Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lahja ylioppilaalle

Guderian
07.05.2023 |

Apuva..

En voi rimpauttaa broidille ja kysyä kun lahjonnan kohde on veljenpoikani..
Siis minkä _kokoinen_ lahja antaa vuonna tänä valmistuvalle?

Muodoksi makustelen lahjakortin (nokun oikean kokoisia, värisiä, muotoisia ja sen sellaisia).
Oma talouteni hioutunut suurten tuloerojen kulttuurissa, joten en oikeasti hahmota välttämättä täkäläisen hyvän maun rajaa. Haluan lahjan olevan huomaamaton, eli ei liian alhainen eikä ylin.. Siinä jossain harmaassa mätössä..

Taustaa sen verran että broidi perheineen on normi toimihenkilöpariskunta noin niinku täkäläisellä paletilla sudittuna sosioekonomisen asteikon taholla....

Siis äkkiäarvottuna pohdin satkun (100€) lahjakorttia, mutta oikeasti, onko moinen jo pilkantekoa päivänä tänä?
Jos synttäreistä kyse olisi niin ihan peliläppärin (>1000€) shoppaisin, koska pakettien avaaminen (riemusta kiljuen) on osa seremoniaa.
Mut nää lakkiaiset, ei (oman kokemukseni valossa) ole päähenkilön itsensä juhla, vaan niiden suvussa olevien vanhempien tapahtuma enempi... Enempi joku kollektiivinen sukupolvenvaihdos, jossa ei voi itseään niin hirveästi julkisesti edustaa, enempi myötäillä sitä julkansaa kuin itse juhlinnan kohdetta..

Pyydän, saa auttaa...

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna vaikka koko omaisuutesi. Tuskin se riittää.

Vierailija
2/12 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan 70. Olen sinkku. Nuori on kummityttöni.

Satasta en halua antaa vaikja voisinkin. Satanen ok pariskunnalta.

Kuluja päivään tulee muutenkin matkoista, yöpymisestä, ruusuista ym

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on vaan ylioppilas.

Vierailija
4/12 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos!

Vierailija
5/12 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satasen antaisin korkeintaan.

Vierailija
6/12 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko tuosta nyt maksaa pitää, että on suorittanut peruskoulun. Mielestäni ei mitään. 

Vierailija
7/12 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiits!

Vierailija
8/12 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei juma...

Ensinnäkin, voit soittaa veljellesi ja kysyä.

Toiseksi, ylioppilaaksi pääseminen on aika hemmetin paljon isompi juttu kuin synttärit.

Kolmanneksi, ylioppilas on ~19-vuotias, eikä kilju riemusta lahjoja avatessaan olivatpa ne sitten millaisia tahansa.

Satasen lahjakortti, seteli tai tilisiirto on erittäin hyvä, mutta jos sinulla on varaa, niin 200 sallitaan myös.

Vierailija
9/12 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä anna mitään lahjakorttia vaan anna seteli.

Tee itse kortti ja taittele se seteli koristeeksi korttiin. Ylioppilaskorttiin sopii vaikka pöllö. Ohjeita taitteluun löydät googlettamalla seteliorigami.

Vierailija
10/12 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen antanut sisarten lapsille, ylioppilaalle 100€. Ammattiin valmistuneelle 200€! Enkä aio antaa veljentytölle kuin saman 200€, vaikka valmistuu lääkäriksi!

Siivoojatäti

Vierailija
11/12 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylioppilaaksi valmistuminen on isompi juttu kuin synttärit. Jos annat tonnin synttärilahjan, niin etkö haluaisi panostaa tähänkin? 100-200e kuulostaa tapoihisi nähden vaatimattomalta. Itse kuitenkin päätät ja saahan ylioppilas varmaan paljon muitakin lahjoja.

Vierailija
12/12 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

5x L= 500e

4x L = 400e

3x L = 300e

2x L = 200e

1x L = 100e

0x L = Joku kiva ruusu ja lämmin halaus:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä neljä