Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekoäly muutti aivokuvat tekstiksi, valehtelu loppuu tekoälyn aikakaudella!

Vierailija
07.05.2023 |

https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/ajatustenlukutekniikka-lahestyy-…

Lainaus:

"Tutkimusryhmä on onnistunut tulkitsemaan aivokuvista ajatuksia tekoälyn avulla tekstimuotoon. Läpimurron myötä otetaan askel lähemmäksi toimivaa ajatustenlukemista, Tech Xplore uutisoi.

Teksasin yliopiston yhdysvaltalaisen tutkijaryhmän kehittämä tekniikka voisi mahdollistaa keskustelemisen kommunikointikykynsä menettäneiden ihmisten kanssa. Aiemmin vastaavat tekniikat tarvitsivat avuksi aivoihin asennetun implantin, mutta nyt kehitetty tekniikka toimii ilman aivoihin kajoamista.

Yliopiston tiedotteen mukaan tutkijat nimittävät tekniikkaansa semanttiseksi dekooderiksi. Tutkijat ovat julkaisseet tuloksensa Nature Neuroscience -julkaisussa"

Käytännössä siis tekoäly voi lukea ihmisen ajatukset tämän aivosähkökäyrästä tai tuollaisesta aivokuvasta.
Vaikeapa rikollisen ponnistella salatakseen syntinsä jos poliisia avustaa kuulustelussa tekoäly.
Myös puhelimiin tulee varmaan pian tuo ominaisuus, silloin ihminen voi puhua ja valehdella mutta tekoäly paljastaa kuulijalle puhujan todelliset ajatukset!

Ihana rehellisyyden aika koittamassa, te jotka uutista säikähdätte, miksi haluatte valehdella toisilla paljastumista peläten?

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä. Saadaan menetetty omaisuus suvussa takaisin, oikein hyvä.

Vierailija
2/54 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, paljastuu että kateelliset on yleensä rumia ja lahjattomia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo tulee yksinkertaistamaan maailmaa todella merkittävästi. Ajatuspoliisi on pian totta. Nämä valvovat ja kuvaavat ruuduthan meillä on jo.

Vierailija
4/54 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ihmiset valehtelevat, eikä kukaan halua kertoa itsestään avoimesti joka ikistä asiaa kaikille vastaantulijoille.

Vierailija
5/54 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistavaa, kun kaikki yksityisyys on mennyttä.

Vierailija
6/54 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies sanoo: "Et näytä lihavalta, vaan just sopivalta"

Mies ajattelee: "Onhan tolle jo kertynyt läskiä vyötärölle"

Vierailija
7/54 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nonni, se on sit 3.ja 4.maailmansota.

Ihmisellä on oikeus ajatuksiinsa, eikä kaikki negatiiviset ajatukset ole merkki inhosta tai vihasta toista kohtaan.

Jokainen ihminen ärsyttää välillä, se nyt kuuluu elämään, mutta ei kaikkia tarvitse paljastaa.

Vierailija
8/54 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä että heti valtava villitys🧐

Minulla ei ainakaan ole yhtään mitään salattavaa, tuskinpa arkiset ajatukseni ketään kiinnostavat!

Ihanaa jos saadaan kiinni esim puolisonsa tai naapurinsa murhia suunnittelemia tai vaikka lentokentän turvatarkastuksessa voidaan napsia pois salakujettajat ja lentokonekaapparit.

Tuskin oman lomansa kohokohtia muisteleva turistinainen kovinkaan paljon viivästyy matkaltaan vaikka hänen ajatuksensa luettaisiinkin lähtöportilla, sen sijaan matka on varmasti paljon turvallisempi!

Vierailija
9/54 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan hyvä asia meille rehellisille, oikeasti rehellisille ihmisille. Joille ollaan kateita ja tehty kaikkee paskaa.

Odotan sitä aikaa innolla!

Hoikalle, hauskalle, kauniille ja hyvää tahtovalle ollaan oikeast ihan fitun kateitahih

Vierailija
10/54 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä tämmöisissä uutisissa on tapana vetää mutkat suoriksi- vähintään. Joku epämääräinen aivokäyrä= ajatustenluku. No joopa. Ja kun painan seinän katkaisinta, niin tekoäly ymmärtää, etä haluan valon päälle. 

Vierailija
11/54 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä,ei enää kelan huijareita, ei enää veronkiertoa, ei pimeitä töitä, ei rosvojen aikeita! Ei ahdistelijoita..

Vierailija
12/54 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei enää epärehellisiä kansanedustajia, pomoja, ministereitä. Aaahh.

Vierailija
13/54 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä että heti valtava villitys🧐

Minulla ei ainakaan ole yhtään mitään salattavaa, tuskinpa arkiset ajatukseni ketään kiinnostavat!

Ihanaa jos saadaan kiinni esim puolisonsa tai naapurinsa murhia suunnittelemia tai vaikka lentokentän turvatarkastuksessa voidaan napsia pois salakujettajat ja lentokonekaapparit.

Tuskin oman lomansa kohokohtia muisteleva turistinainen kovinkaan paljon viivästyy matkaltaan vaikka hänen ajatuksensa luettaisiinkin lähtöportilla, sen sijaan matka on varmasti paljon turvallisempi!

Eli olisit valmis kertomaan ihan kaiken kenelle tahansa? Sinua ei haittaisi että äitisi tietäisi kaiken seksielämästäsi, sinua ei haittaisi että lapsesi saisi tietää kun huonolla hetkellä ajattelisit siitä jotain negatiivista? Sinulla ei tosiaan ole yhtään mitään, jota haluaisit salata joltakin? Minä taas voin myöntää että on aivan valtavasti asioita, joita haluan salata joko kaikilta tai osalta ihmisiltä. Ei ne asiat välttämättä ole mitään maailmaamullistavia, mutta silti yksityisiä.

Vierailija
14/54 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ajatukseni ovat minun ajatuksiani. Ne eivät kenellekään kuulu.

Vierailija
15/54 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Yliopiston tiedotteen mukaan tutkijat nimittävät tekniikkaansa semanttiseksi dekooderiksi. Tutkijat ovat julkaisseet tuloksensa Nature Neuroscience -julkaisussa""

Dekooderille on aina vastinpari kooderi. Kohta voi lähettää käskyjä etänä ihmisten aivoihin.

Vierailija
16/54 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliitikot kieltää tuollaisen hirveyden. Ainakaan poliitikoilta ja yritysjohtajilta ei saa haastatteluissa ja oikeudenkäynneissä ottaa aivosähkökäyriä koska se olis ihmisoikeuksien vastaista.

Vierailija
17/54 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole mitään salattavaa, olen yhteiskunnan täydellinen tukipylväs ja ajatukseni saa tulla lukemaan milloin tahansa!

Vierailija
18/54 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei enää epärehellisiä kansanedustajia, pomoja, ministereitä. Aaahh.

Niitten lähelle tuota vekotinta ei tuoda. Kansaa kyllä pitää vahtia.

Vierailija
19/54 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun ajatukseni ovat minun ajatuksiani. Ne eivät kenellekään kuulu.

Ole sitten hiljaa.

Vierailija
20/54 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun jutun lukee, niin tekniikka ei ole vielä niin pitkällä kuin ap antaa ymmärtää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi