Anopin kanssa riitaa yo-tarjoilusta, pitää kuulemma olla lihakeittoa ja minä häpeän silmät päästäni
Kukaan ei tarjoile juhlissa lihakeittoa, sehän on köyhän kansanosan ARKIRUOKAA.
Kommentit (95)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö ylioppilasjuhlissa ylipäänsä olla ruokatarjoilu? Minusta kakkukahvit riittäisi. Ylioppilasjuhlista tehdään liian iso numero. Sain itse viisi ällää, mutta ei se minusta niin kummoinen saavutus ollut. Sitten voisi juhlia, kun pääsee haluamaansa alaa opiskelemaan.
Onhan se iso etappi, johon puolet ikäluokasta ei koskaan pääse. Tietysti myös opiskelupaikkaa yliopistossa voi juhlistaa ja moni juhlistaa sitä yo-juhlien ohessa.
Miten opiskelupaikkaa voi juhlistaa yo-juhlissa, kun ei niitä paikkoja ole vielä siihen mennessä myönnetty? Jos nyt ei lasketa mukaan niitä muutamaa 7 laudaturin tapausta, jotka voivat olla varmoja suorasta todistusvalinnasta hakemalleen alalle.
Todistusvalinnan tulokset ilmoitetaan pääosin ennen lakkiaispäivää. Toki riippuu papereista ja hakukohteista saako tietää heti vai pitääkö jännätä varasijojen kanssa heinäkuun loppuun.
ei todellakaan mitään lämmintä keittoruokaa
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut lakkiaisissa kun taivaalta satoi räntää ja +2 astetta
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö ylioppilasjuhlissa ylipäänsä olla ruokatarjoilu? Minusta kakkukahvit riittäisi. Ylioppilasjuhlista tehdään liian iso numero. Sain itse viisi ällää, mutta ei se minusta niin kummoinen saavutus ollut. Sitten voisi juhlia, kun pääsee haluamaansa alaa opiskelemaan.
Minusta on ihan kohteliasta ottaa nekin vieraat huomioon, jotka tulevat pitkän matkan takaa. Toki itse tarjoan lämmintä ruokaa myös läheltä tuleville, jos he tahtovat.
Näissä yo- ja valmistujaisjuhlissa ei ole kyse pelkästään päättötodistuksen juhlimisesta. Siinä järjestetään lapselle viimeiset juhlat, sen jälkeen on aika aikuistua ja itsenäistyä. Juhlien ajankohta on hyvä, silloin kesä on vasta alussa ja ihmiset tietävät melko hyvin, milloin ja kenellä juhlia on. Missä vaiheessa opiskelupaikan saamista sitten juhlitaan? Heinäkuussa, kun tieto paikasta tulee? Moni on lomalla eikä halua tai pääse yllättäen ilmoitettaviin juhliin. Lähempänä opintojen alkamista on muutakin puuhaa, ei siinä ehdi juhlia järjestää, jos järjestettävänä on lapsen muutto.
Söin tänä vuonna hautajaisissa heittämällä elämäni parasta lihakeittoa, saattoi olla jopa parasta keittoa mitä olen eläessäni missään syönyt. Se oli arkiruoasta kaukana.
Eli, riippuu tietysti keittotaidoista, mitä siellä juhlissa kannattaa tarjota, mutta tuollaisella asenteella on kurja lähteä juhlia suunnittelemaan.
N31
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut lakkiaisissa kun taivaalta satoi räntää ja +2 astetta
Noin oli oman lapsen lakkiaisissa. Haudoilla käyminen peruttiin, kun ulos olisi jäätynyt.
En alkaisi tarjoamaan lämmintä ruokaa ylppäreissä. Muuten katsoisin, että tarjottavaa riittää kaikille kutsutuille.
Vierailija kirjoitti:
En alkaisi tarjoamaan lämmintä ruokaa ylppäreissä. Muuten katsoisin, että tarjottavaa riittää kaikille kutsutuille.
Lihakeitto on huomattavasti edukkaampaa tarjottavaa isollekin joukolle, toisin kuin kalliit voileipäkakut, joita vielä rohmutaan isolla kädellä
Millainen ihminen edes kysyy anopilta mitä juhlissa joita anoppi ei järjestä pitäisi tarjota?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihakeitto on huomattavasti edukkaampaa tarjottavaa isollekin joukolle, toisin kuin kalliit voileipäkakut, joita vielä rohmutaan isolla kädellä
Edukkaimpaa on jättää juhlat järjestämättä isolle Joukolle.
En edes keskuste tarjoiluista anopin kanssa.
Jos haluaa lihakeiton voin ostaa Saarioisten valmiskeiton hänelle jääkaappiin
Ihan OK jos lihakeitossa on paksua ja suonikasta lihaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isolla Joukolla on isot kädet. Olisihan se outoa jos olisi pienet kädet kuin vauvalla.
Tästä tuli vain mieleeni se, että nimenomaan anoppi järjestää nuo ap:n lapsen yo-juhlat. Siksi huseeraa siinä mukana ja ap on sellainen tossu, ettei itse osaa järjestää juhlia. Seuraavaksi ap järjestät itse ja pyydät anoppia korkeintaan avustaviin tehtäviin, sillä tavalla saa itse päättää siitä mitä tarjoaa.
Vierailija kirjoitti:
Millainen ihminen edes kysyy anopilta mitä juhlissa joita anoppi ei järjestä pitäisi tarjota?
Anopit osaa kertoa mielipiteensä ihan kysymättä.
Antaisin anopin keittää keiton. Syököön kuka lystää.
Vierailija kirjoitti:
Lihakeitto on kyllä ihan yhtä ok kuin lohikeittokin.
Kumpikin kävisi itselle.
En ole kuin pari kertaa itse viitsinyt lihakeittoa tehdä niin mielellään söisin.
Kauhea nimi kyllä tuo lihakeitto 😅
- - -
Itse käytän termiä "kasviskeitto"tai juureskeitto. Kas kun neljän litran (4l) kattilalliseen tarvitsee vain marginaalisen määrän 800g+ itse keittolihaa. Muuta on selkeästi enemmän😅
Vierailija kirjoitti:
Mitä se anopille kuuluu mitä teidän juhlissa tarjotaan? Miksi te annatte noiden anoppien pompotella?
Miksi sä annat selvän provon pompotella?
Mua niin huvitti tää "erikoinen jäänne 70-luvulta"! No, tottahan se on mutta joskus mun ihan tekee mieli sitä. Ei usein...
Olen syntynyt 60-luvulla ja oli se aikanaan aivan ihmeellistä ja eksoottista herkkua.