaa pahaa oloaan täällä. Mut just niille ilkeimmille tyypeille pitää olla kiltein, koska he tarvitsee sitä kiltteyttä eniten.
Niiltä puuttuu oma pehmolelu. Se auttaisi.
Ajattelisin että on viemässä sitä lahjaksi jollekin.