Ärsyttää kun muut ovat töistä saikulla vähän väliä. Itse en ole ollut kuin yhden päivän kahden vuoden aikana...
...korona kun iski sunnuntaina, niin maanantain olin sakulla. Siitä eteenpäin etänä ihan normi päiviä. Nyt tekis vaan mieli olla omalla ilmoituksella 3pv saikulla ja oikeasti olla tekemättä yhtään mitään. Hyvin voisin linnoittautua kotiini 5pv:ksi eli 3pv + viikonloppu.
Kommentit (37)
Only in Finland. Sairaille ollaan kateellisia. Tekis mieli sanoa varo mitä toivot, voi vaikka toteutua.
Vierailija kirjoitti:
Only in Finland. Sairaille ollaan kateellisia. Tekis mieli sanoa varo mitä toivot, voi vaikka toteutua.
En usko että kaikki ovat oikeasti sairaita tai sitten ainakin kynnys on alempi, eli jos vähän nenä vuotaa tai aivastuttaa niin ollaan kolme päivää poissa. Neljäntenä päivänä ei näy mitään oireita ja ollaan töissä jumppakassin kanssa valmiina iltajumppaan.
-AP-
Vierailija kirjoitti:
Jospa saisit noron.
Mikä se on?
Ehitkö työkiireiltäsi ottaa tästä sädekehän. Noin, olepa hyvä. Tästä saat myös rätin sädekehän kiillotukseen.
Itse syön terveellisesti, otan monivitamiinit, d-vitamiinit, ulkoilen ja liikun, kuuntelen kehoa ja lepään riittävästi. Pesen käsiä ja huuhtelen nenäni. Onhan tuossa tekemistä, mutta mieluummin olen terveenä.
Menit siis koronassa töihin? Saitko siitä mitalin?
Vierailija kirjoitti:
Itse syön terveellisesti, otan monivitamiinit, d-vitamiinit, ulkoilen ja liikun, kuuntelen kehoa ja lepään riittävästi. Pesen käsiä ja huuhtelen nenäni. Onhan tuossa tekemistä, mutta mieluummin olen terveenä.
Mäkin teen tätä kaikkea ja olen silti tosi usein sairaana. Kadehdin niitä, jotka ei ole.
No ei ole kiva olla sairaana. Moni on poissa myös kipeän lapsen vuoksi Päiväkoti-ikäinen voi sairastua kerran kuussa, niin meilläkin. Tämä kun jaetaan kahden vanhemman kesken, niin poissaoloja on joka toinen kuukausi. EI VOI MITÄÄN.
Kuolemantapauksen vuoksi sain viikon saikkua, samoin flunssa viisi päivää saikkua. (Flunssan vuoksi olen ollut saikulla viimeksi vuonna 2014 ja nyt viimeksi 2020) . Koska flunssa iski vuosilomallani, siirtyi lomani ja pidin vuosilomaa myöhemmin. Tämä on laissa. Anteeksi, että olen "kova" saikuttaja mielestäsi. Työkaverithan eivät tienneet, että sairastuin vuosilomallani ja siitäkös kateus iski heille.
Lapsen ekana päikkyvuonna olin itse sairaana joka kuukausi. Sitä ennen vuosia terveenä.
Mikään ei ole niin ärsyttävää, kuin työpaikalle pärskimään tai ripuloimaan tulevat työkaverit. Pakko sitten itse saikuttaa, kun niiltä jonkun influenssan taas nappaa. Että miksi et sitten ollut tuolloin sairaana saikulla, kaikki sun työkaverit sitä toivoi kuitenkin.
Sama itellä. Olen ehkä kerran vuodessa saikulla ja moni muu on vähän väliä. Näin on aina ollut sen, mitä olen työelämässä yli 20 vuotta ollut. Kaiken lisäksi olen 50kg ylipainoinen tupakoiva läski. Huvittavaa, kun aina sanotaan kuinka ylipainoiset tulevat kalliiksi. Ainakin työnantajat heittäisivät varmasti ilosta kärrynpyörää, jos kaikki liikunnallisetkin olisivat yhtä vähän saikulla kuin minä "sairaalloinen läski". Lähinnä nuo liikunnalliset eniten saikuttavat, kun aina vaivaa se joskus liikunnassa paskaksi mennyt polvi tai selkä.
Vierailija kirjoitti:
Menit siis koronassa töihin? Saitko siitä mitalin?
En mennyt kun oltiin 1.5v pakotetusti etätöissä. Piti olla syy ja erikseen lupa että sai mennä toimistolle. En keksinyt mitään niin hyvää syytä että olisin saanut mennä. Ne keillä oli pieni asunto ja esim. Vauva-ikäisiä lapsia kotona saivat mennä, koska edellytyksiä etätyön tekemiseen ei ollut.
-AP-
Ihmiset vaivaisia. Kuten vaivaishiiri. Minkäs sille voi. Onko se ala sellainen josta tykkäävät vai ei? Onko sijaisia.
Ite en oo päivääkään töissä kipeenä. En saa siitä mitään extraa ja ihmisellä on OIKEUS levätä, kun on kipeä.
Niin työnantajaanpäin en kyllä ole.
Kaikilla on erillainen vastustuskyky.Lisäksi joillakin on esim.migreeniä jonka takia ovat usein pois töistä.Ole iloinen että itse olet terve.
Minua ärsyttää ne ketkä kipeänä tulevat töihin,sitten kuitenkin lähdetään kesken päivän kotiin ja pahimmassa tapauksessa on tartutettu koko työyhteisö.
Luulisi nyt aikuisen ihmisen osaavan arvioida työkykynsä ennen töihin lähtöä.
Eri asia tietenkin äkilliset vatsataudit esimerkiksi.
Ennemmin terve ja töissä kuin kipeänä vähän väliä.
Ei se sairastaminen niin mukavaa kuitenkaan ole.
Työkaverini on todella usein saikulla. Kahden alle kouluikäisen lapsen äiti.
En haluaisi valvoa oksentelevan/kuumeisen/yskivän/nuhaisen lapsen kanssa.. Ensin toisen ja sitten sairastuu toinen ja pahimmassa tapauksessa vielä itse.
Ja tietenkin pitää se saikkulappu joka kerta hankkia.
En kadehdi. Olen kiitollinen omasta terveestä elämäntilanteestani.
Oma vika kun teet sairaana töitä.