Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Bisoprolol kokemuksia

Vierailija
10.05.2023 |

Sain eilen kardiologilta Bisoprolol 5 mg lisälyönteihin. Millaisia kokemuksia teillä on tästä lääkkeestä? Pitäisikö sen alkaa heti vaikuttaa lisälyönteihin vai tuleeko vaikutus kenties myöhemmin? Lääkäri teki EKG:n ja minulla oli joka kolmas lyönti kammioperäinen lisälyönti. Lääkäri teki myös ultran ja sydän on täysin normaali. Nämä lisälyönnit kyllä tuntuvat tosi ikäviltä, vaikkaneeivät kuulemma vaarallisia olekaan. Holteriin olen menossa muutaman viikon kuluttua

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloirin eilen. Öisin keskisyke ollut noin 85. Viime yönä oli 58. Verenpaine oli maanantaina jotain 140/95. Tänään 95/65. Omen kahtena päivänä ottanut 5mg. Ilmeisen tehokasta.

Polar-kellon mukaan myös yöunien ANS-tila on parin yön aikana kohentunut merkittävästi, kun olen ottanut päivässä 5mg tätä lääkettä. Aika pieni annos mutta tuntuu mulla toimivan.

Vierailija
22/32 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän itse verenpaineeseen tuota 5mg tablettia. Auttaa nopeasti ja laskee pulssia. Mulla on usein pulssi korkea kun verenpaine nousee. Tehokkaimmillaan on muutaman tunnin kuluttua mutta vaikuttaa nopeasti. Muistaakseni maksimiannos on 10mg, kysy lääkäriltä voitko ottaa enemmän jos ei auta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain 3vk sitten aamuin illoin otettavaksi 2.5mg. Aluksi rauhoitti ja yöllinen syke laski johonkin 60. Nyt tuntuu teho hävinneen. On toki stressiäkin uuden työn takia mutta viime yönäkin syke oli liki 90. Meneekö vaste näin äkkiä?

Jack
24/32 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tämän Bison kanssa pystyy urheilemaan kun mulla 2,5 mg annoksella ei syke nouse kuin 121/min ??!

Vierailija
25/32 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä27148 kirjoitti:

Miten tämän Bison kanssa pystyy urheilemaan kun mulla 2,5 mg annoksella ei syke nouse kuin 121/min ??!

Ei sen kanssa pystykään kovaa urheilemaan.

Vierailija
26/32 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykyttelee kirjoitti:

Mulla ollut käytössä jo toista vuotta eteisvärinän estoon. Kuitenkin rytmäreitä ihan kiitettävästi ollut ja paremmin auttaa kohtaus lääkkeenä Propral. Hengästyn aivan helkutisti nykyään ja muutenkin olo aika vetelä. Olen menossa keskustelemaan lääkityksestä ensi viikolla , jos jokin parempi vaihtoehto löytyisi tai jättäisin bison pois , koska en usko sen oikein toimivan omalla kohdallani.

Sama juttu! Jos vielä käyt täällä kerro mikä auttoi! ( en huomannut katsoa kuinka vanha ketju)Olen tulossa hulluksi, jos tätä vielä kauan pitää syödä. Hengästymistä, päivät valuu hukkaan. Verenpaine ei edes laske ja rytmärit jatkuu.

Vierailija
27/32 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

..liikunta vaikeaa siis bisopropol lääkkeen kanssa ja hengästymistä. Vetelyyttä. Kun lääkkeen ottaa saa mennä takaisin nukkumaan, koska ei jaksa edes käsiä nostaa ja verenpaineelle ei tehnyt mitään. Yhdistelmähoito losatrikin,  vp lääkkeen kanssa. Minulle sopii hyvin  amlopidin, kun vain joi tarpeeksi vettä, mutta alkoi 7 vuoden jälkeen tehdä ienturvotusta ja se lopetettiin. Olen jo epätoivoinen.

Vierailija
28/32 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
29/32 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko 5 mg lääkkeestä ottaa vain puolikkaan? Otetaanko aamulla vai illalla? Mitä jos verenpaine on alhainen, uskaltaako ottaa lääkettä?

Vierailija
30/32 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
31/32 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä27148 kirjoitti:

Ei sen kanssa pystykään kovaa urheilemaan.

Siinäpä se, itse olin kova urheilemaan, hiihdin ja suunnistin.Sitten  paheneva lisälyöntisyys, lisälyöntejä lähes koko ajan ja bigemia päällä, huono olo ja hengästyminen..Kaikki tutkimukset tehtiin, koko setti .sain tuon lääkityksen 2,5 Mg x 2.Auttoi jo toisena päivänä ja viikon päästä hyvä olo ja seurannassa vain muutamia lisälyöntejä Holterissa.Mutta se urheilu, ei jaksa juosta  enään  ylämäkiä, jalat heti hapoilla ja muutenkin vauhti hidastunut.Mutta näillä mennään ja olen tyytyväinen kun lääke auttoi eikä tarvinnut mennä katerisaatiohoitoon jota lääkäri jo alussa meinasi kun lisälyöntejä oli niin paljon koko ajan.

Vierailija
32/32 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tätä on koronaviruksen jälkioireisiin. Annostus on vain 1.25 mg, jonka otan aamulla. Tasailee pulssia ja verenpainetta. On jeesannut.

Oireet on jatkuneet kaksi vuotta. Urheilu saattoi jäädä lopullisesti entiseen elämään tai mistäs sitä ikinä tietää, mutta kyllä tää arki tästä jo jotenkin rullaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yhdeksän