Huoh tätä omakotitalon myynnin odottelua. Meillä on toinen koti jo valmiina, mutta emme uskalla vielä sinne muuttaa.
Ollaan laskettu reippaasti hintaa, kotimme on kunnoltaan moitteeton ja meillä iso piha. Lohduttakaa mua ja kertokaa, että päästään jo tämän vuoden lopulla viimeistään muuttamaan.
Kommentit (16)
Koiranpennun ottaminen ei myöskään etene, koska haluan tuon koiranpennun uuteen kotiin. t.ap
Maksatte siis kahdesta asunnosta lainaa samaan aikaan? Onneksi olkoon, olette päässeet kahden asunnon loukkuun. Miltä tuntuu?
Ei, molemmat asunnot velattomia. Olen jo lähemmäs 70-vuotias. t.ap
No ollaan eläkeläisiä miehen kanssa maaseudulla, niin nyt mahdollisuus muuttaa kaupunkiin. Meillä siis ollut työpaikat täällä maalla. t.ap
No miksi et sinä muuta sinne kaupunkiin ja pidä tätä velatonta asuntoa vaikka viikonloppuasuntona tai "mökkinä"? Koira seuraa mukana mihin menetkin.
Vierailija kirjoitti:
Joo, voit olla seitenkymppinen, mutta sinun kirjoituksesi kuvastaa teini-ikäisen tytön ajatusmaailmaa.
Myynti sakkaa vaikka hinta olisi enemmänkin kuin kunnossa. Ensinnäkin lainaraha on nyt kallista ja kun kukaan ei tiedä tuosta inflaatiosta, niin ihmiset ei tee mielellään isoja päätöksiä jotka nostaisivat kiinteitä kuluja. Melkein laittaisin vuokralle jos saat järjesteltyä asian pankin kanssa. Eli vuokralla maksat lyhennykset ja koron.
Maaseudulta voi olla ettei mene ikinä kaupaksi. Itse sain monen vuoden jälkeen kaupaksi mutta tappiota tein n 50 000 euroa.
Jos todella on kaksi velatonta asuntoa, niin mikä estää muuttamasta jo uuteen. Ilmeisesti AP yritaät itse myydä taloa, laita välittäjä asialle, niin ei tarvitse olla jatkuvasti vanhassa kodissa. Tai laita vuokralle, jos ei ostajaa löydy.
Huono aika myydä ja jatkuu ehkä vuosia.
Hyvä aika ostaa, jos ei tarvi juurikaan lainaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, voit olla seitenkymppinen, mutta sinun kirjoituksesi kuvastaa teini-ikäisen tytön ajatusmaailmaa.
Mikä saa luulemaan että ikä tekisi ihmisestä jotenkin erilaisen? Mitä vanhemmaksi tulee sitä enemmän hämmästelen että monikin on todella lapsellinen yli keski-ikäisenäkin.
Nyt on huono aika myydä asuntoa ellei asunto ole erinomaisella sijainnilla isoissa kaupungeissa. Noille asunnoille löytyy aina kysyntää, muiden kanssa vaikeampaa.
Pienillä paikkakunnilla asunnon/talon myyminen on vielä vaikeampaa. Oletteko saaneet yhtään tarjousta? Jos tarjouksia ei ole tullut yhtään niin tilanne on pidemmän päälle aika huono ja hinta on luultavasti liian korkea houkuttelemaan edes niitä harvoja ostajia.
Koska olette lähes velattomia, olisin valmis myymään jopa ns. halvalla jotta pääsen talon kuluista ja ylläpidosta eroon. Valitettavsti asuntomarkkinat tuskin tulevat muuttumaan ihan lähivuosina ja voi olla ettei hyväkään hinta silti houkuta yhtään ostajia joillain alueilla. Valitettava totuus myös on että suurin osa joutuu tinkimään myyntiodotuksistaan tällä hetkellä.
Oon miettiny, että en ottais enää koiranpentua seittemänkymppisenä. Ihan vaan, ettei koira joutuis hunningolla jos tulis vaikka joku sairaus.
Myynti sakkaa tällä hetkellä koko maassa, koska ihmisillä ei ole rahaa.