Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käyttääks jotkut siis oikeesti viell pöytätietokoneit?!?

Vierailija
10.05.2023 |

Luulin kauan ja kauan sitten, että niitten aika olisi jo ohi. Käytin viimeksi pöytätietokonetta vuonna 2001. Ja sekin oli erittäin erittäin väliaikainen kokemus. Olen käyttänyt kannettavia kauan ja olen pääosin käyttänyt älypuhelinta vuodesta 2013. Ja älypuhelimet varsinkin hyvä miracast tai jopa parempi dex jos yhdistää tv jos haluaa siis ison näytön ja haluaa jostain syystä käyttää näppäimistö+hiiri niin bluetooth on olemassa.

En koskaan ostaisi pöytätietokonetta. Nykyään monet väittää että pöytätietokonetta tarvitsee, mutta he ovat oikeastaan kaikki pelaajia joita hävettää heidän nolo harrastus aikuisten ei tulisi pelata.

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eibtiyenkään. Mä suunnittelen teollisuushalleja 2000 m2 kännykällä ja mulla on tässä kaikki Cad-ohjelmat, laskentaohjelmat yms.

Mistä ja miten onnistut hankkimaan 2000 m2 kännykän? Sillähän voi suunnitella pieniä teollisuushalleja luonnollisen kokoisina!

Vierailija
42/69 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse siirryin tietokoneesta xbox serires x ja ps5 konsoleihin. Tietokoneen pitäisi kokoaika pystyä pyörittää kaikkia pelejä mitä pelaan niin täysillä grafiikka asetuksilla. Parhaimmista näytönohjaimista joutuu maksaa 1000-2000e niin totesin ettei ole mitään järkeä vaikka rahasta ei ole kiinni. Täysin yhtä nautittavaa on pelata uuden sukupolven konsoleilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokoan parhaillaan uutta pöytäkonetta. Aion jatkaa käyttöä eläkeikään, jos näitä enää on olemassa siinä vaiheessa.

Pöytäkoneita olen käyttänyt 27vuotta, nyt eläkkeellä käytän edelleenkin, kuten juuri nyt.

Vierailija
44/69 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trolli trollina, mutta pöytäkoneella se kännykkäkin on suunniteltu, samoin sen komponentit ja tuotantolinjastot, jotka kaiken valmistavat.

Teoriassa jollain lisänäppäimistövirityksillä voisi tehdä monenlaista, mutta kurjuuden maksimoimisesta ei saa lisäpisteitä.

Vierailija
45/69 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei valorantia pysty kilpapelaamaan jollain kännykällä, haloo.

Vierailija
46/69 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse siirryin tietokoneesta xbox serires x ja ps5 konsoleihin. Tietokoneen pitäisi kokoaika pystyä pyörittää kaikkia pelejä mitä pelaan niin täysillä grafiikka asetuksilla. Parhaimmista näytönohjaimista joutuu maksaa 1000-2000e niin totesin ettei ole mitään järkeä vaikka rahasta ei ole kiinni. Täysin yhtä nautittavaa on pelata uuden sukupolven konsoleilla.

Lopetin kaiken pelaamisen siinä vaiheessa, kun grafiikasta tuli liian luonnollislta näyttävää. Näkemieni dumppien perusteella näyttävät realistisemmilta kuin todellisuus nähtynä ihmissilmin. Älytöntä, pilaa pelinautinnon ja pelielämyksen. -toisaalta, virtuaalilabrassa voi "veitsellä" leikata vaikkapa "leipää", ja se tuntuu niin todelliselta, että sen kuvaamiseen eivät sanat riitä.

Vierailija
47/69 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyyppi kirjoitti:

Lol hanki töitä

Oon jo keikoil ja oon pyytäny vauva.fi:ltä töit kosk oon paljastanut heiä sivuil  oleva tietoturvariskei. Ja kaikki tää puhelimel mihi sitä  pöytäkonet tarvitaa?

Ulosannista päätellen joku 16 vuotias. Jos et pöytäkonetta käytä, käyttäsit edes enemmän noita vokaaleja.

Vierailija
48/69 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä kännykkää tai läppäriä suosittelet ammattilaisen video-renderöintiin? Itse aina käyttänyt custom pöytäkonetta. 

Tuskin sinulla on mitään custom pöytäkonetta, jos olet niin tyhmä, että luulet videon renderöinnin vaativan koneelta tehoja. Massamuistin nopeus ratkaisee missä ajassa renderöinti tapahtuu.

Vierailija
49/69 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Min. 27" laatunäyttö, näppäimistö, hiiri jne. vs läppäri, heh heh. Kannettavat on erikseen.

Vierailija
50/69 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne pelit kyllä äkkivilkaisua pidempää tarkastelua kestä vieläkään, jossain vaiheessa kyllä huomaa että pelimaailma on feikki, jokin ei toimi niinkuin oikeassa maailmassa, esim. vesirapakosta ei roisku vesi eikä sillä ole yhtään syvyyttä, pelkkä tasainen kuvajainen vain.

Vierailija
51/69 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyyppi kirjoitti:

Lol hanki töitä

Oon jo keikoil ja oon pyytäny vauva.fi:ltä töit kosk oon paljastanut heiä sivuil  oleva tietoturvariskei. Ja kaikki tää puhelimel mihi sitä  pöytäkonet tarvitaa?

Sinä ainakin tarvitsisit wordin oikolukua : )

Vierailija
52/69 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksi pöytäkonetta, toinen varalla. Identtiset.

Vierailija
53/69 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöytikset on mahtavia. Etenkin, jos on massiivisen iso kotelo vilkkuvaloilla. T. Jonne

Vierailija
54/69 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Macbook pro menee totaaliseen juntturaan ja kaatuu tasaisin väliajoin, kun tekee vähän laskentaa ja muisti loppuu kesken.

Vierailija
55/69 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, läppäreiden kanssa joutuu säätään paljon, että touhu on ergonomista, kun sitten taas luurien mininäytöillä ei pysty tekemään mitään järkevää.

Vierailija
56/69 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poika käyttää. On kaksi näyttöä ja viimeisen päälle kaikki.

Samoin meillä, pojalla tehokas pelikone kaikilla herkuilla ja näyttö viimeisen päälle.Tehoja löytyy, läppäri sitten erikseen.

Ymmärräthän että jos poikas pelaa niin sitten sen tulevaisuuskin on pelattu? Ei kukaan hyödy pelaamisesta se aiheuttaa riippuvaisuutta ja tuhoa elämiä!

Höpöhöpö, mun poika pelasi aina ja nyt on hyvässä virassa ja elättää palkallaan suurperheen. Kerennyt iha lapsiakin tekemään.

T.it-mummo

Vierailija
57/69 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pelaa mutta esim. pannkiasiat on paljon helpompi hoitaa yli 21" näytöltä kuin jostakin kuppasesta pikkuisesta luurista, samoin näiden nettisivujen lukeminen on paljon mukavampaa isolta näytöltä!

Minä hoidan kaiken padilla, toimii!

Vierailija
58/69 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, ihmiset käyttävät edelleen pöytätietokoneita moniin eri tarkoituksiin. Vaikka kannettavat tietokoneet, tabletit ja älypuhelimet ovat suosittuja ja käteviä kannettavia vaihtoehtoja, pöytätietokoneilla on edelleen vahva asema erityisesti seuraavissa tilanteissa:

Työpöytäympäristöt: Monilla työpaikoilla pöytätietokoneet ovat yleisiä, sillä niiden suuremmat näytöt ja tehot tarjoavat paremman tehokkuuden työntekoon. Esimerkiksi suunnittelijat, ohjelmoijat, graafiset suunnittelijat ja videoneditoijat hyötyvät pöytätietokoneiden tarjoamasta tehosta ja suuremmasta työtilasta.

Pelaaminen: Pöytätietokoneet ovat edelleen suosittuja pelikäytössä, koska niiden korkeampi suorituskyky mahdollistaa vaativien ja grafiikkaintensiivisten pelien pelaamisen. Monet pelaajat haluavat myös rakentaa omat tietokoneensa ja mukauttaa niitä tarpeidensa mukaan.

Sisällöntuotanto: Jos tuotat paljon sisältöä, kuten videoita, valokuvia tai musiikkia, pöytätietokone voi tarjota paremman suorituskyvyn tiedostojen käsittelyyn ja muokkaamiseen. Se voi myös tarjota laajemman tallennustilan esimerkiksi kiintolevyjen tai suurten tiedostojen tallentamiseen.

Pelkistetty työtila: Joillekin ihmisille on tärkeää erottaa työtila ja vapaa-ajan käyttövälineet toisistaan. Pöytätietokone voi tarjota omistetun työpisteen, joka on varattu ainoastaan työntekoon, mikä voi auttaa keskittymään ja parantaa tuottavuutta.

Vaikka kannettavat tietokoneet ja mobiililaitteet ovat suosittuja liikkuvuuden ja kätevyyden vuoksi, pöytätietokoneet tarjoavat edelleen monia etuja, jotka tekevät niistä houkuttelevia tietyissä tilanteissa. Käytettyjen pöytätietokoneiden ja niiden komponenttien saatavuus kirpputoreilla voi myös houkutella ihmisiä, jotka haluavat rakentaa oman tietokoneensa tai päivittää nykyisen järjestelmänsä edullisesti.

Vierailija
59/69 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mtillä on kolme läppäriä, jotka toimivat muuten, mutta akku on jokaisessa sökö. Yhdessä läppärissä näyttö simahti. Kaksi pöytäkonetta pelittää moitteetta, vasti lisäsin siihen ramia, 16GB lisää, vaikka ei siitä pula ollut ennestäänkään, ei koskaan tarvi swapata. Tietokone on työkalu eikä lelu eli peliväline kuten pingismaila tai  sulkapallo. Jotkut vaan tuntuvat olevan aikuisenakin vielä leikki-iässä, jopa niin, että heillä lekistä on tullut ammatti! Leikkitätejä ja leikkisetiä! (älkää nyt polttako päreitä pienestä pilasta tai ilkikurisesta naljailusta)

Rohkaisen ihan vakavasti käyttämään sitä läpykkää jonkin ylinasevan vastauksen, nykylehdistösuomeksi "kuittauksen" kirjoittamiseen. Älkää unohtako suuria kirjaimia, ja säätäkää fonttikokoa.

Vierailija
60/69 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kaksi pöytäkonetta, toinen varalla. Identtiset.

Käytät varmaan vielä lankapuhelintakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kuusi