Viikko takana uudessa työpaikassa ja nyt jo rassaa työmatkat
Otin vastaan määräaikaisen työn naapurikaupungista.
Tarkoitus oli kulkea omalla autolla (työmatka 20min) mutta heillä ei olekaan vapaana autopaikkoja ja vaikka olisikin niin niin parkkipaikka + auton kulut olisi lähemmäs 100€/kk. Ilmoittivat hinnaksi useita kymppejä pienemmäksi kun ilmoittivat että sain työn. Lähellä ei ole ilmaisparkkia.
Julkisilla matka 1h 10min - 1h 30min riippuen millä bussilla kulkee. Nopeampi bussi kulkee harvoin ja työn aloitus- ja loppumisajan kannalta huonoihin aikoihin joten kutskuinkin joka päivä kuljettava tuolla bussilla jonka matka-aika 1h 30min.
Mies kulkee samaan suuntaan autolla, mutta jos kulkisin hänen kanssaan niin olisin 45min-50min liian aikaisin töissä. Bussilla taas jos kuljen niin joudun lähtemään ennen miestä kotoa.
Olen nyt viikon kulkenut bussilla kaikki matkat ja nyt rassaa noi matkat aika pahasti.
Ottaa päähän et edes otin koko paikan vastaan.
Ottaisko karenssin taas jälleen vai mitä tässä tekis? Siinäpä pulma.
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites polkupyörä?
20min autolla voi tarkoittaa 25km suuntaan
Tai Helsingissä 4 kilometriä esimerkiksi Kalliosta Lauttasaareen aamuruuhkassa.
Säädyllisellä kävelyetäisyydellä ei ole ilmaisia parkkeja vain muiden yritysten henkilökuntaparkit tai heidän asiakasparkit (kiekolla 1-2h).
Ei ole liukuvaa työaikaa, läsnä pitää olla klo 8-16. Ovesta olen päässyt sisään hieman ennen klo 8 kulkuluvalla. Täytyy kysyä milloin pääsee aikaisintaan ovesta. Nyt kesää vasten hienolla säällä voisi hieman maleksia ulkona, mutta syksyllä ja talvella ei houkuta.
Täytyy varmaan nyt vaan yrittää tottua tähän. Ei kai tässä muukaan auta.
Ap
Miehen kyydissä ja salille tai kävelylenkille tms. ennen töitä.
No. Ajat autolla lähimmälle ilmaiselle parkkipaikalle ja menet sieltä pyörällä tai sähköskuutilla töihin. Tai vaikka kävelet, jos matka on alle 3km.
Automatkat verovähennyksiin, sähköpyörä tai pyydä että pääsisit työpaikalle jo klo 7. Harva pomo kieltäytyisi...
Otat aamupalan mukaan ja hyppäät miehen kyytiin ainakin aamulla. Tuollainen matka-aika on pääkaupunkiseudulla ihan tavallinen. En ole edes ajatellut, että reilun tunnin matka olisi mitenkään poikkeuksellisen pitkä.
No ei ole mikään oikea ongelma. Satanen kuussa parkkimaksua. Kasva aikuiseksi.
Vierailija kirjoitti:
No ei ole mikään oikea ongelma. Satanen kuussa parkkimaksua. Kasva aikuiseksi.
Luinkin väärin. Olikin satanen sis parkkimaksun ja auton kulut. Aina vaan naurettavampaa. Mulla menee 500 e kuussa bensaan, plus ne muut auton kulut. Parkkimaksua ei kyllä ole erikseen. Ja olen sellainen säälittävän palkan omaava hoitaja.
Ihan turhaa vikinää. Kasva aikuiseksi.
Miten työkaverisi tekevät? Kaikilla on autopaikka paitsi sinulla?
Kysele kimppakyytiä?
Tai olisko joku parkkimahdollisuus esim. 20 min kävelymatkan päässä?
Entä jos ajat autolla jonnekin josta voit mennä bussilla esim. loput 15 min?
Etkö voisi jättää autoa johonkin liityntäparkkiin? Itse työskentelen Tampereella ja kun parina päivänä viikossa käyn keskustassa töissä (muuten teen etää) niin jätän auton liityntäparkkiin ja hyppään bussiin. Bussimatka maksaa kyllä sen 2 euroa suuntaansa, mutta on se silti halvempaa kun jättää auto Hämpin parkkiin koko päiväksi (20 e)
Jos pääset työpaikkaan sisälle jo klo 7:15, niin ottaisin aamupalan mukaan ja jotain lukemista. Ei tarvitsisi aamulla syödä kotona, joten se sama aika menisi.
Mikä tässä on ongelma? Onko siellä oikeasti jokaisen kadun varressa pysäköintikielto? Ihan normaalisti parkkeeraat auton yleisen tien varteen ja kipaiset työpaikalle.
Vierailija kirjoitti:
Etkö voisi jättää autoa johonkin liityntäparkkiin? Itse työskentelen Tampereella ja kun parina päivänä viikossa käyn keskustassa töissä (muuten teen etää) niin jätän auton liityntäparkkiin ja hyppään bussiin. Bussimatka maksaa kyllä sen 2 euroa suuntaansa, mutta on se silti halvempaa kun jättää auto Hämpin parkkiin koko päiväksi (20 e)
Tämä. Näin tekisin itse jos mahdollista, eli auto lähimpään ilmaiseen / edulliseen parkkiin josta pääsee julkisilla työpaikalle. Toiseksi paras vaihtoehto on mennä miehen kyydissä ja vaikka lukea tai selata nettiä se ylimääräinen aika ennen töiden alkua.
Ap haluaa vain muilta empatiaa ja hyväksynnän sille oikealle ainoalle halulleen jäädä karenssiin ja kotiin. Taas. Kuten hän itse sanoi. Eli tuttua juttua. Ja miehen pitäisi maksaa hänenkin eläminen. Tällaiset tyypit etsii syitä eivätkä ratkaisuja. Todellisuudessa eivät halua tehdä töitä. Ainoa etten jaksa uskoa, että pitävät kotiakaan tip top kunnossa ilman töitäkään, tuo organisointikyky ja haluttomuus hommiin kun on yleensä samantasoista kotona ja kodin ulkopuolella...
Miksi koko ajan pitää tehdä jotain. Voi vaikka levätä, nukkua. Jos koko ajan joku ei kalata puhelimessa.