Työpaikalla ei perehdytetä uusia työntekijöitä ja sitten ihmetellään mikseivät työt suju
Onko nykyään joka paikassa vain tällaista, kun ihmisillä on aivan liikaa töitä?
Kommentit (13)
Kaukana on ne ajat, että työssä oli muutakin kuin vain sitä työtä.
On. Ketään ei enää kiinnosta vaikka olisi hengistä kyse.
Vierailija kirjoitti:
Eli tilanne ei parane työpaikkaa vaihtamalla? Tunnelma on tosi kireän oloinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli tilanne ei parane työpaikkaa vaihtamalla? Tunnelma on tosi kireän oloinen.
Jos sinulla on lottovoittajan tuuri, niin sitten ehkä.
Minä olin paikassa missä ei perehdytetty milläänlailla haukkumista ja syyllistämistä kyllä tuli totesin 2 viikon jälkeen että pitäkää tunkkinne ja lähdin pois.
Valitettavasti samoja kokemuksia. Mitään perehdyttämisprotokollaa ei ole vaan itse vaan kokeilemaan ja lukemaan muiden muistiinpanoja. Erittäin stressaavaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä olin paikassa missä ei perehdytetty milläänlailla haukkumista ja syyllistämistä kyllä tuli totesin 2 viikon jälkeen että pitäkää tunkkinne ja lähdin pois.
Haluaisin toimia samoin, mutta täällä on tosi heikosti työpaikkoja.
Parasta tässä on, että ne vanhemmatkaan työntekijät eivät ole välttämättä saaneet asiallista perehdytystä.
Vierailija kirjoitti:
Parasta tässä on, että ne vanhemmatkaan työntekijät eivät ole välttämättä saaneet asiallista perehdytystä.
Eikö pitkä kokemus anna valmiudet perehdyttämiseen? En käsitä miksi kaikkien pitäisi opetella työt mahdollisimman hankalalla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö pitkä kokemus anna valmiudet perehdyttämiseen? En käsitä miksi kaikkien pitäisi opetella työt mahdollisimman hankalalla tavalla.
Periaatteessa antaa(varmaan alastakin riippuvaista), mutta jos on vanha koulutus ja alan käytännöt, työvälineet ja tavat kehittyvät eikä pysy perässä kun ei saa niihin uusiin asioihin koulutusta niin aika heikkoa on alkaa perehdyttämään uusia työntekijöitä. Olen valitettavasti nähnyt tätä aika paljon.
Joissakin paikoissa on myös pelko omasta työpaikasta. Pelätään että uusi työntekijä on liian hyvä ja saa vanhat huonoon valoon.
sfsdfrsdfsdfsd kirjoitti:
Joissakin paikoissa on myös pelko omasta työpaikasta. Pelätään että uusi työntekijä on liian hyvä ja saa vanhat huonoon valoon.
Todella inhottavaa palkata töihin uusia ihmisiä ja sitten jättää heidät ilman perehdytystä. Tehotonta työskentelyä.
Ei ole riittävästi joko työntekijöitä tai rahaa. Omassa työpaikassa ei ole kumpaakaan!