Kaikille läksiäislahja paitsi minulle
Olin viisi vuotta työpaikassani ja siellä on ollut tapana kerätä läksijäislahja kesätyöntekijöillekin. Kun minun viimeinen päivä oli, kaikki sanoivat vain heipat, jos sitäkään.
Tuntui hirvittävän surulliselta. Olin ainakin omasta mielestäni ystävällinen työkaveri ja ahkerakin.
Kommentit (47)
Täältä saat ison kukkakimpun 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🏵🏵🏵🏵🏵🏵🏵🏵🏵🏵🏵🍁🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌼🌼🌼🌼🌼🌼
Vierailija kirjoitti:
Täältä saat ison kukkakimpun 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🏵🏵🏵🏵🏵🏵🏵🏵🏵🏵🏵🍁🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌼🌼🌼🌼🌼🌼
Täältä kanssa. Olet upea, ihana ja kaikkea mahtavaa. Sydämiä.
Vierailija kirjoitti:
On se kauheeta kun ei saa lahjaa ja juhlia. 😅
No, kyllä se on aika irvokasta ja loukkaavaa. Ihmettelen tuota kulttuuria joissain työpaikoilla, että on tyyliin yksi henkilö, joka kerää rahat ja hommaa muistamiset ja muut vaan kiikuttaa rahan. Itsekästä laiskuutta tuollainen "en minä ainakaan", jos "lahjavastaava" on pois tai estynyt syystä x.
Surullista. Ymmärrän hyvin. Minä 60- vuotias toimistoihminen olen ollut samassa työpaikassa yli 30 vuotta. Olen mennyt avioon, saanut lapsia, täyttänyt paritkin pyöreät. Näin vuosina olen vuosittain osallistunut lahjakeräyksiin monia kertoja vuodessa.
Minulle ei ole koskaan kerätty muistamista. Nyt kun täytin 60, kuvittelin että kerättäisiin, kun kollegalle oli samainen keräys pari viikkoa ennen. Hänelle kertyi lähes tuhat euroa ja pääsi upealle lomalle.m Tuli juhlapäivä, mitään ei tapahtunut.
Nyt olen jättänyt osallistumasta keräyksiin; joita tänäkin vuonna ollut kolme, koska tuo oli mun viimeinen juhla täällä.
Vierailija kirjoitti:
Surullista. Ymmärrän hyvin. Minä 60- vuotias toimistoihminen olen ollut samassa työpaikassa yli 30 vuotta. Olen mennyt avioon, saanut lapsia, täyttänyt paritkin pyöreät. Näin vuosina olen vuosittain osallistunut lahjakeräyksiin monia kertoja vuodessa.
Minulle ei ole koskaan kerätty muistamista. Nyt kun täytin 60, kuvittelin että kerättäisiin, kun kollegalle oli samainen keräys pari viikkoa ennen. Hänelle kertyi lähes tuhat euroa ja pääsi upealle lomalle.m Tuli juhlapäivä, mitään ei tapahtunut.
Nyt olen jättänyt osallistumasta keräyksiin; joita tänäkin vuonna ollut kolme, koska tuo oli mun viimeinen juhla täällä.
Kyllä tuo syö ihmistä. Voisi melkein verrata työpaikkakiusaukseen.
Lähipomon asia on hoitaa tuollainen asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, kyllä se on aika irvokasta ja loukkaavaa. Ihmettelen tuota kulttuuria joissain työpaikoilla, että on tyyliin yksi henkilö, joka kerää rahat ja hommaa muistamiset ja muut vaan kiikuttaa rahan. Itsekästä laiskuutta tuollainen "en minä ainakaan", jos "lahjavastaava" on pois tai estynyt syystä x.
Meillä ei ollut tuota, vaan lahjankerääjä tiesi päätöspäivänä erittäin hyvin, oli töissä ja mulle viikkoa ennen kertoi, kuinka kesätyöntekijällekin kertyi aivan mahtava summa.
Minä jäin vielä opiskelemaan, joten kyllä olisi minulle ollut ihan rahallisestikin tervetullut. Eniten loukkasi kuitenkin huomiotta jättäminen.
Pitäis tasa-arvon nimissä kieltää kaikki keräykset. Ei kenellekkään mitään lahjuksia niin ei tartte odotellakkaan sellaista. Typerää että vain jotkut saa.
Sama kokemus, että muille on annettu työnantajan toimesta pieni lahja tai kukkia, kun täyttivät pyöreitä. Kun minä täytin, niin en saanut mitään.
Vierailija kirjoitti:
Täytyy sanoa, että aika monissa paikoissa on aina ne yhdet ja samat henkilöt, jotka vastaavat muistamisista. Muut ei liikauta eväänsäkään asian puolesta. Jos tällainen lahjavastaava on lomalla, saikulla, on sanonut, ettei halua enää toimia ko. tehtävässä, niin ei kukaan ota koppia ja lahjat vaan jää hommaamatta...
Nimenomaan ne yhdet ja samat vastaa näistä ja jos et ole bestistä juuri niiden kanssa niin sinua ei muisteta, olet näkymätön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt olen jättänyt osallistumasta keräyksiin; joita tänäkin vuonna ollut kolme, koska tuo oli mun viimeinen juhla täällä.Kyllä tuo syö ihmistä. Voisi melkein verrata työpaikkakiusaukseen.
Tuo on työpaikkakiusaamista. Henkinen väkivalta on juuri noin hienovaraista, että aina siitä ei osaa sanoa kuvitteleeko vain vai tapahtuuko niin todella. Silloin on hyvä kun joku ulkopuolinen sanoo miltä asiat näyttää.
Vierailija kirjoitti:
Tässä on kysymys oikeudenmukaisuudesta. Jo pienillä lapsilla on käsitys siitä mikä on oikeudenmukaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy sanoa, että aika monissa paikoissa on aina ne yhdet ja samat henkilöt, jotka vastaavat muistamisista. Muut ei liikauta eväänsäkään asian puolesta. Jos tällainen lahjavastaava on lomalla, saikulla, on sanonut, ettei halua enää toimia ko. tehtävässä, niin ei kukaan ota koppia ja lahjat vaan jää hommaamatta...
Nimenomaan ne yhdet ja samat vastaa näistä ja jos et ole bestistä juuri niiden kanssa niin sinua ei muisteta, olet näkymätön.
Minä en ole ikinä nähnyt tällaista, mutta sitä kyllä, että kukaan muu ei hoida... Saatetaan jopa ääneen pohtia, että "niin juu Maija täyttää 50 vuotta 2 viikon päästä, onkohan mitään keräystä" ja asia jää siihen, jos ei tämä keräyksiä hoitava ole töissä. Näin on käynyt meillä jokusen kerran kesälomasijaisten kanssa, ettei heille ole kerätty mitään, kun "lahjavastaajat" on lomailleet...
Vierailija kirjoitti:
Sama kokemus, että muille on annettu työnantajan toimesta pieni lahja tai kukkia, kun täyttivät pyöreitä. Kun minä täytin, niin en saanut mitään.
Tuliko tämä ihan puskista vai onko sinua aiemminkin syrjitty?
Vierailija kirjoitti:
Oletko koskaan ihmetellyt asiaa ääneen? Minä kyllä olisin. Luultavasti jotain muutakin työpaikalla on vikana..?
Itse en osallistu keräyksiin, enkä odota saavani itse mitään. Näin välttyy pahalta mieleltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meitä oli neljä jotka lopettivat samassa työpaikassa.Ei meille mitään kerätty vaikka olimme tehneet töitä 10 vuotta .
Muistan kun aina sanoin että lopetetaan tämä keräily. Oli vaikka minkälaisia kissanristiäisiä niin aina piti kerätä. Lopettivat .
Luitko, tässä ei ollut sama tilanne. Alkuperäistä kohtaan tehtiin ikävä poikkeus.
Niin meitä neljääkin .Olimme vuodet keränneet lahjoihin , vaikka itse aina sanoin että tarpeetonta joka kissanristiäisiin.
Oletko hiljainen ja rauhallinen? Mä olen eikä kukaan edes sanonut sanaakaan, kun vaihdoin tehtävää ja toimipaikkaa 8 vuoden päätteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meitä oli neljä jotka lopettivat samassa työpaikassa.Ei meille mitään kerätty vaikka olimme tehneet töitä 10 vuotta .
Muistan kun aina sanoin että lopetetaan tämä keräily. Oli vaikka minkälaisia kissanristiäisiä niin aina piti kerätä. Lopettivat .
Luitko, tässä ei ollut sama tilanne. Alkuperäistä kohtaan tehtiin ikävä poikkeus.
Niin meitä neljääkin .Olimme vuodet keränneet lahjoihin , vaikka itse aina sanoin että tarpeetonta joka kissanristiäisiin.
Täh? Sinähän sait mitä olit pyytänytkin aina.
Mitä väliä sillä enää on kun et ole kyseisessä paikassa töissä?