Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En halua jättää perintöä vanhemmilleni ja omia lapsia ei ole, mitä tehdä?

Vierailija
07.05.2023 |

Kuten otsikko kertoo, miten voin varmistaa ettei vanhempani saa omaisuuttani ja varallisuuttani jos/kun kuolen. Lapsia minulla ei ole eikä ehdi tulla ja sisaruksia ei ole. Onko vanhemmalla jokin lakiosa? Voinko ihan testamentilla todeta ettei vanhemmilleni tule mitään mikä on ollut minun vaan lahjoitan omaisuuteni sille kenelle haluan? Millaiset perintöoikeudet avopuolisoilla on?

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haluat  tehdä hyvää ja autta köyhiä lapsia saamaan hyvän koulutuksen, niin googleta frida.  On kristillinen järjestö jolla on ns. kummilapsia.  Esin intiassa tai Nepalissa jne.  Yksi lapsi pääsee kouluun 40€/kk.  Googleta ja soita järjestöön.

Vai frida.

Vierailija
42/46 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testamentti. Tai tuhlaat omaisuutesi eläessäsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tee niin kuin minä. Testamenttasin koko omaisuuteni henkilölle, joka syntyy samalla hetkellä kuin minä kuolen. Siinäpä sitten selvittelevät asiaa, kun käyvät koko maailman kuolinhetkelläni syntyneet läpi aikavyöhykkeittäin.

Kuka selvittelee ja paljonko heille maksetaan?

Ei ole minun ongelmani. Määräsin testamentin toimeenpanijaksi kuolinhetkellä virassa olevan Suomen pääministerin.

Hän kieltäytyy mahdottomasta tehtävästä, koska pääministeröinti teettää liikaakin työtä.

Ei kukaan ole ikuisesti pääministerinä. Toimeenpanijalle ei voida antaa oikeutta delegoida tehtäväänsä toiselle henkilölle, eikä toimeenpanija myöskään voi luovuttaa kuolinpesää konkurssiin.

Luuletko että testamentilla voi määrätä jonkun tehtävään, jota hän ei halua? "Toimeenpanijasi" voi yksinkertaisesti kieltäytyä toimeenpanijan tehtävästä, ja se siitä.

Joku siihen on kuitenkin tilalle määrättävä.

Ei ole, ja vaikka olisikin, toimeksiantosi on mahdoton toteuttaa ja siksi kaikki varallisuus menisi selvittelykuluihin, kunnes mitään jaettavaa ei enää olisi.

Ei se minua haittaa, kunhan selvittävät perillisen / perilliset. Konkurssiin, ei kukaan voi pesää kuitenkaan hakea, koska jää sinne sen verran paljon rahaa.

Vierailija
44/46 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sulla on vanhempiasi vastaan? Ilman heitä et olisi täällä. Jos haluat, että omaisuutesi saa avopuolisosi, tee testamentti.

Sepä justiin. Ilman heitä en olisi täällä. Eli heidän syytä se, että joudun täällä olemaan.

Et nyt ihan tiedä kuka olet ja miksi olet täällä. Jos tietäisit, lopettaisit vanhempiesi syyttämisen, ja sen sijaan olisit heille kiitollinen.

Olen täällä, koska vanhempani harrastivat seksiä juuri tiettyyn aikaan ja tietyistä geeneistä syntyi minä. Vaikkapa seuraavalla viikolla harrastettu seksi ei olisi tehnyt minua, vaan toisen ihmisen. Jos en olisi koskaan syntynyt, niin en olisi menettänyt mitään, koska en olisi koskaan syntynyt ja kehittynyt niin että olisin olemassaoloni tiedostanut. Ei olisi koskaan ollut "minua", joka olisi voinut mistään olla kiitollinen tai epäkiitollinen. En nyt näe, että se tiettyyn aikaan harrastettu sekso olisi peruste olla kiitollinen mistään.

Oman olemassaolosi tiedostaminen ei ala syntymässä ja lopu kuolemaan. Muuten kyllä ihan ok-päättelyä viestisi.

Vierailija
45/46 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menkää naimisiin, niin puolisolle menee automaattisesti kaikki.

tuo edellyttää että ap lähtee ensin. kun lapsettomalla ei ole testamenttia, niin omaisuus menee puolisolle. sitten aikanaan puolison omaisuus laitetaan kahtia josta toinen puolisko palautuu ensiksi lähteneen suvulle. tuon takia kannattaa tehdä testamentti toisen hyväksi.

Vierailija
46/46 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tee niin kuin minä. Testamenttasin koko omaisuuteni henkilölle, joka syntyy samalla hetkellä kuin minä kuolen. Siinäpä sitten selvittelevät asiaa, kun käyvät koko maailman kuolinhetkelläni syntyneet läpi aikavyöhykkeittäin.

Kuka selvittelee ja paljonko heille maksetaan?

Ei ole minun ongelmani. Määräsin testamentin toimeenpanijaksi kuolinhetkellä virassa olevan Suomen pääministerin.

Hän kieltäytyy mahdottomasta tehtävästä, koska pääministeröinti teettää liikaakin työtä.

Ei kukaan ole ikuisesti pääministerinä. Toimeenpanijalle ei voida antaa oikeutta delegoida tehtäväänsä toiselle henkilölle, eikä toimeenpanija myöskään voi luovuttaa kuolinpesää konkurssiin.

Luuletko että testamentilla voi määrätä jonkun tehtävään, jota hän ei halua? "Toimeenpanijasi" voi yksinkertaisesti kieltäytyä toimeenpanijan tehtävästä, ja se siitä.

Joku siihen on kuitenkin tilalle määrättävä.

Ei ole, ja vaikka olisikin, toimeksiantosi on mahdoton toteuttaa ja siksi kaikki varallisuus menisi selvittelykuluihin, kunnes mitään jaettavaa ei enää olisi.

Ei se minua haittaa, kunhan selvittävät perillisen / perilliset. Konkurssiin, ei kukaan voi pesää kuitenkaan hakea, koska jää sinne sen verran paljon rahaa.

Täytyykin vielä miettiä muutosta testamenttiin. Jos siihen määräisi sittenkin jonkun tuotantoyhtön testamentin toimeenpanijaksi. Ohjelman nimeksi voisi määrätä vaikka "Perkeleen perijöitä jahtahtaamassa". :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kahdeksan