Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsivesi meni eilen juuri ennen nukkumaanmenoa, milloin pitää lähteä sairaalaan?

Vierailija
07.05.2023 |

Nyt rv40, lapsivesi meni eilen juuri ennen sänkyyn menoa mutta päädyttiin miehen kanssa vielä lepäämään yön yli. Missä kohtaa synnytyksen on tarkoitus alkaa?

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua, mieslääkärit olivat paljon empaattisempia. Tämä sama kokemus oli myöhemmin, kun lapsi oli sairas ja hoidettiin paljon.

Vierailija
42/52 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se sairaalakaan ole yhtään hyvä paikka. Kätilö meni istumaan hoitajien joulupöytään ja jätti minut yksin ponnistamaan nelinkontin sängylle. En löytänyt hälytyskelloa ja olin yksin perimmäisessä huoneessa. Huoneet äänieristettyjä. Oli tunne, että lapsi tulee ulos, kukaan ei ota koppia. Aloin huutaa apua. Onneksi joku tuli liinavaatekaapille käymään ja kuuli huudon.

Tässä huomataan taas hoitajien kuuluisa ammattietiikka. Ja lisää palkkaa pitäisi saada

Niinpä. Mies naureskeli siinä ja kätilö naureskeli miehen kanssa. Silloin kun mies vielä oli siinä. Kätilö tuijotti ulos ikkunasta.

Oksitosiinia meni koko vuorokausi, vaikka lapsi ei mahtunut syntymään. Helvetilliset kivut, kun supisti, mutta lapsi ei päässyt ulos. Onneksi tuli lääkäri ja sanoi, että nyt tämä kärsimys saa loppua ja sain mennä leikkaussaliin.

Kätilö ei edes huomioinut oksitosiinia.

Mies ulkomainen. Kätilö ehkä rasse.

Kätilö ja mies naureskelivat kun oksensin ja pyysin oksennuskuppia. Mies ei sitä tuonut.

Siihen kätilö jotain naureskeli, ettei sitten tuotakaan.

Ainoat asialliset olivat lääkäri ja traumahoitaja.

Silloin kun ihminen tarvitsee apua, ei ole hoitajan tehtävä tuomita potilaita. Olen myös tähän törmännyt useaan otteeseen. Lääkärit ovat monesti paljon älykkäämpiä ja ovat sisäistäneet ammattietiikan. Samanlaista kohtelua en ole saanut lääkärien taholta kuin hoitajilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti! Onko lapsi vielä ok?

Kiire

Vierailija
44/52 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hassua, mieslääkärit olivat paljon empaattisempia. Tämä sama kokemus oli myöhemmin, kun lapsi oli sairas ja hoidettiin paljon.

Jollakin tavalla mieslääkärit ottavat asiat asioina ja näkevät selkeämmin kokonaisuuksia.

Naislääkärit takertuvat epäolennaisuuksiin.

Näin koin.

Olen nainen ja kannatan vankasti tasa-arvoa.

Vierailija
45/52 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naishoitajat ovat yksittäisiä poikkeuksia lukuunottamatta ylimielisiä ja tylyjä. Eivät halua kohdata potilasta ja helpottaa hänen oloaan. Vastenmielistä sakkia. Tämä on jo nuorilla. Olin leikkauksen jälkeen osastolla ja sellainen Justiina -tyyppinen eukko vain tuli ja kävi käsiksi, tunki väkisin kuumemittarin korvaan sanomatta sanaakaan keskellä yötä.

Vierailija
46/52 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naishoitajat ovat yksittäisiä poikkeuksia lukuunottamatta ylimielisiä ja tylyjä. Eivät halua kohdata potilasta ja helpottaa hänen oloaan. Vastenmielistä sakkia. Tämä on jo nuorilla. Olin leikkauksen jälkeen osastolla ja sellainen Justiina -tyyppinen eukko vain tuli ja kävi käsiksi, tunki väkisin kuumemittarin korvaan sanomatta sanaakaan keskellä yötä.

Sisätautiosastolla on pahimmat ja kyynisimmät. Monet hoitajat tuntuvat vihaavan työtään.

Vierailija
47/52 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se sairaalakaan ole yhtään hyvä paikka. Kätilö meni istumaan hoitajien joulupöytään ja jätti minut yksin ponnistamaan nelinkontin sängylle. En löytänyt hälytyskelloa ja olin yksin perimmäisessä huoneessa. Huoneet äänieristettyjä. Oli tunne, että lapsi tulee ulos, kukaan ei ota koppia. Aloin huutaa apua. Onneksi joku tuli liinavaatekaapille käymään ja kuuli huudon.

Munkulli seisoo. Lihava nainenvittu levällään kontillaan huutamassa apua samalla kun pillustatyöntyy limainen pää. Aahh.

Joo ei päätä edes näkynyt. Mutta en sitä voinut tietää ja en uskaltanut / päässyt sängystä pois.

Ja tästä ei ollut potilaskertomuksessa mitään mainintaa....

Vierailija
48/52 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Trolli tämän on pakko olla. Ei kait kukaan äiti ole niin tollo, että jää ihmettelemään kas lapsivesi tuli, no mikäs kiire tässä. Apua :DDDD

No mikä kiire siinä on? Ihan rauhassa saa odotella supistuksia kotona. Oletko itse koskaan edes synnyttänyt?

Vierailija
49/52 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sisätautiosastolla on pahimmat ja kyynisimmät. Monet hoitajat tuntuvat vihaavan työtään.

Lähisukulaiseni on sairaanhoitaja ja sen kyynisempää ja laiskempaa ihmistä saa hakea. Työ on suuri uhraus hänelle. Kerran sanoin, että lopeta työ, jos on niin vaikeaa. Siihen, että ehei kun palkka. Hänellä ei ole muutakaan sisältöä elämässä.

Vierailija
50/52 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä huomataan taas hoitajien kuuluisa ammattietiikka. Ja lisää palkkaa pitäisi saada

Niinpä. Mies naureskeli siinä ja kätilö naureskeli miehen kanssa. Silloin kun mies vielä oli siinä. Kätilö tuijotti ulos ikkunasta.

Oksitosiinia meni koko vuorokausi, vaikka lapsi ei mahtunut syntymään. Helvetilliset kivut, kun supisti, mutta lapsi ei päässyt ulos. Onneksi tuli lääkäri ja sanoi, että nyt tämä kärsimys saa loppua ja sain mennä leikkaussaliin.

Kätilö ei edes huomioinut oksitosiinia.

Mies ulkomainen. Kätilö ehkä rasse.

Kätilö ja mies naureskelivat kun oksensin ja pyysin oksennuskuppia. Mies ei sitä tuonut.

Siihen kätilö jotain naureskeli, ettei sitten tuotakaan.

Ainoat asialliset olivat lääkäri ja traumahoitaja.

Silloin kun ihminen tarvitsee apua, ei ole hoitajan tehtävä tuomita potilaita. Olen myös tähän törmännyt useaan otteeseen. Lääkärit ovat monesti paljon älykkäämpiä ja ovat sisäistäneet ammattietiikan. Samanlaista kohtelua en ole saanut lääkärien taholta kuin hoitajilta.

Ja sitten vielä hoitajat ikäänkuin kuvittelevat olevansa jotain nokkelia ja parempia ihmistuntemuksessa. Kattia kanssa.

Vierailija
51/52 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on tehty kaksi aborttia ja ei se itse toimenpide ollut paha mutta syyllisyys oli. Siis hoitajien kommentit. Jälkimmäisessä sain kohtutulehduksen ja ohjeiden mukaan otin yhteyttä. Hoitaja tokaisi minulle, kun menin lääkärille, että ainakin osaan tulla tänne ja katsoi pilkallisesti. En olisi tarvinnut tuota kommenttia.

Vierailija
52/52 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen, kun lapsivesi meni.

Sinuna vähintään soittaisin ja kysyisin asiasta.

Eikös siinä ole tulehdusriski olemassa, jos lapsi pitkään kohdussa ilman lapsivettä?

Lapsivettä tulee kyllä koko ajan lisää synnytykseen asti, mutta määrä on kuitenkin niin paljon vähäisempi, että on isompi riski, että napanuora pääsee kiertymään kaulan ympärille ja tukehduttaa vauvan. Muutenkin vauva on huonommin suojattu, kun ei ole enää turvallista lapsivesi-kuplaa ympärillä. En kyllä olisi käynyt rauhassa nukkumaan, mutta tehty mikä tehty. Toivottavasti ap on jo käynyt näytillä vähintään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä