Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anopin kanssa riitaa yo-tarjoilusta, pitää kuulemma olla lihakeittoa ja minä häpeän silmät päästäni

Vierailija
10.05.2023 |

Kukaan ei tarjoile juhlissa lihakeittoa, sehän on köyhän kansanosan ARKIRUOKAA.

Kommentit (95)

Vierailija
81/95 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö tosiaan on koskaan syöneet hyvää lihakeittoa? Siis sellaista jota on keitetty edellisenä päivänä hyvistä luisista lihoista .

Se on toinen juttu onko ylioppilasjuhlien ruokaa. Ehkä koko päiväksi tuleville isovanhemmille mutta monet muut vieraat kiertävät useammat juhlat.

Vierailija
82/95 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi minä anoppina olen varautunut paremmin. Mennään mieheni veljen luokse Italiaan sattumalta samaan aikaan eikä olla sanomassa yhtään mitään. Miniä ihmetteli, että miksi silloin ja minä olin kummissani, että se on Italiassa ihanaa aikaa, tietenkin juuri silloin. Säästyy ne yo-lahjarahatkin itselle, ei ole tarvetta tilisiirtoa tehdä jonkun C:n papereiden takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/95 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisäfilettä sen pitää olla.

Vierailija
84/95 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihakeitto on ihan superhyvää ruokaa ja sopii hyvin yo-juhliinkin. Ostan omaani keittolihat luulla suoraan tuottajalta; hyvänlaatuista eikä mitään läskipaloja. Kun keittelee reilun pari tuntia, ei myöskään ole sitkeää. Aivan hyvin menisi tarjottavana jonkin kasvisvaihtoehdon ohella. Oheen vielä itsetehtyä leipää ja salaattia. Kahville sitten voileipäkakku, mansikkakakku ja keksejä/pullaa. Pääsispä moisiin juhliin :) N46

Vierailija
85/95 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sisäfilettä sen pitää olla.

jos pitää valita keiton ja sisäfileen välillä niin sitten kyllä se keitto, mutta mieluiten pikkusuolaiset kocktailpalat

Vierailija
86/95 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin omalle anopille että saa itse keitellä ja tuoda lihakeiton jos haluaa mutta itse koostan toisenlaisen menun.

Vierailija
87/95 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistä babushka ruotuun ja laitat tofua ja ituja.

Vierailija
88/95 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi minä anoppina olen varautunut paremmin. Mennään mieheni veljen luokse Italiaan sattumalta samaan aikaan eikä olla sanomassa yhtään mitään. Miniä ihmetteli, että miksi silloin ja minä olin kummissani, että se on Italiassa ihanaa aikaa, tietenkin juuri silloin. Säästyy ne yo-lahjarahatkin itselle, ei ole tarvetta tilisiirtoa tehdä jonkun C:n papereiden takia.

Poikasi ja lapsenlapsesi varmaankin ilahtuivat kovasti. Toki jos toi on ollut sun asenne koko lapsen elämän ajan, he varmaan oikesati ilahtuivat.. ja huokaisivat helpotuksesta.

Vierailija
89/95 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihakeitto on ihan superhyvää ruokaa ja sopii hyvin yo-juhliinkin. Ostan omaani keittolihat luulla suoraan tuottajalta; hyvänlaatuista eikä mitään läskipaloja. Kun keittelee reilun pari tuntia, ei myöskään ole sitkeää. Aivan hyvin menisi tarjottavana jonkin kasvisvaihtoehdon ohella. Oheen vielä itsetehtyä leipää ja salaattia. Kahville sitten voileipäkakku, mansikkakakku ja keksejä/pullaa. Pääsispä moisiin juhliin :) N46

Kai teillä on jokaiselle syöjälle istumapaikka pöydän ääressä? Muuten saat siivota sitä läikkynyttä lientä joka paikasta mattoja myöten.

Vierailija
90/95 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt viimeksi suomalaisia kammotuksia, kuten herne- ja lihakeittoa, kun asuin kotona. 

Vierailija
91/95 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään on kyllä niin paljon kasvissyöjiä plus muita poikkeavasti syöviä, että olisi aika ankeaa, että juhlat kruunaisi vetinen lihamurusia sisältävä keitto.

Et ole ilmeisesti kunnon lihakeittoa koskaan edes syönyt jos se on mielestäsi vetistä lihamurusia sisältävä keitto.

Vierailija
92/95 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä anoppi nostaisi riidan hedelmäsalaatista (sokeriliemessä lilluvista säilykkeistä) jokaisten juhlien aikaan, jos sen mahdollisuuden antaisin. En anna.

Tollo.

Hedelmäsalaatti tehdään aina tuoreista hedelmistä.

Minä usein vielä marinoin hedelmäpaloja konjakissa.

Joskus lorautan sekaan muutaman lusikallisen marja- tai hedelmälikööriä.

Ja hedelmäsalaatin liemen valmistan itse, joskus käytän liemenä laadukasta omenamehua.

Vierailija
93/95 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhliin lihakeitto tehdään paistin lihasta.

Vierailija
94/95 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko niellyt kaktuksen?

Vierailija
95/95 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna tehä ja paa kattila tarjolle ja viereen syvät lautaset. Harvemmin sitä liikaa tarjottavaa on. Ja sukua sekä tuttuja tulee niin mitä niille tarttee esittää parempaa kuin on.

Hyvä ruoka, parempi mieli.

Voihan siihen laittaa vaikka lapun anopin lihasoppa

Tai anopinlihasoppa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yksi