Käärijä veti surkeasti eilen, silti HS hehkuttaa
Toivottavasti viina ei maistu enempää ja flunssakin ehtii hellittää ennen finaalia. Ei, tuo ei ollut hyvä eikä edes kelvollinen veto. UMK:hon verrattuna hävetti katsoa.
Kommentit (546)
Vierailija kirjoitti:
Todella monta käärijää parempaa biisiä oli. Tuntuu siltä, että monella on suomilasit silmillä kun biisejä arvioi ja se ei tee oikeutta tässä kohtaa. Itse taas arvioin ilman suomifanitusta ja objektiivisesti.
PortionBoys oli junttipaskaa.
Loput UMK-biisit oli haaleena taustalla soivaa ambient-kamaa.
Kyllä alkkaa tuntuilla että sen samantaivaankatsomisbiisin näkisi jo mieluummin finaalissa. olisiko vähän yllätysveto että olisivatkin treenanneet sitä salaa ja tulisivat Annospojat Käärijän tilalle laulamaan
Tämä tyyppi oli vielä vuoden alussa nobody, ei ole ammattilaulaja. Silti veti n.100 miljoonan katselijan edessä noin hienosti ja yleisö raikui. Kyllä saa olla ylpeä!
swefrwe kirjoitti:
Kyllä alkkaa tuntuilla että sen samantaivaankatsomisbiisin näkisi jo mieluummin finaalissa. olisiko vähän yllätysveto että olisivatkin treenanneet sitä salaa ja tulisivat Annospojat Käärijän tilalle laulamaan
ja se mustasilmänen nainen sinne hyppimään joka ei laula mitään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko muuten kukaan kuullut Kääretortusta ennen UMK:tä? Esiintyikö hän vain jossain Sokos Hotelli Tikkurilassa ennen UMK:tä?
Olen kuunnellut jo ennen euroviisuja parikin vuotta. Siitä täysin poikkeuksellinen euroviisuedustaja, että löytynyt omasta kuunteluhistoriasta jo etukäteen. Kovan keikkamiehen maineessa on, juuri sen uskomattoman energian takia mikä hehkuu miehestä.
Valitettavasti olen samaa mieltä, että eilinen euroviisuveto kuulosti huonolta teknisistä ongelmista johtuen ja/tai koska artisti ei ollut nyt iskussa.
Olen seurannut Euroviisuja v.1965 alkaen. Voin todeta, ettei Suomen edustajalla ole voimaa, ääntä eikä karismaa. Sanoitus ja biisi on yksinkertainen, se ei kasva siten kuin pitäisi. Siitä puuttuu äksöniä
Kylläpä ruotsalaislehdet kirjoittaa Käärijästä. Muita eivät paljon noteeraa. Uskovat että tulee Ruotsi-Suomi maaottelu.
Vierailija kirjoitti:
Todella monta käärijää parempaa biisiä oli. Tuntuu siltä, että monella on suomilasit silmillä kun biisejä arvioi ja se ei tee oikeutta tässä kohtaa. Itse taas arvioin ilman suomifanitusta ja objektiivisesti.
Nimenomaan teillä marisijoilla on paksut suomilasit päässä, ulkomailla on varsinainen Käärijä hype meneillään ja yleisö lauloi ja biletti mukana eniten koko illan aikana. Ei ihan huono suoritus, vaikka ääni vähän särkyikin yhdessä kohtaa.
Vierailija kirjoitti:
swefrwe kirjoitti:
ja se mustasilmänen nainen sinne hyppimään joka ei laula mitään
Sopii!
Kyllä tulisi lavalle säpinää.
Suomalaiset on kyllä ihan uskomattoman negatiivista porukkaa. Mistähön tämäkin vamma juontuu?
Esitys oli postiivinen, hauska, hullu ja se sai 11 000 ihmistä laulamaan (suomeksi!!), kiljumaan ja tanssimaan. Ei ole ennen tuollaista semeissä nähty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi PB oli junttipaskaa? Onko melodista runonlausuntaa kuunteleva ihminen sitten sivistyneempi? 🤭
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Portion Boys on paras ja olisi ollut paras myös viisuedustajana. Se kokemus, varmuus, energia, ääni, karisma ja vauhti. Olisi koko Eurooppa villiintynyt - vauvasta vaariin, eikä olisi sanoma jäänyt kenellekään epäselväksi.
swefrwe kirjoitti:
Se aiheutti jo Suomessakin valtavaa myötähäpeää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Portion Boys on paras ja olisi ollut paras myös viisuedustajana. Se kokemus, varmuus, energia, ääni, karisma ja vauhti. Olisi koko Eurooppa villiintynyt - vauvasta vaariin, eikä olisi sanoma jäänyt kenellekään epäselväksi.
Joo, se oli kuin jostain koulun kevätjuhlasta.
Naapuri ruotsi ollu aina vähän parempi
Mut perästä tullaan kun ei sisu anna periksi
Mut meidän maassa nöyrinä kuljetaan, eikä paljon puhellakaan
Tiedät Kimi Räikkösen (Joo!), se voitti formula ykkösen (Kyllä!)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas se bändin jäsen tuli tänne. Miksi sä jauhat siitä junttidiskobändistä? Täyttä kuraa. Ja se ei olisi edes päässyt finaaliin. Yksi pomppiva bimbo ei sitä bändiä pelasta.
Vierailija kirjoitti:
Lordi on sanonut, että viisuvoitossa pahinta oli sitä edeltänyt sekä seurannut suomiyleisöstä lähtöisin ollut haukkuminen ja sen aikaansaama häpeä. Tätähän täälläkin jo näkyy: mikään ei riitä edes faneille ja aina keskustelussa on myös tätä "kuuntelematta sontaa" -porukkaa. Antakaa artistille työrauha.
On kyllä outoa. Tekevätköhän toisetkin maat tätä omilleen, vai osaavatko he olla ylpeitä siitä että pärjää hyvin tai yrittää?
Mäiskyytäkää mitä paskaa hyvänsä, oli niin paljon tykkääjä, että pääsi helposti kari noissa jatkoon.. Sai raikuvimmat aplodit... Joten täällä paskanjauhajat, menkää itse sinne.
Vierailija kirjoitti:
swefrwe kirjoitti:
Se aiheutti jo Suomessakin valtavaa myötähäpeää.
Sitä se aiheutti vain Käärijäpakottajien keskuudessa.
Pakotus oli harvinaisen agressiivista ja painostavaa, sellaista en ole ennen nähnyt. Miksi?
Jotkut ovat jälkeenpäin sanoneet että Portion Boys oli parempi, mutta pakotettuna äänestivät Käärijää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvailet nyt Käärijä-ilmiötä :D Käärijästä Eurooppa villiintyi ja Suomessakin askarrellaan Käärijä fanikamaa ja oli yleisön suosikki. Portion boysin veto oli ihan hyvä mutta ei se ollut mitenkään mieleenpainuva tai sellainen missä olisi jotakin erikoista.
Ainoa biisi, josta eilen tykkäsin edes vähän, oli Sveitsin viisu.
Kaunosieluinen toimittaja on löytänyt biisin lyriikasta uusia ulottovuuksia. Ehkä kuunnellet/katsellut sitä LSD-pöhinässään. Mikä lie hörhö, jolla nyt keittää vähän yli. Juttu oli korni ja yliampuva. Jopa naurettava.