Tuleeko teille outo olo, jos olette olleet viikon sisällä ja kun menette pitkästä aikaa ulos?
Eli jos oman sairauden tai lapsen sairauden vuoksi olette joutuneet olemaan monta päivää, viikonkin, vain kotona sisällä. Ja kun sen jälkeen ekan kerran menette ulos, niin tuleeko outo olo siellä ulkona? Jotenkin irrallinen ja humiseva olo, vähän epävarmakin, ja kuin ei tietäisi minne mennä ja miten, kuin olisi uudessa oudossa maailmassa.
Kommentit (27)
En tunnista yhtään, mistä puhutte. En ole kokenut vastaavaa.
Olen vissiinkin outo, mutta tykkään lymytä omassa kodissani. Kaupassakin käyn vain silloin, kun arvelen siellä olevan vähän ihmisiä.
Tässä pro-tip konkarilta: jos sinulla on pieniä lapsia, mene lenkille aina vaunujen kanssa. Saat tukea vaunuista jos huimaa.
Itse olen siirtynyt "dementiahiihtoon", käytän kävelysauvoja antamaan tasapainoa. Olen varma että muutkin keski-ikäiset tekevät niin. Minuahan ei pienet huimaukset pysäytä!
Mulle tulee joo ja sama olo jos pelaan esim. pleikkarilla. Sen jälkeen oikea maailma tuntuu jonkun aikaa epätodelliselta.
Vierailija kirjoitti:
Mulla hajoaa pää, jos olen pidempään kuin pari päivää sisällä. Jonnekin on pakko lähteä.
Minne lähdet jos olet vaikka 5 vrk vatsataudissa? Itse ainakin vietän aikaa silloin vain kotona, vessan lähellä.
Se on se raitisilmamyrkytys 😃