Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle!
Kommentit (27486)
Ekstroverttien elämä: onko se teillä samanlaista kuin esimerkiksi Emmerdalen draama? Eli suunnattomia ylä-alamäkiä ihmissuhteissa, emotionaalista kuplimista (tunteiden ulospäin näyttelyä) ja jatkuvaa tunteilua ihmisten asioista?
Vierailija kirjoitti:
Nainen, tuo luomakunnan parsa
Harvat vauvat muuten tykkää parsasoseesta. Miksiköhän? Ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yks nainen sanoi kerran Facessa, että parisuhteessa miehen tehtävä on tasoitella naisen erilaisesta hormonitoiminnasta johtuvia tunteiden huippuja ja alhoja - siis lohduttaa, rauhoittaa jne. - kun taas naisen tehtävä on tukea miehen kasvua oman elämänsä ja perheensä johtajaksi ja patriarkaksi, siis ottamaan vastuuta, tekemään päätöksiä, uudistumaan jne. Se oli hyvin sanottu ja miehenä uskon, että se on juuri noin. Jos nainen pyrkii ottamaan kaiken vastuun ja tekee isot päätökset ja nalkuttamalla alistaa miehen, mies passivoituu ja vetäytyy.
Olet sellainen vähän yksinkertaisempi mies joka luulee, että maailmassa on vain kahdenlaisia persoonallisuuksia: naisia ja miehiä. Se "yks nainen Facessa" ei esim. tajunnut ottaa huomioon, etteivät kaikki naiset elä missään tunnelimbossa eivätkä ole lohduttelun ja rauhoittelun tarpeessa. Eivätkä kaikki miehet ole johtajia tai halua johtajiksi, vaan haluavat esim. olla rauhassa ja syventyä tutkimaan kiinnostavia asioita tai mitä nyt ikinä.
Noin esimerkkinä vaan.
Toki sinulle voi sopia tuollainen mitä se yks nainen sanoi, mutta jos olisin mies joka haluaa tulla tuollaiseksi kuin tuon yhden naisen tarinassa, niin en etsisi tukijaksi mitään ressukkaa joka tarvii tunteilleen tukijaa, lohduttelijaa ja rauhoittelijaa, vaan vähän itsenäisemmän tyypin.
Sitten kun kasvat aikuiseksi, ymmärrät, että ne niin sanotut itsenäiset ja vahvat naiset kaipaavat lohduttajaa, kannustajaa, rohkaisijaa ja kuuntelijaa aivan samalla tavalla kuin sinun ressukkana pitämät naiset. Vahvan kuoren alla ne hauraimmat tapaukset ovat. Siihen on syy, miksi heidän pitää pitää yllä vahvan ja itsenäisen ihmisen fasadia.
Äh, en todellakaan tarkoittanut mitään tuollaisia tyyppejä, jotka pitävät yllä jotain vahvan ja itsenäisen ihmisen fasadia. JOKAINEN ihminen sukupuoleen katsomatta kaipaa joskus lohduttajaa, kannustajaa, rohkaisijaa ja kuuntelijaa, mutta harvalla se tarve on jatkuvaa.
Jos mies haluaa olla jonkinlainen menestyjä, niin ei kannata ottaa naista joka ei pärjää itsekseen. Tämä on nähty ihan tosielämässä, molemmin puolin (kannateltavan naisen kanssa pariutunut mies joutui eroamaan, itsenäisen kanssa pariutunut porskuttaa menemään).
Vierailija kirjoitti:
Hartikainen ota vastaan 😘
Kenelle?
Vierailija kirjoitti:
Ekstroverttien elämä: onko se teillä samanlaista kuin esimerkiksi Emmerdalen draama? Eli suunnattomia ylä-alamäkiä ihmissuhteissa, emotionaalista kuplimista (tunteiden ulospäin näyttelyä) ja jatkuvaa tunteilua ihmisten asioista?
Tuskin menee kaikki ekstrovertit yhteen luokkaan, älkää yrittäkö yksinketaistaa asioita. Mistä johtuu kova tarve saada jokainen asia omaan lokeroonsa?
Tuomi ota vastaan ja haistakaa kateelliset pitkä spastinen paha energia! Pitkää ikää ja työvuosia! Tarvitaanko lisää? Kyllä täältä pesee!
Vierailija kirjoitti:
Ja jos mies ei ota yhteyttä, ei ole kiinnostunut. Turhaa haaskata aikaa ja toivoa.
Ei ole noin yksinkertaista. On käynyt niinkin että kiinnostusta on ollut, mutta olosuhteet eivät ole olleet semmoiset että olisin lähtenyt viemään asiaa eteenpäin. Väärintulkittuja palautteita on todennäköisesti ollut myös.
Naisen sopii myös huolehtia siitä ettei kulje onnensa ohi, tilanteen voi tarkistaa.
Mutta miten vaan, saahan sitä itse kukin odotella että toinen hoitaa aloitteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseluottamus ei riitä nätteihin naisiin?
Ans ku mä arvaan. Sä oot se nätti, jota mies ei uskalla lähestyä. "Uskalla".
Ei, kyllä mua lähestytään jatkuvasti. Aikaisemmat miehet olleet todella itsevarmoja, mutta nämä juoksee karkuun kehen hiemankaan tykästyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun aivot käy niin ylikierroksilla, että savuaa.
Työnpuutetta. Hommaa mies ja pari kersaa, niin et ehdi ajatella turhia.
Naiset nyt on..
Jos on stressiä niin hermosto voi olla hälytystilassa
Stressi on mulle ihan outo käsite. Osaan luovia palstalla, sekä työelämässä.
Asiasta toiseen, kohta olis tarjolla tosimiehen hikeä, hintaan 10€/tippa. Jos kinnostaa, niin tuu koputtaan olalle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja jos mies ei ota yhteyttä, ei ole kiinnostunut. Turhaa haaskata aikaa ja toivoa.
Ja sama koskee naisia. Kiinnostunut nainen kyllä tekee kaikkensa, jos on tosissaan.
Niin, tai tekisi, jos olisi mahdollisuus ja se kuuluisa vihreä valo.
Sivusta se, joka jätti pullanmurupomun IRLissä ja täällä.Ei vaan antaa selkeän vihreän valon tai esim. kyselee kuulumisia, niin mies voi sitten tehdä jotain jos kiinnostaa
Siis hä? 😂
Joo, en taida kysellä enää keneltäkään kuulumisia, jos lasketaan vihreäksi valoksi 😅 sivusta.
Word! Mun kaiffari tää! 👍
Itse kyllä laitan miehille "moi mitä kuuluu"-viestiä vain jos olen jollain tasolla kiinnostunut (tosin tämä ei ole kohdallani mitenkään kummallista, kun ystävillekin laitan tuollaista viestiä vain ennen kun ehdotan näkemistä - ja joskus muutoinkin, väkisillä kun muistutan itseäni, että pitää tehdä niin ja se on ihmissuhteen ylläpitämistä... inhoan viestittelyä)
Jaa vai niin että SINÄ? Kato jotkut naiset ovat miesten ystäviä, ne naiset on niitä jotka eivät ole kateellisia. Painu hel vet tiin marisemaan rääpäle.
Voisitko sinä painua v..uun puuttumasta joka viestiin.
Kun ei ole kavereita, niin joutuu palstalla leikkimään että olisi. Että kaikki täällä viestittelisivät juuri hänelle.
Jäätkö just sopivasti välistä koko ajan? Ehkä kukaan ei huomaa sinua syystä? 🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole noin yksinkertaista. On käynyt niinkin että kiinnostusta on ollut, mutta olosuhteet eivät ole olleet semmoiset että olisin lähtenyt viemään asiaa eteenpäin. Väärintulkittuja palautteita on todennäköisesti ollut myös.
Naisen sopii myös huolehtia siitä ettei kulje onnensa ohi, tilanteen voi tarkistaa.
Mutta miten vaan, saahan sitä itse kukin odotella että toinen hoitaa aloitteet.
Joku muu aina hoitaa jos toinen ei, joten se siitä odottelusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset nyt on..
Näin on. Minä kun olen hakenut ylikuormitustilanteessa saikkua, niin en hae lääkärin määräämiä lääkkeitä, vaan kukkakaupan kautta kotiin hönkäilemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset nyt on..
Stressi on mulle ihan outo käsite. Osaan luovia palstalla, sekä työelämässä.
Asiasta toiseen, kohta olis tarjolla tosimiehen hikeä, hintaan 10€/tippa. Jos kinnostaa, niin tuu koputtaan olalle
Aika kova litrahinta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseluottamus ei riitä nätteihin naisiin?
Ans ku mä arvaan. Sä oot se nätti, jota mies ei uskalla lähestyä. "Uskalla".
Ei, kyllä mua lähestytään jatkuvasti. Aikaisemmat miehet olleet todella itsevarmoja, mutta nämä juoksee karkuun kehen hiemankaan tykästyn.
Yksipuoliset tunteet
Mulla on nuttura melko tiukalla.
Vierailija kirjoitti:
Okei
Siis me pantais just ko olisi tilaisuus. Vai oletko eri mieltä? Miehelle tämä.
Kenelle?
Vierailija kirjoitti:
Mulla on nuttura melko tiukalla.
En käytä, näyttää tyhmältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei
Siis me pantais just ko olisi tilaisuus. Vai oletko eri mieltä? Miehelle tämä.Kenelle?
Jormalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin menee kaikki ekstrovertit yhteen luokkaan, älkää yrittäkö yksinketaistaa asioita. Mistä johtuu kova tarve saada jokainen asia omaan lokeroonsa?
Kieli toimii lokeromaisesti.