Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttää kun muut ovat töistä saikulla vähän väliä. Itse en ole ollut kuin yhden päivän kahden vuoden aikana...

Vierailija
07.05.2023 |

...korona kun iski sunnuntaina, niin maanantain olin sakulla. Siitä eteenpäin etänä ihan normi päiviä. Nyt tekis vaan mieli olla omalla ilmoituksella 3pv saikulla ja oikeasti olla tekemättä yhtään mitään. Hyvin voisin linnoittautua kotiini 5pv:ksi eli 3pv + viikonloppu.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan laitonta laittaa tulospalkkioon yhdeksi tekijäksi saikkulomapäivien määrä? Eli 0-3 saikkupäivää on 200% suoritus 3-7 olisi 100% 7-10olisi 50% ja yli kymmenen olisi 0% vaikutus.

Vierailija
22/37 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut, että elinsiirron ja vastustuskykyyn vaikuttavien hyljinnänestolääkkeiden takia olen herkkä infektioille. Osa vie sairaalaan asti. En siis kiitä ja ylistä ihmisiä, jotka tulevat sairaana töihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivaa, ettei korona tappanut sinua vaan pääsit leuhkimaan töiden teolla sairaana. Perusterve omaiseni oli teholla kuukauden ja kuoli sitten. Mikään työ ei mene elämässäni (enää) terveyden edelle.

Vierailija
24/37 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekään en ole sairaana kuin kerran vuoteen. Mutta ymmärrän hyvin, että sairastelukierteeseen voi helposti joutua. Erityisesti, jos on lapsia, mutta on minulla yksi lapseton kaverikin jatkuvasti (todistetusti) sairaana. Lisäksi saatan ajatella, että onkohan hän stressaantunut tai ahdistunut. Se jo yksinään altistaa taudeille, mutta lisäksi ahdistuneena ei meinaa kestää pienintäkään vastoinkäymistä vaan pelkkä nuhakin voi tuntua kamalalta.

Vierailija
25/37 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse syön terveellisesti, otan monivitamiinit, d-vitamiinit, ulkoilen ja liikun, kuuntelen kehoa ja lepään riittävästi. Pesen käsiä ja huuhtelen nenäni. Onhan tuossa tekemistä, mutta mieluummin olen terveenä.

Minä en tee noista mitään muuta kuin syön D-vitamiinia ja olen äärimmäisen harvoin sairaana. Ikää 60v.

Vierailija
26/37 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Only in Finland. Sairaille ollaan kateellisia. Tekis mieli sanoa varo mitä toivot, voi vaikka toteutua.

En usko että kaikki ovat oikeasti sairaita tai sitten ainakin kynnys on alempi, eli jos vähän nenä vuotaa tai aivastuttaa niin ollaan kolme päivää poissa. Neljäntenä päivänä ei näy mitään oireita ja ollaan töissä jumppakassin kanssa valmiina iltajumppaan.

-AP-

Lakkaa tilastoimasta muiden sairauspoissaoloja ja keskity tekemään omat duunisi. Toisten sairauslomat eivät ole sinun asiasi. Mikäli koet että sinulle kertyy liikaa töitä muiden sairauspoissaolojen aikana, keskustele asiasta esihenkilösi rakentavasti. Virtuaalinen kitinä ei auta yhtään mitään.

Vierailija
27/37 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kivaa, ettei korona tappanut sinua vaan pääsit leuhkimaan töiden teolla sairaana. Perusterve omaiseni oli teholla kuukauden ja kuoli sitten. Mikään työ ei mene elämässäni (enää) terveyden edelle.

Juu, näitä liiton "miehiä" löytyy joka työpaikalta. Eivät ole kovin pidettyjä henkilöitä.

Vierailija
28/37 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan laitonta laittaa tulospalkkioon yhdeksi tekijäksi saikkulomapäivien määrä? Eli 0-3 saikkupäivää on 200% suoritus 3-7 olisi 100% 7-10olisi 50% ja yli kymmenen olisi 0% vaikutus.

Mututuntumalla sanoisin, että on laitonta. Työntekijöitä ei saa tahallisesti asettaa eriarvoiseen asemaan terveyden/sairauden perusteella.

Plus että harvinaisen typerä ajatus. Vähänkään rahasta motivoituneet ihmiset ihan oikeasti tulisivat mahatautisina sinne työpaikalle, oksentelisivat kesken asiakaspalaverien jne. Häpeäkseni voin myöntää, että itsekin olen mennyt työpaikalle ja mahatautisena tilanteessa, jossa en voinut enää perua yhtä varattua aikaa ilman, että se olisi maksanut minulle henkilökohtaisesti pari sataa.

Vierailija
29/37 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se totta on, että jotkut jää pienestäkin nipistyksestä (saati sitten jos ihan mieliharmia sattuu pukkaamaan..) pariksi päiväksi salkulle.

Itse en ole ollut vuosiin sairaana kuin kerran flunssassa ja kerran koronassa. En tosin mene sairaana töihin enkä suosittele sitä kenellekään. Luontaisesti hyvä vastustuskyky, enkä syö mitään ylimääräisiä monivitamiineja, vain kalsiumia ja pimeimpään talviaikaan d-vitamiinia.

Mutta onko se saikun aihe kun naapurin kanssa kiistelee ja sitten alkaa harmittaan... näinkin on käynyt.

Vierailija
30/37 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun teen yhteistyötä monien firmojen kanssa ainakin koronarokotetut ovat paljon sairaslomalla sen on huomannut...

Vierailija
31/37 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toistuvat pitkät poissaolot johtuvat usein mt-syistä. Lyhyet poissaolot ovat usein flunssia ym. fyysisiä sairauksia. Käsittelen työssäni lääkärintodistuksia.

Jotkut ovat alttiimpia flunssille kuin toiset. Syitä voi olla monia.

Vierailija
32/37 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Only in Finland. Sairaille ollaan kateellisia. Tekis mieli sanoa varo mitä toivot, voi vaikka toteutua.

En usko että kaikki ovat oikeasti sairaita tai sitten ainakin kynnys on alempi, eli jos vähän nenä vuotaa tai aivastuttaa niin ollaan kolme päivää poissa. Neljäntenä päivänä ei näy mitään oireita ja ollaan töissä jumppakassin kanssa valmiina iltajumppaan.

-AP-

Jotkut tulkitsee juuri noin sitä että saa olla kolme päivää pois omalla ilmoituksella, pienestäkin yskäisystä otetaan automaattisesti se kolme päivää vapaata. Vaikka tarkoitus on että se kolme päivää on maksimi, jos oireet loppuu aiemmin niin totta kai pitäisi tulla heti töihin.

Vierailija
33/37 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

itse en hakenut sairaslomaa edes vaikka oli korona pari kertaa. Ulkohommissa vielä koko ajan paitsi tauot enkä kuollut.

Vierailija
34/37 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei ole kiva olla sairaana. Moni on poissa myös kipeän lapsen vuoksi Päiväkoti-ikäinen voi sairastua kerran kuussa, niin meilläkin. Tämä kun jaetaan kahden vanhemman kesken, niin poissaoloja on joka toinen kuukausi. EI VOI MITÄÄN.

Ihan vastaavasti ei voi mitään sille jos työnantajat eivät halua palkata pienten lasten vanhempia. Kyllähän siinä työpanos väkisinkin kärsii jos joka kuukausi otetaan omia lomia.

Vierailija
35/37 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se totta on, että jotkut jää pienestäkin nipistyksestä (saati sitten jos ihan mieliharmia sattuu pukkaamaan..) pariksi päiväksi salkulle.

Itse en ole ollut vuosiin sairaana kuin kerran flunssassa ja kerran koronassa. En tosin mene sairaana töihin enkä suosittele sitä kenellekään. Luontaisesti hyvä vastustuskyky, enkä syö mitään ylimääräisiä monivitamiineja, vain kalsiumia ja pimeimpään talviaikaan d-vitamiinia.

Mutta onko se saikun aihe kun naapurin kanssa kiistelee ja sitten alkaa harmittaan... näinkin on käynyt.

Kaltaistesi kohdalla voi mennä vaikka niinkin että elämä tuo sinulle pidemmän työkyvyttömyyden (vaikka vuoden) kerralla. Sitäpä ei tiedä. Silloin ihminen pääsääntöisesti huomaa, että kannattikohan toisten ihmisten sairauslomia sittenkään tuomita.

Vierailija
36/37 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se välillä pistää mietityttämään kun yksikin työkaveri on joka viikko joko itse kipeä tai yksi kolmesta lapsesta kipeänä (meillä saa jäädä isoakin lasta hoitamaan kotiin). Mies ei ikinä jää kotiin. Ja itsellä sitten hirveät tunnontuskat kun norossa pitää sen ensimmäisen oireettoman myös saikkua/etäpäivän, vaikka niinhän sen pitää ollakin. Jotenkin olen kateellinen heille, joilla ei tunnu missään soittaa töihin, että enpä tule tänään ja tuskin tulen huomennakaan.

Vierailija
37/37 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se välillä pistää mietityttämään kun yksikin työkaveri on joka viikko joko itse kipeä tai yksi kolmesta lapsesta kipeänä (meillä saa jäädä isoakin lasta hoitamaan kotiin). Mies ei ikinä jää kotiin. Ja itsellä sitten hirveät tunnontuskat kun norossa pitää sen ensimmäisen oireettoman myös saikkua/etäpäivän, vaikka niinhän sen pitää ollakin. Jotenkin olen kateellinen heille, joilla ei tunnu missään soittaa töihin, että enpä tule tänään ja tuskin tulen huomennakaan.

Juu joillain on vaan pokkaa enemmän kuin toisilla ja sitä sanotaan tunnollisuudeksi. Meillä onneksi pääsee lääkärin haastatteluun heti kun on 10 saikkupäivää vuodessa täynnä. Siinä käydään läpi syyt ja varmaan lekuri tarkkailee onko mt-ongelmia. Itse pääsin haastatteluun kun olin kesälomalla 10pv saikulla, kun selkä nasahti, eli välilevy pullistui. 7pv meni karenssiin, joten 3pv "hyödyin tuosta eli sen verran jäi sitten seuraavaan vuoteen pidettäväksi. Haastattelukutsu tuli ja sain sitten kaupanpäälisiksi 10krt fyssaria.