Anopin kanssa riitaa yo-tarjoilusta, pitää kuulemma olla lihakeittoa ja minä häpeän silmät päästäni
Kukaan ei tarjoile juhlissa lihakeittoa, sehän on köyhän kansanosan ARKIRUOKAA.
Kommentit (95)
Vierailija kirjoitti:
Keittoruoka on hankala tarjottava juhlissa, jossa enimmäkseen seisoskellaan ja lapset juoskentelee jaloissa ja on ahdasta ja tönimistä.
Mielestäni keitto taas sopii juuri juhliin sen vuoksi, että se on helppo syödä yhdellä kädellä, kun ei tarvita veistä. Jos siis joutuu osa seisoskelemaan.
Keittoa on myös helppo valmistaa iso määrä. Toki jotain pataruokaa tai laatikkoakin, mutta itse miellän hyvän lihakeiton huomattavasti juhlallisemmaksi.
Järjestääkö anoppi juhlat, vai maksaako muuten tarjoilut, vai tiedätkö että hän saapuu joka tapauksessa juhliin keittokattilan kanssa, vai miksi häpeät?
Lihakeitto on kyllä ihan yhtä ok kuin lohikeittokin.
Kumpikin kävisi itselle.
En ole kuin pari kertaa itse viitsinyt lihakeittoa tehdä niin mielellään söisin.
Kauhea nimi kyllä tuo lihakeitto 😅
Vierailija kirjoitti:
Nykyään on kyllä niin paljon kasvissyöjiä plus muita poikkeavasti syöviä, että olisi aika ankeaa, että juhlat kruunaisi vetinen lihamurusia sisältävä keitto.
Käskikö anoppi tehdä lihakeiton vetiseksi ja lihanmurusista?
Minä voin tulla tekemään sen lihasopan ja takaan että on hyvää ja tukusaa.
Eri asia sitten onko se yo-juhlien odotetuin herkkuruoka.
Mutta jos koko menu on tarkoituksella tehty perinneruokien mukaan, niin lihasoppa käy oikein hyvin. Lisäksi riisipuuroa ja kiisseliä, potaattirieskoja, piirakoita, munavoita, tuoresta otrarieskaa, ruisleipää,
Lettivehnäskranssi jonka sisällä kaneliässiä ja lusikkaleipiä. Juomaksi kotikaljaa, piimää , kahvia.
Mutta nyt taidetaan mennä kuitenkin vähän modernimmalla tyylillä.
Sopparuuissa on myös se huono puoli, että kun se vanhempi setä sitä tulikuumaa soppalautastaan lähtee tuomaan näpeissään istuinpaikkaansa kohden, niin hyvä jos puolet keitosta on pöytään saavuttaessa lautasella.
Pitääkö ylioppilasjuhlissa ylipäänsä olla ruokatarjoilu? Minusta kakkukahvit riittäisi. Ylioppilasjuhlista tehdään liian iso numero. Sain itse viisi ällää, mutta ei se minusta niin kummoinen saavutus ollut. Sitten voisi juhlia, kun pääsee haluamaansa alaa opiskelemaan.
Jos lapsesi on jo 19 ei tarvitse enää äitiä eikä anoppia kuunnella. Jos eivät maksa piyoja, se mutkistss asiaa.
Mitä sä sitä kuuntelet? Tee mitä haluat.
Vierailija kirjoitti:
Jos tämä asia nyt jotenkin kuuluu anopille, niin kompromissiin pyrkisin. Jos anoppi ei maksa tarjoiluita, niin en välittäisi mielipiteestä.
Kompromissi voisi olla lihainen piirakka tai voileipäkakku kinkusta
Eihän ne teidän tarjoilut millään tavoin kuulu sukulaisille.
Anoppi ei päätä ylppäreiden tarjoiluista!
Kerro tämä asia anopille.
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö ylioppilasjuhlissa ylipäänsä olla ruokatarjoilu? Minusta kakkukahvit riittäisi. Ylioppilasjuhlista tehdään liian iso numero. Sain itse viisi ällää, mutta ei se minusta niin kummoinen saavutus ollut. Sitten voisi juhlia, kun pääsee haluamaansa alaa opiskelemaan.
Onhan se iso etappi, johon puolet ikäluokasta ei koskaan pääse. Tietysti myös opiskelupaikkaa yliopistossa voi juhlistaa ja moni juhlistaa sitä yo-juhlien ohessa.
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikki syö punaista lihaa ja lihakeitto ei sovi yo juhliin. Miltä vuosisadalta sun anoppi on????
Eiköhän kaikkien anopit ole 1900-luvulta.
Vierailija kirjoitti:
Joo tai sitten kun kuolee, voi juhlia, että eli sinne saakka. Kaikki muu ennen sitä on ihan turhaa. Oikeastaan voisi lopettaa kaikki juhlat, niitä on Suomessa liikaa.
Anopithan tuollaista aina keksivät, kumma juttu, miten typerän naisen poika on peto sängyssä.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu myös varmasti paljon siitä, tuleeko moni pitkän matkan päästä juhliin. Juhlat pitäisi myös aloittaa myöhemmin, jos ei ole ruokaa tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se iso etappi, johon puolet ikäluokasta ei koskaan pääse. Tietysti myös opiskelupaikkaa yliopistossa voi juhlistaa ja moni juhlistaa sitä yo-juhlien ohessa.
Miten opiskelupaikkaa voi juhlistaa yo-juhlissa, kun ei niitä paikkoja ole vielä siihen mennessä myönnetty? Jos nyt ei lasketa mukaan niitä muutamaa 7 laudaturin tapausta, jotka voivat olla varmoja suorasta todistusvalinnasta hakemalleen alalle.
Anna tehä ja paa kattila tarjolle ja viereen syvät lautaset. Harvemmin sitä liikaa tarjottavaa on. Ja sukua sekä tuttuja tulee niin mitä niille tarttee esittää parempaa kuin on.
Hyvä ruoka, parempi mieli.
Voihan siihen laittaa vaikka lapun anopin lihasoppa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään lukiossa on niin uunoa porukkaa ettei se ylioppilaaksi pääseminen ole mikään saavutus enää. Ja mikä saa sinut kuvittelemaan, että nimenomaan yliopistosta saatua opiskelupaikkaa pitäisi juhlia? Miksei jostain muusta opinahjosta, kuten ammattiopistosta tai ammattikorkeakoulusta? Monille yliopiston aloille on helpompi päästä kuin noihin.
Miksi pitää kutsua niin paljon väkeä, ettei kämpässä mahdu olemaan? Ja ne jaloissa juoksentelevat lapset voi ainakin jättää pois listalta.