Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko teillä on kotona käteistä katastrofin varalle?

Vierailija
07.05.2023 |

Meillä aina pari tuhatta euroa laatikossa. Hätärepuissa sen lisäksi muutama satanen.

Eli silleen sopivasti poikkeustilanteiden varalle.
Miten muilla?

Kommentit (96)

Vierailija
81/96 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tulee kunnon katastrofi, ei käteiselle ole mitään tarvetta. 

Mutta jos tulee pienempi katastrofi, niin voi ollakin.

Hullua kuvitella, että kortit toimii aina.

Luuletko todellakin että käteisellä saat hätätilassa asioitua modernissa kaupassa?

Eiköhän kauppiaat aika nopsaan keinot keksisi.

Tosin monesta maatilamyymälästä varmaan voisi ostaa?

Vierailija
82/96 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletko todellakin että käteisellä saat hätätilassa asioitua modernissa kaupassa?

Kaupoista viis, mutta jos on hätätila eikä kortit toimi, niin ruokaa, polttoainetta jne. saa käteisellä vaikka lähistön maajusseilta. He eivät yleensä muulloinkaan harrasta kortilla myyntiä.

Kova tuntuu olevan luotto siihen, että maajusseja olisi aina lähistöllä. Kohta niitäkään ei ole tätä tahtia kun tiloja lopetellaan.

Kyllä meidän lähellä on. Omasta tilanteestahan tässä puhutaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/96 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina vähintään 50e lompakossa ja tonni kotona.

Vierailija
84/96 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama vuosi sitten Tuurin kyläkaupassa ei mitkään kortit toimineet pariin tuntiin. Kassat ja käteinen toimivat. Kyllä oli pitkät jonot pankkiautomaattiin ja niinhän sekin sitten tyhjeni.

Vierailija
85/96 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona noin 4000€ asekaapissa lukon takana ja lompakossa pari sataa.

Käytän käteistä silloin tällöin, lisäksi töissä on kaikenlaisia lahjakeräyksiä ja kohta tietenkin taas suvun ylioppilaille tulee annettua käteistä.

Vierailija
86/96 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran on rahaa, että voin katastrofin tullessa napata kadulta ensimmäisen vapaan taksin ja samaan aikaan kun muut taistelevat viimeisestä automaatissa olevasta viisikymppisestä ja joku karjuu puhelimeen, että "Miten niin ei luottorajaa voi korottaa, totta kai sitä voi korottaa!", niin minä voin sanoa kuskille, että "Lähde ajamaan Vantaalle, hinnalla millä hyvänsä!" ja sen jälkeen jää varaa juosta lähimmälle avoinna olevalle lentoyhtiön tiskille ja sanoa "Lippu seuraavalle mahdolliselle lennolle, sano sitten kun riittää" ja alkaa mättämään viisikymppisiä tiskiin. Niin, ja viisinumeroisesta luvusta siis puhutaan, siis sellaisesta joka ei ala ykkösellä.

Vierailija
87/96 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tällä hetkellä yhtään. Pitäis varmaan säästää mieluummin käteistä kuin rahastoon.

Vierailija
88/96 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tällä hetkellä yhtään. Pitäis varmaan säästää mieluummin käteistä kuin rahastoon.

Käteisen varsinainen kerääminen tuskin on tarpeen, mutta hajautuksena ja katastrofivarautumisena sitä kannattaa olla järkevä määrä olemassa.

89/96 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi 2000 € mullakin. Ehkä muutaman satasen vähemmän.

Vierailija
90/96 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monesti olen asioinut kaupassa, jossa sillä hetkellä ei toimi korttimaksu. Vain käteisellä, kiitos.

Mikä kriisi tuo on? Se on ihan kierrettävissä sillä, että on useamman pankin kortteja.

Miten ne auttaa, jos korttimaksut eivät onnistu?

Aniharvoin kaikkien pankkien kortit ovat samaan aikaan toimintakelvottomia.

Korttimaksut voivat olla pois käytöstä esim. sen takia, että tietoliikenneyhteydet on poikki tai järjestelmiin on tehty palvelunestohyökkäys. Silloin ei tietenkään toimi minkään pankin kortit. Tilanteita on monenlaisia, toisiin käteinen on ratkaisu, toisiin ei. Yleensä pienet katastrofit on todennäköisempiä kuin isommat. Ja aika iso katastrofi täytyy tulla, että käteinen muuttuu kokonaan arvottomaksi. Ei ole muuttunut Ukrainassakaan.

Vierailija
91/96 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

N 1500 eur

Vierailija
92/96 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä satsasin kaiken säilykkeisiin ja vessapaperiin.

Vierailija
93/96 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

0,10€. Tilillä 13€ tilipäivään asti. Mulla on rahanhallintaongelmia ja velkaa. Ei mulla pysy säilössä seteleitä.

Vierailija
94/96 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari tonnia ei riitä pitkälle jos kunnon katastrofi tulee. Minulla on noin 80 tonnia kotona. Pitää olla 4-5 vuoden varat jos oikeesti joku pankkikin menee konkkaan tai netti sammuu.

Vierailija
95/96 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollu käteistä aina henkilökohtaisen minikatastrofin jälkeen. Mies oli Lapissa 1,5 vkoa työmatkalla ja hävitin toisena päivänä korttini. Lapset oli pieniä. Onneksi vanhemmat lainasi rahaa. Mutta sen jälkeen olen aina pitänyt käteistä kotona. 1500 eur on sellainen peruskassa.

Vierailija
96/96 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäiskö ostaa muutama pieni kultakolikko. As. tuntijat varoittaa, et saa korkoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme