Kanariansaaret vs Dubai tammikuun lomalle
Kummasta pidät enemmän jos olet menossa tammikuussa lomalle? Kanarialla parempi luonto, tunnin lyhyempi lentomatka ja eettisesti parempi kohde. Dubaissa taas enemmän kaupunkiaktiviteettejä, huomattavasti parempi sää ja lämpimämpi merivesi.
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähde tammikuussa Eilatiin Israeliin. Siellä tammikuussa täysi kesä ja lento sinne 4,5 tuntia. Olin muutama vuosi sitten tammikuussa Eilatissa ja varma lämpö siellä ja rannalla mukava loikoilla ja käydä uimassa punaisessa meressä. Lämmintä silloin oli +25 ja aurinko paistoi.
Olen käynyt ja Eilat on kyllä erinomainen paikka talvella ja melko
lämmin mutta ei ihan lämmin kuin Dubai
Eilat on kaikin puolin aika sivistynyt paikka ja asiointikulttuuri aika lähellä suomalaista poislukien tippaaminen. Shoppailutarjontaa on, mutta hinnat kalliita. Ei taida tosin Dubaikaan olla mikään budjettishoppailijan paikka. Plussana ettei ole pahimpia rahvaan turistirysiä.
Kanarialla olen käynyt viidesti, joten valintani olisi Dubai.
Vierailija kirjoitti:
Miten ois Madeira?
Melkein ihan samanlainenkuin Kanaria
Vierailija kirjoitti:
Kanaria on kylmä talvella
Me olimme yksi vuosi 2 viikkoa uuden vuoden yli kanarialla ja oli kyllä ihan lämmintä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ois Madeira?
Melkein ihan samanlainenkuin Kanaria
No ei kyllä ole :D Madeiralla on ilmasto erilaisempi ja todella mäkistä.
Ehdottomasti Dubai. Olen ollut monta kertaa marras-helmikuussa ja lämpöä, puhtautta, rantoja , kaikkea riittää kaikille. Lapsille niin paljon nähtävää. Aivan ihana paikka.
Siellä tuntee olevansa lomalla.
Kukaan järkevä ihminen ei matkusta Yhdistyneisiin Arabiemiirikuntiin. Jos et pätkääkään välitä ihmisoikeuksista ja siitä, että ihmiset ovat orjana, on Dubai sinulle itsekkäänä ja sivistymättömänä apinana hyvä kohde.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kanarialle ja siellä kaupunkiin, ei minnekään rauhalliseen paikkaan. Etelä-Gran Canaria lienee lämpimin vaihtoehto, joten ehkä Playa del Ingles (jos ette ole homofobisia). Itse kyllä haluaisin Dubaihin, koska en ole käynyt koskaan ja sää olisi siellä varmempi, mutta katsotaan nyt jos joskus. Sen eksoottisempiin en uskalla lähteä, Aasian tai Afrikan kohteisiin, ainakin pitäisi perheelle ottaa kaikki mahdolliset rokotukset jne. Nuo vaihtoehdot nyt suhteellisen neutraaleja sen suhteen.
Dubaissa sää on varmempi mutta myös huomattavasti lämpimämpi ja merivesi on reilusti yli 20 astetta myös tammikuussa. Aasiassa Singapore on hyvä ja turvallinen ja myös eettinen jos tuo asia epäilyttää ja 30 astetta vuoden ympäri.
Minäkin olin luullut haluavani joskus Singaporeen, mutta viime viikolla 1 kannabiskilon takia hirtetty mies kyllä muutti suunnitelmani. Eli Singaporekaan ei ole eettinen valinta ainakaan minulle.
Finski lentää suoraan Miamiin talvella, joten se olisi mun ykkössuosikkini tammikuussa.
Kyllä voisin lähteä Teneriffalle patikoimaan tammikuussa. En ikinä mene Dubaihin.
Onneksi maailmassa on muitakin paikkoja kuin nuo kaksi...
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti Dubai. Olen ollut monta kertaa marras-helmikuussa ja lämpöä, puhtautta, rantoja , kaikkea riittää kaikille. Lapsille niin paljon nähtävää. Aivan ihana paikka.
Siellä tuntee olevansa lomalla.
Ilmeisesti joillakin ihmisillä ei ole moraalia eikä omatuntoa, jos ei orjatyö häiritse lomanautintoa. Pahinta, että lapsetkin kasvatetaan siihen, että oma nautinto menee muiden ihmisten terveyden ja hengen edelle.
Kyllä Kanariallakin osataan riistää ihmisiä, yleensä Afrikasta tulleita, lähes orjatyövoimana. Jos haluaisi, että kukaan ei tee turismin hyväksi nälkäpalkalla hommia, kannattaisi mennä esimerkiksi Norjaan.
Teneriffan etelä osat, mm. americanos on lämmin syyskuussa-joulukuussa ja vielä loppiaisenkin aikoihin. Kylmin aika on tammikuun jälkipuolisko ja helmikuu. Silloinkin päivät ovat siellä ok lämpimiä mutta illat viileitä. Teneriffa on kiva saari jossa paljon nähtävää . Dubai kyllä houkuttaisi kun seuraavan kerran lähden tammi/helmikuussa.
Kanarialla olen käynyt usein juurikin tammikuussa juuri siksi että se on Suomen kylmintä ja pimeintä aikaa, joten ero teneriffalle on huikea vaikkei mikään helle siellä olisikaan.
Onko eilatissa tosiaan lämmintä keskitalvella?
Dubai on keinotekoinen, Kanaria toki turrerysä, mutta eurooppalainen
Olen kerran ollut Dubaissa, ajankohtana helmikuun puoliväli. Ajattelin, että nyt ei Kanarian matkojen tapaan ehkä tarvitse niin "jännittää" suosivatko säät noin keskitalvella. Taisi käydä meillä huono tuuri, lomaviikon aikana oli yksi aurinkoinen päivä, mutta muutoin Dubain taivas oli sitkeästi pilviverhon peittämä. Ei sentään satanut, lämpötila oli n. +22.
Tykkään tehdä pitkiä kävelylenkkejä rantakatuja pitkin aurinkolomilla, siihen mielestäni Kanaria soveltuu Dubaita paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Miten ois Madeira?
Ei kannata lähteä Madeiralle tammikuussa.
Vilpoista, sateista hyvin usein.
En menisi Dubaihin vaikka maksettaisiin.
Kanaria on kylmä talvella